Ali pun berjln ke pintu lalu membukanya. Setelah dia membuka pintu, dia ternampak kelibat seseorang bdk perempuan di hdpnnya. Bdk itu membelakangi pintu jdi Ali tdk nmpk mukanya. Yg jelasnya, bdk perempuan itu memakai cekak berwarna pink pd rambut panjangnya yg perang.
Ali : Hello. Who's there ?
Bdk perenpuan tu pun memusingkan badannya ke arah Ali. Ali terpegun dgn kecantikannya. Mukanya bersih dn putih. Sekali pandang rupa parasnya seakan Alicia cuma yg membezakannya Alicia rambutnya pendek manakala bdk perempuan ini rambutnya panjang paras bahu. Matanya juga berwarna biru. Ali mengelamun melihat bdk perempuan itu.
???? : Errr hi....Are you alright ?
Ali masih mengelamun sehinggalah bdk perempuan itu memetij jarinya ke hdpn muka Ali. Ali tersedar dri lamunannya.
Ali : Ehhh...Im sorry 😳😳.
??? : Thats ok. Im fine 😊😊. So you must be Ali right ?
Ali : Yeah and you.....
??? : Sydney, inviso agent. Nice to meet you ( senyum manis )
Ali : Nice to meet you too 😊😊. * Comelnya dia ni. Senyuman pun manis je * ( dlm hati )
Sydney : Where are you from ?
Ali : Im from Cyberaya, Malaysia.
Sydney : Cyberaya ? Yeahh saya ada kawan dri Cyberaya !!! 😀😀 Saya pun dri sana jugak 😀😀 ( teruja )
Ali : Ehh blh ckp melayu.
Sydney : Mestilah. Mama saya cina Malaysia, papa saya org Australia.
Ali : Ooo.
Sydney : Btw, blh saya masuk. Saya nk letak brg ni 😅😅😅.
Ali : Ehh sori2. Biar saya tolong awak 😊😊.
Sydney : Thanks. Susah2 je. * Comelnya dia ni * ( dlm hati )Ali pun menolong Sydney meletakkan brg dia di biliknya. Slps itu, mereka berdua pun duduk di ruang tamu.
Sydney : Maaf klu mengganggu awak tdi. Kunci kondo saya hilang. Nasib baik E. Mike call saya tdi yg korang berdua dh smpi. Klu x nmpknya saya tidur dkt akademi lah jwbnya 😅😅.
Ali : Awak selalu ke tidur kt akademi ?
Sydney : Tkde lah selalu sgt. Saya tidur sana pun klu2 saya rasa bosan di rumah.
Ali : Sorang ?
Sydney : Tk lah. Dgn pelajar perempuan akademi lain.
Ali : ( angguk )
Sydney : Apapun saya dgr awak dtg dgn mentor inviso sekali. Mana dia ? Hensem tk ? 😀😀
Ali : Dia.....Tiba2 E. Karya kluar dri bilik tidurnya dn ke ruang tamu.
E. Karya : Ali......Ehh ni siapa ni ?
Ali : Ni Sydney. Ejen inviso yg E. Mike ckp tu.
Sydney : Hi, Ejen.....
E. Karya : Karya. Ejen Karya.
Sydney : Hi. E. Karya. Slmt berkenalan 😀😀.
E. Karya : Wow blh ckp melayu. Org Malaysia ke ?
Sydney : Mama saya org Malaysia 😊
E. Karya : Ok. Ali, pergi bersiap sekarang. Kita kluar makan.
Ali : Baiklah, Sydney mahu ikut kitorang sekali tk ?
Sydney : Blh jugak. Saya pun tgh lapar ni.
E. Karya : Klu begitu, jom kita bersiap.2 hari kemudian ( Akademi MATA ).....
Alicia berjalan ke briefing room. Semasa smpi di sana, kelihatan semua ejen berada di sana. General juga kelihatan berada di tgh2 briefing room itu.
G. Rama : Baiklah, semua sdh ada ?
Alicia : General. Ali x smpi lagi.
Khai : Kau ni demam ke apa Alicia. Tiba2 tnya pasal Ali.
Alicia : Knp x blh ke ? Dia kn kwn aku.
Moon : Hmphhh kawan ? Layak ke kau jdi kwn Ali lps kau dh bunuh ayah dia ( sinis ).
Iman : Moon, Khai. Knp ckp dgn Alicia mcm tu ?
Moon : Apa ? Betul lah aku ckp. Org mcm dia ni x lyk dibuat kawan. Dh lah sombong lps tu menyusahkan org je. Mcm diri dia tu bagus sgt !!
G. Rama : Sudah ! Jgn bising lagi. Alicia, Ali sdh berpindah dgn E. Karya ke Australia.
Alicia : Australia ? Knp jauh sgt ? ( terkejut )
E. Bakar : Suka hati dia lah nk pindah jauh ke dkt ke, yg kau sibuk sgt knp !! Bkn sepatutnya kau gembira ke sbb Ali xde ? ( marah )
Alicia : E. Bakar, saya....... ( Bakar potong perckpan )
E. Bakar : APA !! SEKARANG PUAS HATI KAU DGN RUDY. KAU BUNUH DR. GHAZALI, KORANG ROSAKKAN HIDUP DIA TPI KORANG MASIH BLH JADI EJEN DI SINI !! SEPATUTNYA ORG MCM KORANG NI ELOK DIHUKUM MATI JE !!! ( marah )
Alicia : E. Bakar, saya....min....minta maaf 😔😔😔
E. Bakar : Minta maaf ? Senang je kau nk suruh aku maafkan korang berdua. Korang igt aku ni apa tunggul, batu yg xde hati dn perasaan. Klu kau nk minta maaf, pergi dkt Ali dn minta maaf dri dia. Itu pun klu dia blh maafkan korang.
G. Rama : Bakar, cukup. Kita ke sini sbb nk jalankan latihan.
E. Bakar : DIAM GENERAL !!!! GENERAL X PERLU PERTAHANKAN DIORANG !! DIORANG MMG PATUT DIAJAR. GENERAL TAHU TK YG ALI PERGI AUSTRALIA TU SBB DIA X NK TNGOK MUKA ANAK ANGKAT KESAYANGAN GENERAL. DIA DGN RUDY NI PEMBUNUH KAU TAHU TKK !!!! ( tolak badan general )
G. Rama : Bakar, bertenang.
E. Bakar : X PAYAH NK SURUH SAYA BERTENANGLAH GENERAL !!! KAU SBG BAPAK DIA , KAU PATUT RASA MALU ANAK KAU ADA KT SINI. TPI KAU SNG2 JE LPSKAN DIA MCM DIA BUAT KESALAHAN KECIL PULAK !!! JGN SEBUT PASAL MASA DPNLAH. ANAK ANGKAT KAU SENDIRI MUSNAHKAN MASA DPN ANAK SAUDARA AKU. SMPI JADI ANAK YATIM PIATU KAU TAHU TK GENERAL !!!! 😡😡😡E. Bakar pun beredar dri situ. Semua org di situ tergamam dgn kata2 E. Bakar yg agak keras itu. Ini lah kali pertama mereka lihat E. Bakar marah smpi mcm tu sekali oleh sbb terlalu kecewa dgn G. Rama, Alicia dan Rudy. Alicia pula hnya menunduk smbil menahan tangisannya. Rudy juga runduk dn x berani utk mengangkat muka.
Bersambung......
YOU ARE READING
Ejen Ali : Ali sister - situation 2
FanfictionEjen Ali : Ali Sister : Situation 2 * bkn sequel dri situation 1 tpi yg ni situasi yg berbeza. Enjoyyy