PART 3

1.8K 84 0
                                    

Di rumah.....

Slps mkn malam, Ali dan Iman pun menonton televisyen. Mereka tdk berckp sepatah pun sehinggalah Iman memecahkan kesunyian.

Iman : Adik
Ali : Ye kak ?
Iman : Adik kt sekolah ada jatuh hati dgn sesiapa tk ?
Ali : Hmmm xde. Siapalah nk kt adik ni. Bukannya hensem pun ( blush ).
Iman : Ye lah tu. Muka dh merah tu mesti ada seseorang yg berjaya curi hati adik ni kan 😏😏😏😏.
Ali : Hehhehe. Sebenarnya ada cuma x tahu dia suka aduk atau tk.
Iman : Waaa sapa tu.
Ali : A......Alicia ( nada malu + blush ).
Iman : Hmmm dh agak dh.
Ali : Ehhh mcm mana akak tahu.
Iman : Mestilah akak tahu. Dri dulu smpi sekarang mesti bersama x kira mana pun. Misi bersama, sekolah sama, team sama, pergi akademi sama. Dlm erti kata lain, di mana ada Alicia di situ ada Ali.
Ali : Hihhihi.
Iman : Tapi Alicia tu cantik jugak orgnya. Pandai pulak tu. Pipi dia pun tembam. Rasa mcm nk cubit je pipi dia tu. Dh lah comel. Sesuai lah dgn adik akak ni. Sama putih, sama comel.
Ali : Ishh ke situ pulak akak ni. Akak pulak xkan xde kot.
Iman : Ishhh mestilah akak ade. Sebenarnya akak dh jatuh hati dgn Rudy tpi tu lah malu lah nk confess ( blush ).
Ali : Akak suka lelaki mcm tu.
Iman : Knp x blh ke ?
Ali : Bkn ape sbb dia tu dh lah berlagak, lps tu suka cari pasal dgn adik. Sombong pulak tu ( berpeluk tubuh ).
Iman : Alaa. Jgn amik hati sgt lah. Wlupun dia cmtu tapi hati dia baik tau. Dia sebenarnya kesunyian sjk ketiadaan keluarganya. Tapi satu bnda akak suka pd dia. Dia ni jenis x putus asa. Itu sbb akak suka dia.
Ali : Adik x halang pun. Yg penting akak bahagia ( senyum ).
Iman : Hihihi thanks Ali.
Ali : Welcome.

Keesokkan harinya di sekolah......

Iman : Adik, adik masuk kelas dulu. Akak nk pergi tandas skjp.
Ali : Ok akak.

Ali pun berjalan ke kelas. Tiba2 seseorang telah menarik tangan Ali iaitu Alicia.

Ali : Ehh apasal kau ni !!!
Alicia : Awal kau dtg.
Ali : Ishh kau ni. Awal salah, lmbt salah. Tk dtg terus baru tau.
Alicia : MENJAWAB !!!! Sjk dgn Iman ni, makin sombong kau dgn aku ye. ( tengking )
Ali : Apa kena mengena dgn Iman ni !!!! Klu nk ckp aku sombong, kau lagi lah sombong. Dh lah pipi tembam, garang mcm singa pulak tu.
Alicia : BERANI KAU.......

PLAKKKK

Alicia menampar Ali dn beredar dri situ. Sebenarnya, Alicia terkejut dgn tindakannya tdi. Dia x bermaksud utk menampar Ali. Smbil berjalan dia melihat tangannya yg merah sbb tamparannya agak kuat.

Alicia : Ali, aku minta maaf. Aku x bermaksud nk tmpr kau. Aku cuma takut kau suka dgn Iman itu saja. Aku suka kt kau Ali. Aku x nk kau dkt dgn Iman ( nada sedih ).

Sementara Ali.....

Ali : Knp Alicia tmpr aku. Dn knp dia marah sgt aku dgn Iman. Hmmm tkpelah sabar je lah. Mungkin dia bad mood kot ( smbil memegang pipinya yg ditampar ).

Bersambung......

Ejen Ali : Ali sister - situation 2Where stories live. Discover now