PART 48 - Love You Alicia

2.1K 84 32
                                    

2 hari kemudian ( Akademi MATA )....

Alicia duduk di taman berseorangan smbil menunggu seseorang. Sementara itu, dia membaca novel bagi menghilangkan rasa bosan. Slps beberapa minit menunggu, org itu pun smpi.

?? : Hi, Alicia 😊😊
Alicia : Hi, Sydney 😊😊
Sydney : Sorry, Im late. Tdi saya tgh cari brg.
Alicia : Thats ok. Saya pun baru je smpi.
Sydney : Btw sblum kita mulakan latihan, saya ada sesuatu nk bagi pd awk.

Sydney pun meletakkan kotak di ats meja lalu membukanya. Ia adalah Blastique berwarna kuning. Alicia teruja melihat gadget itu. Sdh lama rasanya dia tdk menggunakan gadget tersebut.

Alicia :Waahh Blastique. Awk nk bagi pd saya ke ? 😀😀
Sydney : Yup. Sebenarnya, itu kwn saya di A.M.A punya tpi since dia dh ada gadget baru jdi dia bagi saya utk saya simpan. Lagipun Blastique ni saya yg reka dulu 😊😊
Alicia : Hebatnya awk. Tk sangka awk pun pndi mencipta jugak 😀😀
Sydney : Hihihi. Btw saya ada upgrade  Blastique dn pelurunya sekali. Peluru yg awk guna sekarang saya ada tmbh fungsi lagi satu. Peluru tu blh mengeluarkan cahaya yg blh menyilaukan pandangan org. Lagi satu bekas peluru awk tu ada byk butang di tepinya. Awk blh pilih jenis peluru yg awk nk utk tembak. Yg paling penting peluru dlm bekas peluru awk tu unlimited jdi awk x perlu refill peluru tu selalu sbb dia refill secara automatik.

Alicia teruja dgn penambahbaikkan yg dibuat olh Sydney.

Alicia : Hebatnya. Terima kasih Sydney 😀😀.
Sydney : Welcome. Jom kita berlatih sama2 😊😊
Alicia : Jom 😊😊

Alicia pun berlatih bersama Sydney dgn gadget barunya. Semenjak Alicia sdh berbaik dgn Ali, Sydney byk melatih Alicia bagi mengembalikan prestasinya yg merudum. Sydney juga byk mengajarnya strategi2 baharu yg blum pernah diajar olh MATA sblum ni. Byk ilmu yg Sydney turunkan pd Alicia sekaligus prestasi Alicia meningkat dri semasa ke semasa. Misi pun byk diselesaikan olh Alicia dgn bantuan Sydney, Ali dn Iman. Para mentor mula sedar dan bangga dgn perubahan Alicia. Kini sdh 2 bln Alicia dn Sydney berlatih bersama.

Slps latihan.......

Alicia dn Sydney bersiap utk pulang ke rumah mereka masing2. Alicia ingin minum air tpi malangnya air dlm bekas minumannya habis. Sydney yg perasan air Alicia habis terus menghulurkan sebotol air mineral yg blum dibukanya lagi.

Sydney : Alicia, nah amiklah air saya ni. Kebetulan saya ada bawa lbh 😊😊
Alicia : Thanks 😊😊
Sydney : Welcome 😊😊

Alicia pun membuka penutup air minumannya lalu meneguk perlahan2. Sydney hnya memerhatikan shj smbil tersenyum. Namun, mukanya berubah menjadi sedih secara tiba2. Alicia yg perasan riak wajah Sydney yg kelihatan sedih terus menegurnya.......

Alicia : Sydney, awk ok ? Knp awk nmpk sedih ? Awk x sihat ke ? Nk saya teman awk pergi klinik ? 😕😕
Sydney : Err tkde apa2 cuma......
Alicia : Cuma apa ?
Sydney : Cuma jiwa saya kosong 😔😔

Alicia pun berjln ke arah Sydney lalu memimpinnya utk duduk di ats lantai....

Alicia : Knp Sydney ? Cuba ceritakan pd saya. Mungkin saya blh tolong awk.
Sydney : Sebenarnya, saya selalu brhrp yg saya mempunyai adik beradik wlupun seorang tpi x kesampaian. Saya sunyi sgt bila berada dlm rumah. Saya selalu tngok rakan2 kita di sekolah mempunyai abang, kakak or adik menunggu mereka sewaktu balik dri sekolah. Ada kalanya saya cemburu melihat mereka. Saya pun teringin nk ada adik beradik mcm diorang jugak 😔😔

Alicia berasa simpati mendgr luahan hati Sydney. Jauh di sudut hatinya, dia amat memahami apa yg dirasa Sydney kerana dia juga tiada adik beradik. Alicia pun memujuk Sydney....

Alicia : Sydney, saya fhm perasaan awk bila awk tiada adik beradik di sisi awk. Tpi kan Sydney, awk kena tahu yg walaupun awk xde adik beradik, awk masih ade rakan yg sentiasa menemani awk semasa susah atau senang. Awk masih ade Ali, Iman, Khai dn Moon. Mereka akn sentiasa dgn awk. Mereka juga blh dianggap adik beradik buat awk.
Sydney : Be....betul ke ?
Alicia : Yup 😊😊

Ejen Ali : Ali sister - situation 2Where stories live. Discover now