4 bln kemudian ( Lapangan Terbang Cyberaya )
Semua ejen muda A.M.A berkumpul di lapangan terbang utk berjumpa dgn Ali, E. Karya dn Sydney yg mahu pulang ke Malaysia.
James : Ali, I hope that you can come again next time. A.M.A Academy always open for you.
Ali : Dont worry James. I will come and visit you guys. Thanks for your help for the past 3 years.
Sarah : Thats part of our job, Ali. We guide you to become the best agents. Now, look at you.
Johnny : Yes Ali. When you go back to MATA, prove them that you not as weak as before. You're strong now.
Ali : Hehhe. Thanks for the advice 😀😀
Sasuke : Ali, I made sushi for you. You can feast it at the airplane. Dont worry, its Halal.
Ali : Ohh thank you. I appreciate that 😊😊
Sasuke : Your welcome my friend 😁😁.Di pihak Sydney.....
Nina memeluk Sydney dgn erat smbil menangis.
Nina : Sydney hisk.......hisk.....why you leave me ? I thought we're bestfriend 😭😭😭.
Sydney : We are bestfriends.
Margo : Dont cry Nina. She has a family there. You must respect her decision. In fact, its been a while she not return to Malaysia. Please give her a chance.
Lily : Thats right. If you miss her, you can video call with her.
Margo : Hmmm ok 😔😔 ( lpskan pelukan )
Sydney : Its ok Nina. I promise to you that I wont forget you. Btw I have a gift for you.Sydney pun membuka rantainya dn memberikan pd Nina.
Nina : What a necklace ? But this is your favourite necklace. Why you give it to me ?
Sydney : I know. Just consider it as a thank you because you always by my side when i have trouble. I consider you as my younger sister.
Nina : Hiskk......hisk.... Thank you Sydney, Muahhh muahhh😘 ( cium pipi Sydney )
Sydney : Welcome 😳😳 ( blush )
Lily : Eww so gross
Nina : What ? Its normal right. Sydney like my older sister for me 😒.
Lily : Whatever 🙄🙄Di pihak E. Karya........
E. Mike : Thank you for being a mentor although it just a short period of time.
E. Karya : Your welcome. Im happy to be part of A.M.A. Hope you guys can visit MATA one day.
E. Sandra : Thats for sure.
E. Chen : Btw, please call us if you have arrive Malaysia.
E. Karya : Ok 👌👌Slps itu, mereka pun bertolak pulang ke Malaysia.
Ali : Saya gembira yg awk ikut kitorang balik sekali ke Malaysia. Sekurang2nya saya x risau lah awk sorang2 kt Melbourne.
Sydney : Caring jugak ye awk kt saya 😊😊
Ali : Mestilah. Saya kan sayang awk.
Sydney : 😳😳😳 Ok ( blush )
Ali : Hahah gurau je lah. Saja nk usik awk sbb awk comel bila blush. Dh lah putih 😂😂
Sydney : Ishh awak ni 😑😑. Merajuk lahh
Ali : Alololo merajuk ye. Nk ice cream 😏😏
Sydney : 😑😑Di akademi MATA.....
Iman, Mika dn Chris menjalani latihan kombat di arena smbil diperhatikan oleh E. Bakar. Semenjak dri kes Alicia dn Rudy, E. Bakar tdklah kelakar seperti dahulu. Dia bertambah serius dn dingin dgn semua ejen muda MATA ( di MATA shj tpi tdk bila di luar MATA ). Hubungan antara E. Bakar dn general x begitu baik kesan dri peristiwa itu.
E. Bakar : Baiklah semua. Latihan smpi sini shj. Saya ada hal skjp.
I / C / M : Baik E. Bakar.
E. Bakar : Iman, kamu tunggu skjp. Yg lain blh bersuraiE. Kombat yg lain pun bersurai. Stlh kelibat semua ejen x kelihatan. E. Bakar pun mulakan bicara.....
E. Bakar : Iman, ikut uncle pergi airport.
Iman : Kita nk buat apa kt sana ?
E. Bakar : Ohh ye lahh 🤦♂️🤦♂️. Uncle lupa nk bagitahu kamu yg hari ni Ali balik Malaysia.
Iman : Haa ye ke 😀😀. Lama dh x jumpa adik. Selalu video call je dgn dia.
E. Bakar : Betul2. Dh jom kita bertolak sekarang. Nnti jem pulak kt highway.Mereka pun kluar dri arena. Semasa mereka kluar, mereka terserempak dgn Alicia yg berdiri di sblh arena itu. Rupa2nya, dia tlh mencuri dgr perbualan Iman dn E. Bakar.
Alicia : E. Bakar, betul ke apa yg saya dgr. Ali balik hari ni 😊 ?
E. Bakar : Klu betul, apa kena mengena dgn kau ? Kau nk cari pasal dgn dia lagi ke ? ( dingin )
Alicia : Bkn. Saya xde niat pun. Klu x keberatan blh x saya nk ikut sekali. Saya dh lama x jumpa Ali. Saya rindu sgt kt Ali.
Iman : Blh jugak. Mcm mana uncle ? Blh kan Alicia ikut sekali ?
E. Bakar : Tk payah Iman. Biar dia duduk je kt sini dgn bapak kesayangan dia tu. Uncle x nk dia spoil kan mood Ali nnti. Cukuplah dia hancurkan hidup Ali dulu. Dh lah Iman jom kita pergi. Kita tinggalkan si pembunuh ni.
Iman : Ba......baiklahMereka pun pergi meninggalkan Alicia yg berdiri shj di situ. Alicia sebenarnya sedikit tersinggung dgn kata2 E. Bakar tu tpi dia hnya menerima shj dgn hati terbuka. Dia fhm yg E. Bakar masih memarahinya atas peristiwa hitam itu. Dlm masa yg sama, dia juga merindui Ali. Sdh 3 tahun mereka x berjumpa mahupun bertanya khabar. Nk chat atau lihat perkembangan Ali di Instagram dn Facebook, Ali sdh block dia jdi dia tdk tahu apa perkembangan Ali.
Alicia : *Ali, aku gembira sgt kau balik. Aku rindu sgt kt kau Ali. Dh 3 tahun kita x jumpa. Aku hrp kita blh berbaik semula 😔😔 .* ( dlm hati )
Bersambung.........
YOU ARE READING
Ejen Ali : Ali sister - situation 2
FanfictionEjen Ali : Ali Sister : Situation 2 * bkn sequel dri situation 1 tpi yg ni situasi yg berbeza. Enjoyyy