PART 20

1.6K 80 8
                                    

Slps waktu sekolah, Ali, Sydney dn E. Karya pun brjln ke laluan rahsia di sekolah itu. Laluan rahsia itu terletak di perpustakaan. Slps mereka turun, terdpt robot2 kecil terbang ke arah mereka lalu menukar pakaian mereka. Slps itu, mereka pun menaiki keretapi bwh tanah utk ke akademi. Dlm perjlnan ke sana, Ali asyik memandang Sydney yg duduk di hdpannya. Pakaiannya agak sama dgn Alicia cuma bezanya Sydney x memakai scarf pd lehernya. Suit dn cekaknya pula berwarna kelabu inviso. 10 minit kemudian, mereka tiba di academy. Ali dn Sydney berjln bersama manakala E. Karya sdh berada jauh di hdpn sbb mahu ke tandas. Mereka hnya diam sehinggalah Sydney mulakan bicaranya.

Sydney : Ali, saya nk tnya awak something blh ?
Ali : Blh ( pndg Sydney )
Sydney : Knp masa otw nk pergi sini, awk asyik pandang saya je ?

Ali terkejut dgn pertnyaan ejen Inviso itu. Dia x menyangka yg Sydney perasan tingkah laku dia tdi. Ali pun beranikan diri utk menjwb.

Ali : Sbnarnya, awak ni menyerupai kwn saya di Malaysia.
Sydney : Wow, thats coincidence. Girlfriend awak ke 😏😏 ?

Ali terdiam. Slps bebrapa saat, dia berkata......

Ali : Dia bkn gf saya tpi dia......seorang pembunuh
Sydney : Pembunuh !!! ( terkejut ) But how ?
Ali : Hmmm mcm ni...... ( cerita dri A to Z )
Sydney : Wow, thats terrible. Saya minta maaf klu rupa saya ni mneyerupai org yg bunuh ayah awak.
Ali : Dont worry. Im ok. Cuma tulah bila lihat awak, saya rasa sedih sgt. Sanggup dia buat saya smpi mcm tu sekali walhal dulu saya selalu cuba sedaya upaya selamatkan dia 😔😔.
Sydney : Jgn lah sedih. Saya kn ade 😊😊. Saya janji yg saya x kan hampakan awak spnjg kita menjadi kwn 😊😊.
Ali : Thanks Sydney. Awaklah kwn baik saya 🤧🤧🤧.
Sydney : Dh jom kita masuk dlm.
Ali : Ok 😊

Mereka pun masuk ke dlm academy. Semasa mereka melangkah masuj, seseorang memanggil mereka.

???? : Hello Ali and Sydney

Ali dn Sydney toleh ke arah org itu. Rupa2nya Johnnya yg memanggil diorang.

Ali : Ohh hi, Joe 😀
Johnny : Im not Joe. Im Johnny.
Ali : Ohh my bad
Johnny : Thats ok. Btw, looks like you guys been together dont you 😏😏
Sydney : What seriously Johnny. He's only my friend ( blush )
Nina : Friend ? Are u sure ? ( tiba2 muncul ).
Sydney : Yeahh. Why ? You not believe me ? ( blush )
Johnny : If he only your friend, why you look blushing 😏😏😏
Nina : Yeahh, your face is red now. This is the first time i see u blushing.
Sydney : No 😡😡
Ali : Err guysss. Please dont fight.😅😅. Yeah its true what Sydney said. We just friend only.
Sydney : Do u hear that ? 😏😏
Johnny : Hmm ok we believe you.

Tiba2 E. Karya panggil Ali

E. Karya : Ali, mari sini kjp.
Ali : I got to go. See you guys later.
S / J / N : Ok
Ali : Ada apa ni E. Karya ?
E. Karya : K. Teras mahu berjumpa dgn kamu.
Ali : Nk berjumpa dgn saya
E. Karya : Yup. Sekarang follow me.

Mereka pun brjln menuju ke bilik di mana hologram K. Teras dipncrkan. Setelah smpi, Ali pun masuk ke bilik itu dn berdiri di hdpn lantai hologram. Slg beberapa saat, hologram K. Teras pun muncul.

K. Tekno : Hello, Ali. How are you ?
Ali : Im fine. Thank you.
K. Neuri : So how's your first day in academy ? Is it ok ?
Ali : To be honest, I feel nervous and afraid at the same time since this is the first time i come here and look everybody so awesome with their skills and gadget.
K. Combat : Thats ok Ali. If you want to be like them, you must work hard in order to be a good agents.
K. Inviso : As long as you follow the strategy and focus, everything is gonna be alright.
Ali : Ok, thank you for your advice. I will try my best and I promise I will never let you down.
K. Tekno : Good. Now you can go and do your training.

Ali pun kluar dri bilik dn bergerak terus ke briefing room utk jlnkan tugas.






Bersambung.........

Ejen Ali : Ali sister - situation 2Where stories live. Discover now