Di ruang legar akademi.....
Ali, Sydney, Iman, Khai dgn Moon duduk bersama smbil berborak di ruang legar. Mcm2 dibualkan olh mereka.
Khai : Kau mmg naisu lah Ali. Semua robot kau dgn Sydney musnah kan. Aku pun blum tentu blh musnahkan semua robot tu walaupun berdua. 😀😀
Moon : Betul tu !! Kau mcm org lain aku tngok tdi ( teruja ).
Ali : Thanks korang 😊😊😊. Aku syukur sgt yg usaha aku berhasil. Tpi aku pun terima kasih kt Sydney. Tnpa dia, aku ni kosong je.
Sydney : Ishh awk ni. Dh byk kali awk terima kasih kt saya. Saya tolong awk ikhlas lah.
Ali : Heheheh
Moon : Sydney. Nnti kan blh tk ajar saya mcm mana nk jadi ejen inviso terhebat. Saya nk lah jdi mcm awk 👉👈.
Sydney : Mestilah blh 😊😊. Nnti saya ajar awk. Yg penting awk kena rajin dn x putus asa.
Khai : Haa kau dgr tu, jgn putus asa. Kau blh tk ?
Moon : Blh lah, kau igt aku lembik sgt ke ? 😑😑😑
Semua : Hahahahah 😂😂😂.
Sydney : Guys, I need to use a toilet. Do u guys where the toilet is ?
Iman : Ohh the toilet is beside the arena. Straight and then turn left.
Sydney : Ok. Thank you 😊😊
Iman : Welcome 😊😊Sydney pun bangun dn berjln menuju ke tandas. Slps itu, Ali pun berckp.....
Ali : Ohh ye. Ckp pasal ejen inviso terhebat. Mana Rudy ye ? Dia kena gantung ke ?
Kata2 Ali itu membuatkan Khai, Moon dn Iman terkejut. Ali yg berasa hairan terus bertanya.....
Khai : Kau x tahu ke Ali ?
Ali : Tahu apa ?
Iman : Rudy..........dia dh......meninggal.
Ali : Apa ? Knp dia meninggal ? ( terkejut )
Moon : Dia meninggal sbb kanser otak. Baru je lagi meninggal. Dlm 6 bln lps.
Ali : Ohhh maaf.
Iman : Tkpe Ali. Kitorang pun dh redha dgn pemergian dia.
Ali : Tpi knp xde siapa bagitahu aku ?
Khai : Mungkin sbb peristiwa hitam kau tu. Kan kau buat keputusan utk tk berjumpa dgn Rudy dgn Alicia dlm tempoh kau pergi Australia.
Ali : Hmm betul jugak.
Moon : Dh lah. Kita jgn bukak cerita sedih pulak. Sekarang ni kau cerita lah pengalaman kau dkt A.M.A. 🤩🤩🤩
Ali : Hahahah ye lahh 😂😂.Sementara Sydney.......
Sydney berjln menuju ke tandas. Semasa dlm perjalanan, dia sedar seseorang mengekorinya. Dia pun mempercptkan langkahnya dn menyorok di belakang dinding. Org itu cuba mencarinya tetapi tdk dpt.
??? : Hmm mana dia pergi ?
Sydney pun menegur org itu dri belakang.
Sydney : Are you looking for me Alicia ?
Alicia pun menoleh ke belakang dn melihat Sydney sdg memandangnya smbil tersenyum manis.
Sydney : I've been waiting for so long to meet you. At last dpt jugak jumpa awk. 😊😊
Alicia : You've been waiting for me ? Awk dh kenal saya dh lama ke ?
Sydney : Dh 3 tahun saya kenal awk. Itu pun melalui Ali. Tpi saya baru tngok pertama kali wajah awk 4 bln lps melalui gmbr yg Ali simpan.
Alicia : Ohh ok. Ali selalu ke cerita pasal saya kt awk.
Sydney : Tkdelah selalu sgt. Dia bercerita klu saya tnye je.
Alicia : * Hmm nmpknya Ali cuba nk lupakan aku 😔😔😔 .* ( dlm hati )
Sydney : Btw, knp awk ikut saya ? Do u want to say something to me ? 😊😊Alicia terdiam sebentar mendgr pertnyaan Sydney itu. Slps itu, Alicia pun menjwb.....
Alicia : Nothing. Since you here, can i ask you something ?
Sydney : What is it ?
Alicia : Apa hubungan awk dgn Ali ?
Sydney : Knp awk tnye ? Awk girlfriend dia ke ?Alicia terkejut mndgr pertnyaan Sydney itu. Dia x tahu nk jwb apa. Nk kata girlfriend, selama dia berkwn dgn Ali, dia x pernah declare dirinya sbg gf Ali walaupun hakikatnya dia suka kt Ali.
Sydney : Dont worry, we just friends 😊😊.
Alicia : 😊😊
Sydney : Do u want to be my friends ?
Alicia : You want me to be your friends ?
Sydney : Yeah sure. Why not ? 😊😊
Alicia : Tpi awk tahu kan yg saya ni buat kesalahan besar. Saya ni pernah bunuh ayah Ali. Tpi saya x sengaja. Awk nk ke berkwn dgn saya. Saya takut awk malu pulak.Tiba2 Sydney memeluk Alicia dgn erat. Alicia terkejut dgn tindakan spontan Sydney itu.
Sydney : Its ok Alicia. Saya terima awk seadanya. Saya tahu awk seorang bdk yg baik. Awk cuma tersilap langkah shj. Semua org wajar diberi peluang kedua. Yg penting awk manfaatkan peluang ni sebaiknya ok ?
Alicia berasa terharu mndgr kata2 Sydney itu dn membalas pelukan Sydney. Tnpa dia sedar, air matanya mengalir membasahi pipinya. Sydney yg sedar Alicia menangis terus mlpskan pelukkannya.
Sydney : Alicia, dont cry. Im here for you. Saya fhm perasaan awk bila kehilangan kwn tpi awk jgn putus semangat mcm ni ( mengelap air mata Alicia )
Alicia : Tpi saya jahat 😢😢😢.
Sydney : No, you not a bad person. I trust you. We're friends ( hulur tangan )
Alicia : Friends 😊😊.Alicia pun ingin berjabat tangan dgn Sydney tapi malangnya satu gasing mengenai tangan Alicia.
Alicia : Arghhh......A.....Ali 😢😢
Ali brjln ke arah mereka berdua. Ali berikan deathglare pd Alicia.
Ali : Kau ckp apa kt Sydney ? Berani kau nk salam dgn dia. Kau ni pembunuh, kau x layak nk salam dgn dia. Entah2 kau nk letak racun pd tangan dia kan. Betul tk !!! ( marah )
Sydney : Ali, what are you talking about ? Alicia cuma nk berkwn dgn saya shj.
Ali : Apa ? Kawan ? Awk nk berkwn dgn pembunuh ni ? Awk x fikir ke, dia ni mesti ade muslihat cuma kita shj x tahu. Dia sengajalah buat2 nangis kononnya dia xde kwn. Lps tu bila dh dpt, dia khianat kwn dia. Saya tahu lah sbb saya pernah terkena dgn dia dulu !!!
Alicia : Ali, itu dulu Ali. Sekarang aku dh insaf. Percayalah aku xde niat jahat pd Sydney. A.....aku cuma nk berkwn dgn dia shj. X lebih dri tu 😢😢😢.
Ali : Kau fikir aku percaya ckp kau HAH !!! ( tengking ) Selama ni aku berkwn dgn kau, beri kepercayaan pd kau, apa kau buat pd aku ?!! Kau hina aku, kau maki aku dn yg paling teruk sekali kau pakat dgn bdk akademi supaya singkirkan aku !!! Kau fikir aku tunggul ke xde hati dn perasaan !!! 😡😡😡
Alicia : Ali, aku tahu aku bersalah hisk......hisk....kau kesiankan lah aku. A.....aku dh xde kwn kt sini hisk.....hisk.....Iman je kwn aku se.....sekarang hisk.....hisk.....Semua bdk kt akademi dh benci kt aku. Aku tahu kau x kan maafkan aku lagi tpi bagilah aku peluang utk aku berkwn dgn Sydney. Aku janji yg aku akan berkwn baik dgn dia 😢😢😢.
Ali : Boleh, tpi kau kena ingat Alicia. Klu aku tahu kau cuba khianat dia, nahas aku kerja kan kau. Mcm mana kau buat kt aku dulu, mcm tu jugak aku akan buat kt kau. Luka tembakan Blastique kau tu masih ada kau tahu Tk !!!! Dh jom Sydney, kita tinggalkan si pembunuh ni ( tarik tangan Sydney )Ali dn Sydney pun beredar meninggalkan Alicia yg sdg nangis. Sydney smpt memandang ke arah Alicia. Dia berasa kasihan melihat Alicia diperlakukan sebegitu. Sementara Alicia pula hnya memandang shj mereka smbil menangis. Dia mula merasa kesal dgn perbuatan dia sblum ini.
Di rumah Sydney.......
Sydney duduk di atas katinya smbil memikirkan pasal kejadian tdi. Sebenarnya, dia sgt terkejut dgn tindakan Ali tdi. Selama dia kenal dgn Ali, inilah kali pertama dia lihat Ali marah dgn begitu teruk sekali. Mungkin kesan dri peristiwa itu.
Sydney : * Kesian pulak saya tngok Alicia tdi. Knp awk ckp kt dia mcm tu ? Saya tahu awk marahkan dia sbb peristiwa hitam tu tpi saya tngok dia betul2 dh insaf. X salah awk bagi dia peluang perbetulkan keadaan.* ( dlm hati )
Tok....tok....tok...Pintu biliknya diketuk dn kelibat seorang wanita iaitu Mama Sydney masuk smbil membawa secawan Hot Chocolate Marshmallow utk Sydney.
M. Sydney : Sydney, I make your favourite drink to you 😊😊
Sydney : Wow Hot Chocolate Marshmallow. Thank you Mom 😊😊
M. Sydney : Your welcome my dear. So how your first day in MATA ? Is it great ?
Sydney : Great. I got many friends 😀😀.
M. Sydney : Thats good. Now get some sleep. Tomorrow you going to register to your new school.
Sydney : Do u come along with me ?
M. Sydney : No but I already ask E. Fit to help you with registration.
Sydney : Ok. Goodnight Mom.
M. Sydney : Goodnight. Muahh ( cium pipi Sydney )Mama Sydney pun kluar. Sblum dia kluar dia smpt berpesan......
M. Sydney : Sydney, we will discuss our mission later. For now, you just keep an eye on Ali. Anything just inform me.
Sydney : Ok Mom.Sydney pun masuk tidur.
Bersambung..........
YOU ARE READING
Ejen Ali : Ali sister - situation 2
FanfictionEjen Ali : Ali Sister : Situation 2 * bkn sequel dri situation 1 tpi yg ni situasi yg berbeza. Enjoyyy