Hujung minggu di Melbourne.....
Ali, Sydney dn E. Karya berjln2 di shopping mall berdekatan kondominium mereka. Secara kebetulan, E. Karya mahu lepak dgn E. Mike di situ memandangkan mereka sdh lama x lepak bersama. Sementara E. Karya dn E. Mike lepak di kedai kopi, Ali dn Sydney berjln2 di sekitar shopping mall utk hilangkan rasa bosan.
Sydney : Awak nk tngok wayang tk ?😊😊
Ali : Blh jugak. Dh lama rasanya x tngok wayang. 😊😊Mereka pun berjln ke panggung wayang berdekatan. Sesampainya di sana, mereka memilih wayang yg mereka mahu tngok.
Ali : So, kita nk tngok cerita apa ?
Sydney : Apa kata kita tngok cerita Despicable Me 5. Ni cerita favourite saya 😊😊.
Ali : Cunn. Jom kita tngok.Mereka pun menonton wayang bersama2. Slps menonton wayang, mereka pun pergi makan di restoran Arab di shopping mall itu. Ali memesan Lamb Kabsah manakala Sydney memesan Lamb Shawarma bersama kentang goreng. Semasa makan, Ali sedar yg Sydney asyik bermain dgn makanannya. Ali pun menegur.......
Ali : Sydney, knp awak main2 dgn makanan tu. X sedap ke ?
Sydney : Sedap je. Klu x sedap x kan lah saya order makanan ni. Cuma....
Ali : Cuma apa ?
Sydney : Saya malu ( blush )
Ali : Malu knp ?
Sydney : To be honest, this is the first time saya makan dgn bdk lelaki. Berdua pulak tu. Rasa segan ada, rasa bahagia pun ada 😊😊 ( nada perlahan )
Ali : Rasa apa ?
Sydney : Rasa segan 😳😳.
Ali : Alaa buat apa nk segan. Kita kan bestfriend. Tpi x salah kn saya date dgn awak hihihi 😏😏😏.
Sydney : What ? 😳😳
Ali : Hahah gurau je lah
Sydney : Ok 😊😊.
Ali : Dh makan lah. Nnti sejuk pulak.Sydney pun mula makan makanannya. Smbil makan dia memandang Ali. Ada rasa gembira dlm hatinya kerana ini pertama kali dia dpt makan berdua dgn bdk lelaki.
Sydney : * Sebenarnya, saya sukakan awk Ali cuma saya x blh nk tunjukkan cinta saya pd awak sbb saya tgh jlnkan misi * ( dlm hati )
Slps makan, mereka pun duduk di taman dlm shopping mall itu. Taman tersebut sgt cantik dgn dihiasi bunga2 yg berwarna warni. Mereka duduk di salah satu bangku di situ smbil melihat ikan2 yg berenang dlm kolam buatan itu. Sydney pun mula perckpannya....
Sydney : Ali, saya nk tnye awk something blh ?
Ali : Blh tnye lah. Awk nk tnye pasal apa ?
Sydney : Pasal Alicia. Kwn awk kt Malaysia tu.Ali terkejut dgn pertnyaan Sydney. Dia tdk menyangka yg dia mahu bertnya tntg Alicia, bdk yg paling dia benci.
Ali : Knp awk nk tnye pasal pembunuh itu ? ( dingin )
Sydney : Saja. Nk kenal dgn lbh dekat. Mana tahu klu2 saya balik Malaysia, saya blh jdi kwn dia satu hari nnti.
Ali : Kawan ? X perlu Sydney. Dia tu x layak dibuat kwn.
Sydney : Knp pulak ? Salah ke ? ( hairan )
Ali : X salah cuma saya nk awak berjaga2. Saya x nk awk jadi mcm saya.
Sydney : Hmm ok. Tpi blh tk awk ceritakan serba sedikit pasal dia.
Ali : Tkde apa yg perlu dibanggakan pasal Alicia ni. Dia ni seorang yg jahat. Awk buatlah baik mcm mana sekalipun, dia akn buat jht pd awak. Saya tahulah sbb saya pasangan ejen dia dulu. Spnjg berkenalan dgn dia dri sblum jadi ejen smpi lah saya jdi ejen, ada je bnde yg dia x puas hati dgn saya. Saya masih igt lagi dia pernah nk halau saya dri MATA sbb saya x hebat dn lemah. Tpi saya sabar je dgn dia sbb saya tahu yg saya ni lemah. Dia asyik nk tunjukkan kehebatan dia pd saya. Saya tahu dia hebat tpi sekurang2nya bimbing lah saya, ini tidak, sibuk dgn dunia ego dia tu. Tpi lps apa yg dia dn kwn dia yg jahat tu buat pd saya, saya x blh lagi maafkan dia lagi. Hati saya hancur diperlakukan sedemikian. Alicia tu x pernah ikhlas pun nk berkawan dgn saya. Saya je terhegeh2 suka kan dia.
Sydney : Saya fhm perasaan awak Ali. Tpi mcm awk kata hari tu, dia kan dh minta maaf. Siap berjanji dn menangis lagi sbb nk minta maaf pd awak. X blh ke awk bagi peluang pd dia ?
Ali : Peluang ? No Sydney ? I wont give her any chance. Thats my decision. Saya penat Sydney. Saya buat baik pada org, tpi org bkn hargai kita pun.
Sydney : Thats alright. Im here for you. I will always behind you ok ? 😊😊
Ali : Thanks Sydney 😊😊
Sydney : Welcome 😊😊Slps 2 jam, E. Karya pun mengajak mereka pulang.
Di kondominium.....
Sydney : E. Karya, Ali, kamu berdua masuk dulu ye. Saya nk ke kedai skjp. Ada barang nk beli.
E. Karya : Tdi knp x ckp. Klu x blh temankan.
Sydney : Saya baru teringat E. Karya 😅😅.
Ali : Nk saya teman ?
Sydney : Thats ok. I can go by myself 😊😊
Ali : Ok then.Sydney pun beredar dri situ. Sebenarnya, dia bkn pergi ke kedai tpi dia pergi ke bilik rahsia di tingkat bwh tanah. Dia menggunakan lif rahsia yg terletak bersebelahan lif ke academy. Bilik rahsia ini dibina olehnya dn beberapa org dri agensi A.M.A. Ia dibina klu dia mahu berbincang dgn seseorang secara private. Setelah smpi di bilik rahsia, dia terus berdiri dn menekan kekunci hologram utk hubungi seseorang. Slg bebrapa saat, muncul hologram seseorang.
??? : Hello Sydney. How are you ?
Sydney : Im fine, thank you.
??? : How about secret mission ? Is it ok ?
Sydney : So far so good. Everything went smoothly but I think it takes time for him to forgive them.
??? : Yeah i know that. Its not easy for him to accept this situation. Thats why i ask you for help. I know you can help him to get his spirit back.
Sydney : I will try my best. I will use my experience in order to help him.
??? : Good. Btw how the relationship between you and Ali.
Sydney : Ali and I very close right now. With me, he became an enjoyable person but he still cant forget the incident.
??? : Thats for sure. Make sure you keep an eye for him. If there any progress, please inform me as soon as possible.
Sydney : Ok 👌👌
??? : In that case, you can proceed with our missions. Make sure Ali doesnt know about this.
Sydney : Yes madam.Hologram dipadamkan.
Sydney : * Ali, wlupun saya rapat dgn awak hnya disbbkan misi tpi saya sgt gembira dgn awak. Saya hrp klu awk tahu pun, kita masih blh rapat wlupun bknlah sepasang kekasih. Saya janji yg saya bantu awk bkn sekadar menjadi ejen terhebat bahkan saya akan bantu awak kluar dri sifat dendam awk tu *. ( dlm hati )
Bersambung........
Sori klu grammar teruk. Hrp korang blh fhm jln cerita ni
YOU ARE READING
Ejen Ali : Ali sister - situation 2
FanfictionEjen Ali : Ali Sister : Situation 2 * bkn sequel dri situation 1 tpi yg ni situasi yg berbeza. Enjoyyy