PART 39 - Kebenaran Sebenar

1.6K 95 36
                                    

Sydney terkejut yg org misteri yg menyerangnya adalah......

Sydney : IMAN !!! ( terkejut )
Iman : Knp ? Terkejut ? X sangka kau ni mudah tertipu. Igtkan ejen inviso terhebat mcm kau ni bagus sgt tpi rupanya lembab 😈😈
Sydney : Apa yg awk nk ? Knp awk serang saya ?
Iman : SBB APA KAU CKP !!! KAU TAHU X DISBBKAN KAU HUBUNGAN ALI DN ALICIA RENGGANG !!! 😡😡😡 Dri dulu lagi aku rasa mcm x sdp hati bila Ali asyik bercerita pasal kau. Bkn tu je, dia pun kerap bandingkan kau dgn Alicia. Dia kata kau jauh lebih baik dri Alicia. Pd mulanya, aku x kisah sgt sbb aku fikir Ali akan jauhkan diri dia dri kau setelah balik ke Cyberaya. Aku berasa lega bila dpt tahu yg Ali balik ke Cyberaya jadi blh lah aku teruskan plan aku utk satukan Ali dn Alicia. Tpi jangkaan aku meleset sama sekali !!! 😡😡 Kau pulak blh ikut Ali pulang sekali ke Cyberaya dn sertai MATA. KAU TAHU TK BETAPA SAKITNYA HATI AKU BILA PERTAMA KALI AKU TNGOK KAU KT AIRPORT !!! Bkn tu je aku kesal yg Ali lbhkan kau dri Alicia sdgkan Alicia merana kau tahu tk hisk....hisk.....😢😢. 3 tahun Sydney, Alicia tunggu Ali tpi kau senang2 je rampas dia dri Alicia !!! Yg paling aku sakit hati bila Ali sarungkan cincin pd jari kau dan dia sebut " I love you " kt kau. Geli aku dgr kau tahu tk !!!! Sejak dri itu, dendam aku dgn kau semakin membuak2 dn aku berazam utk hancurkan hubungan kau dgn Ali 😈😈😈
Sydney : Iman, awk dh salah fhm ni. Bkn itu tujuan saya. Saya ade sbb knp saya rapat dgn Ali ?
Iman : Kau igt aku akan termakan dgn kata2 manis kau. Aku dh dgr semua perbualan kau dgn bos kau lah !!! Kau nk ajak seseorang utk sertai misi utk merampas Ali dri Alicia kan ?!!! Kau igt aku x fhm Bahasa Inggeris 😈😈. Hey !! Aku English A+ lah. Kau apa tahu !!! Setakat bahasa kau ni apalah sgt 😈😈. Senang utk aku fhm.
Sydney : Wait !!! No. Awk dh salah fhm ni. * Patutlah saya rasa ada org ikut saya kebelakangan ni, rupanya Iman yg intip aku.* ( dlm hati )
Iman : Aku xde masa nk dgr penjelasan kau. Sekarang tiba masanya aku kerja kan kau. Dh lama aku tunggu saat ni. Aku hrp dgn cara ni lah aku dpt pisahkan kau dgn Ali ( senyum sinis ).

Iman pun mula menyerang Sydney menggunakan selendang tajamnya begitu juga dgn Sydney. Iman menyerang Sydney bertubi2 ttpi Sydney tangkas dn licik mematahkan serangan Iman. Dia turut melemparkan Frisbeenya tpi Iman dpt mengelaknya. Mereka juga menggunakan skill berlawan. Sydney menggunakan skill taekwondo manakala Iman menggunakan skill wushunya. Pertarungan berlaku dgn sengit sekali. Iman ingin menumbuk Sydney tpi tdk berjaya. Sebaliknya, Sydney mengelak dn menghadiahkan satu tendangan pd dada Iman. Iman terpelanting ke belakang.

Iman : Cis, blh tahan jugak dia ni. Dia ni lagi hebat dri Rudy aku rasa ( geram )
Sydney : Iman, cukup saya x nk lawan awk lagi. Saya......( Iman potong perckpannya )
Iman : DIAM !! Kau igt aku akn menyerah !! Aku sanggup mati demi ALICIA !!!

Iman mula berlari ke arah Sydney lalu menendangnya. Sydney x dpt utk mengelak lalu terkena tendangan tersebut. Sydney tercmpj hingga terkena dinding. Iman berjln ke arahnya......

Sydney : Iman, let me explain. Awk dh salah fhm.
Iman : Xde masa aku nk dgr penjelasan dri perampas mcm kau ni. Rasakan " serangan selendang tajam ". Hiyarghhh !!!

Iman pun menghayunkan selendangnya ke arah Sydney. Tiba2 seseorang menghalang serangan Iman itu dgn menggunakan bebola gravitu. Iman toleh dn dia terkejut org yg menghalangnya adalah.....

Iman : E......Ejen Dayang ( terkejut )
Sydney : Ma....Mama 😢😢
Iman : Mama !!! ( terkejut )
E. Dayang : Berhenti, Iman. Kamu dh salah fhm. Biar saya terang kan.

E. Dayang menerangkan kpd Iman tntg perkara sebenar dri awal hingga akhir. Iman terkejut dn dlm masa yg sama menyesal sbb dh salah anggap pd Sydney. Dia mula menyesal atas perbuatannya...

Iman : E. Dayang, Sydney hisk......hisk.... saya betul2 minta maaf. Saya x tahu pasal bnde ni 😢😢
E. Dayang : Tkpe Iman. Saya maafkan kamu. Saya fhm niat kamu baik sbb kamu nk satukan Ali dgn Alicia.
Iman : Tpi saya x tahu yg Sydney pun ada tujuan sama mcm saya. Sydney, Iman betul2 minta maaf kt awk. Klu Iman tahu, Iman x kan serang awk teruk mcm ni.
Sydney : Thats ok, Iman. Saya dh maafkan awk. Awk jgn risau ye 😊😊.

Iman berasa terharu lalu memeluk Sydney dgn erat. Sydney turut membalas pelukannya.

Iman : Terima kasih Sydney 😢😢
Sydney : Sama2 😊😊
Iman : ( lpskan pelukan ) Apapun ptg tdi saya terdengar yg awk mahu ajak seseorang sertai misi awk. Siapa awk nk ajak ?
Sydney : Kebetulan awk ada kt sini saya terus terang je lah. Sebenarnya, saya nk minta tolong awk dlm misi ni.
Iman : Tpi knp saya ?
Sydney : Sbb awk lbh rapat dgn Ali. Mungkin awk blh nasihatkan dia jugak. Saya dh cuba byk kali nk nasihatkan dia tpi dia still dgn ego dia. Saya dh siasat dia sjk kami berada di Melbourne lagi. Saya dapati Ali masih rindukan Alicia tpi disbbkan peristiwa hitam tu, dia jdi susah utk maafkan Alicia. Chance utk maafkan Alicia mmg ada tpi ia bergantung pd diri dia jugak. So, I expect that you can advises him since you very close and know him so much.
E. Dayang : Betul ckp Sydney. Mungkin kamu blh berganding bahu atau menyumbangkan idea supaya mudahkan kerja kami.
Iman : Sebenarnya, saya dh byk kali pujuk Ali supaya maafkan Alicia tpi mcm apa yg Sydney ckp. Dia still dgn egonya. Maaf saya tk tahu awk sdg jalankan misi utk satukan mereka berdua. Saya terlalu marah sgt smpi saya x blh nk kawal perasaan saya. Maaf semua 😔😔😔.
E. Dayang : Tkpe Iman. X perlu nk salahkan diri kamu sendiri. Bnda dh jadi dh pun. Apa yg penting sekarang ni kita fikirkan mcm mana nk selesaikan masalah mereka ni.

Mereka pun berfikir. Setelah lama berfikir, Iman mempunyai idea......

Iman : Saya ada idea. Saya hrp ia blh membantu.
S / D : Apa dia ?








Bersambung........

Ejen Ali : Ali sister - situation 2Where stories live. Discover now