Kini sdh 2 tahun, Ali dn E. Karya menetap di Australia. Ali juga sdh tinggi sedikit dn kacak. Prestasinya juga sdh meningkat dri semasa ke semasa. Dia juga semakin hebat bahkan jauh lebih hebat drpd semua ejen di A.M.A walaupun dia tdk memakai iris. Dia akan memakai iris klu perlu shj. Semuanya berkat kerjasama pljr2 A.M.A dn rakan baiknya Sydney yg byk membantunya menjadi ejen yg berguna. Bkn itu shj, prestasi Ali dlm akademi juga semakin baik. Hmpir setiap ujian dia akan dpt tmpt pertama. Ada kalanya Sydney no 1, Ali no 2. Hubungan Ali dn Sydney juga semakin rapat. Sekali tngok seperti sepasang kekasih tpi hakikatnya mereka adalah kwn baik. Ali berasa gembira berada di A.M.A sbb semua rakan ejennya sudi utk jdi ejen yg terbaik. Tpi kegembiraannya x kekal sbb dlm masa 4 bln dia akan berpindah semula ke Cyberaya. Bknnya x suka pulang ke Cyberaya, tetapi dia sgt berat hati utk tinggalkan kawan2nya di A.M.A.
Di beranda kondominium....
Ali duduk di beranda smbil termenung. Kebetulan Sydney mahu minum air. Dia terus mengambil minumannya lalu duduk di sblh Ali.
Sydney : Ali, blh saya duduk ? 😊😊
Ali : Ohh Sydney. Duduklah 😊😊Sydney pun duduk di sblh Ali lalu letakkan minumannya di atas meja di sebelahnya.
Sydney : Are you alright ? Seems like you have a problem.
Ali : Im fine. I just thinking about Cyberaya. I have only 4 months here and then I have to go back to Cyberaya.
Sydney : So whats the problem ? If Im in your place, Im very happy to go back to Cyberaya.
Ali : Yeah I know. But I just thinking that i will gonna miss you guys. You know what you guys always give motivation to me.
Sydney : Awww thats ok. Its not a big deal actually. If you miss us, you can use skype to contact us. Kita hidup zaman moden kot.
Ali : Bukan tu je. Awk tahu kan saya kena sertai MATA semula. Dn awk tahu kan, klu saya sertai MATA, saya kena jumpa balik dgn 2 org pembunuh ayah saya.
Sydney : Mereka berdua masih ade lagi di situ ?
Ali : Mestilah ada sbb Alicia kn anak general. Ayah dia mesti x nk buang dia. Lagi sorang tu pun dibebaskan mcm tu je. Sakit hati saya bila dgr diorang dibebaskan.
Sydney : Awk masih berdendam dgn mereka ke ?
Ali : Siapa je x berdendam dgn pembunuh mcm mereka. Diorang tu bunuh ayah saya. Saya x kisahlah diorang nk melutut dpn saya, saya ttp x kan maaf kan mereka.
Sydney : X baiklah awk simpan dendam dgn diorang. Dendam awk tu x dpt selesaikan apa2. Makin berlarutan adalah.
Ali : Awk xkan fhm Sydney sbb awk bkn berada di tmpt saya. Klu awk kt tmpt saya mungkin awk akan fhm betapa sakitnya hati saya pd diorang. Peristiwa hitam tu masih berlegar dlm kepala saya. Haihhh ( menghela nafas berat ) Oklah Sydney, saya masuk tidur dulu ye. Goodnight 😔😔😔
Sydney : Goodnight 😕😕.Ali pun bangun lalu masuk ke dlm biliknya. Sydney pula teruskan duduk di beranda sambil minum air hot chocolate yg dibuatnya smbil memikirkan apa yg diperkatakan olh Ali tdi.
Sydney : * Saya fhm perasaan awk Ali. Dulu pun saya pernah alami apa yg awak rasa dahulu * ( dlm hati ).
2 hari kemudian......
Ali, Sydney, Sam dn Sarah ditugaskan utk menjlnkan misi rompakan bank di Bandar Melbourne. Mereka berkumpul di atas bumbung bangunan berhdpn bank utk melihat pergerakan perompak itu dn mengatur strategi.
Sarah : Ok guys. We split into 2 teams. Sydney and Ali, you guys go to the north and try to enter through the bank quietly. Sam and I will go to the south.
Semua : Ok
Sarah : Ali, do you bring your atlas ?
Ali : Yup. Here you go ( beri atlas pd pasukannya )Sydney, Sam dn Sarah pun mengambil atlas lalu memakainya. Slps itu, mereka pun berpecah mengikut arahan Sarah tdi.
Tebusan 1 : Please guys, don't hurt me. I begging you 😢😢
P1 : SHUT UP !!! Just give me what I want !! ( smbil acu pistol )
P2 : Hey Mr. Manager. Open the steel door now. We want money.
Manager : Im sorry, I cant do that.
Perompak 3 : How dare you. Take this !!! ( mahu tmbk )Tiba2 tangan perompak itu ditembak. Rupa2nya Sarah menembak tangannya dgn pistol.
Perompak 1 : Argghh......guys get them !!!!
Perompak2 itu mula menyerang mereka. Semasa hndk menyerang, Sydney telah membaling frisbee ke arah mereka. Frisbee itu melanggar semua perompak itu dn terbang semula ke arah Sydney. Konco2 lain yg ternampak Sydney di tingkat atas mula menyerangnya tpi Ali bertindak lebih pantas dgn melindungi Sydney menggunakan gasingnya. Gasing itu mengeluarkan cahaya bagi menyilaukan pandangan perompak itu. Sam dn Sarah mengambil kesempatan ini utk menyerang perompak itu dn mereka berjaya dikalahkan. Kebetulan polis dtg lalu memberkas semua perompak tersebut.
Sarah : Good job guys 👍👍👍. Now lets go to our spot. We'll report our mission there.
Semua : Ok.Mereka pun bergerak ke bumbung bangunan utk melaporkan misi mereka.
Bersambung.........
YOU ARE READING
Ejen Ali : Ali sister - situation 2
FanfictionEjen Ali : Ali Sister : Situation 2 * bkn sequel dri situation 1 tpi yg ni situasi yg berbeza. Enjoyyy