Di Lapangan Terbang Cyberaya......
E. Bakar, Iman dan E. Dayang berada di sana utk menghntr Ali dn E. Karya.
E. Bakar : Ali, kt sna nnti jgn nakal2. Igt pesan uncle, berlatih bersungguh2. Lambat belajar tkpe yg penting jgn putus asa. Biar kita lemah tpi semangat kena kental.
Ali :InsyaAllah Ali akan igt pesan uncle. Akak ?
Iman : Ye adik ?
Ali : Masa Ali xde ni tolong jagakan Comot ye.
Iman : Tu sdh semestinya. Akak akan jaga comot mcm kucing akak sendiri. Kan comot ? ( pndg comot )
Comot : Meowww ( sedih )
Ali : Comot jgnlah sedih. Aku janji balik je dri Australia, kita pergi jln2 nk ( usap kepala Comot )
Comot : Meoww ( gembira )
E. Dayang : Ali, igt ye pesan saya. Jadi ejen yg hebat seperti ibu kamu.
Ali : Baik puan. Terima kasih sbb bagi saya peluang utk berlatih di sana. Saya janji tawaran yg puan berikan ini akan saya manfaatkan.
E. Dayang : Bagus Ali ( senyum )Ting....ting.....
Perhatian kpd penumpang MH555, sila ke pintu A dgn kadar yg segera. Terima kasih...
Ting.....ting....
E. Karya : Nmpknya kita kena pergi sekarang. Jom Ali.
Ali : Jom.
E. Bakar : Karya, jga anak saudara aku elok2.
E. Karya : Jgn risaulah Bakar. Pndi2 lah aku uruskan dia nnti.
B / I / D : Semoga berjaya semua ( lmbi tngan ).Ali dn E. Karya pun melmbaikan tangan ke arah mereka lalu pergi berjln ke pintu A. Slps segala2nya selesai, mereka pun berlps ke Australia. Mereka akan menempuh perjlnan selama 5 jam sblum smpi di Australia. Spnjg tempoh 5 jam itu, mereka berdua menonton movir dn makan makanan kapal terbang memandangkan mereka duduk di ruangan " Business Class ".
5 jam kemudian.......
Ali dn E. Karya pun tiba di Melbourne International Airport. Setelah segala urusan selesai, mereka menunggu di pintu utama lapangan terbang tersebut.
Ali : Jadi E. Karya, apa yg perlu kita buat sekarang.
E. Karya : Sekarang kita tunggu org dtg jmput kita.Tiba2 seseorang menyapa mereka dri belakang......
??? : Hello, E. Karya. 😊😊
E. Karya dn Ali pun menoleh ke arah org itu lalu berkata.....
E. Karya : Ohhh hello E. Mike. How are you ?
E. Mike : Im fine, thank you. Its been a while not to see you. Last time we met I think 5 years ago right ?
E. Karya : Yeah thats right.
E. Mike : So hows MATA ?
E. Karya : Everything is good. The system become more upgrade than before. Ohh i forgot, let me introduce to you. This is Ali, Techno agent. Ali, ini E. Mike, kwn baik saya masa di A.M.A.
E. Mike : Hello Ali. Nice to meet you. I'm Mike, Neuro ( hulurkan tangan )
Ali : I'm Ali, Techno. Nice to meet you too ( jabat tangan ).
E. Karya : So Mike, what's the plan now ?
E. Mike : Ok look. We go to your condominium first and then we'll go to academy to introduce you guys to other agents. Is that ok ?
K / A : Ok 😁😁😁.
E. Mike : In that case, let's go. My car is over there.Mereka pun menaiki kerera E. Mike dn bergerak ke condominium mereka. Spnjg perjlanan ke sana, Ali hnya terpegun melihat kemodenan bandar Melbourne yg cantik, bersih dn dikelilingi bangunan yg tinggi2 belaka. Slps 30 minit perjlnan, mereka pun tiba di sebuah condominium mewah. Sekali pandang sperti sebuah hotel ttpi sebenarnya tidak. Mereka naik lif ke tingkat 5 dn dibawa ke salah satu rumah di condominium itu. Stlh smpi, mereka pun masuk. Keadaan dlm rumah itu sungguh cantik dn luas. Ia mempunyai 4 bilik.
E. Mike : So, this is your house. Beautiful right ? 😀😀
Ali : It so beautiful. This is the first time I see the condominium so beautiful. It must be expensive.
E. Mike : Yeah its very expensive. Mostly the rich people will stay in this condominium.
E. Karya : Is it just only 2 of us live here ?
E. Mike : Nope. There is another girl live in this house but she's not here now. She has a camp in her school but she will return to Melbourne this evening. So you guys can meet her later 😊😊.
K / A : Oooo
E. Mike : So you guys want to stay here and rest for a while or you guys want to go to Academy now ?
E. Karya : Ali, mcm mana ? Nk rehat dulu atau pergi akademi terus ?
Ali : Pergi akademi sekarang lah. Lagi cpt lagi bagus 😀😀.
E. Karya : Baiklah klu mcm tu 😊. E. Mike, let's go to academy.
E. Mike : Ok, lets go.Mereka pun kluar dn berjln ke salah satu vending machine. Slps memasukkan password, mesin itu pun bergerak ke tepi. Di dalamnya, terdapat sebuah lif rahsia. Mereka pun masuj dn terus bergerak ke sana.
Bersambung.......
Sori klu english saya broken. Saya saja je tulis BI sbb nk enhance English saya. Hrp korang semua blh fhm ye 😅😅😅😅
YOU ARE READING
Ejen Ali : Ali sister - situation 2
FanfictionEjen Ali : Ali Sister : Situation 2 * bkn sequel dri situation 1 tpi yg ni situasi yg berbeza. Enjoyyy