Lapangan Terbang Langkawi......
Ali dn Sydney berada di sana utk menunggu penerbangan mereka pulang ke Cyberaya. Memandangkan masa masih awal, mereka meluangkan masa utk membeli coklat di salah satu kedai di airport itu. Mereka membeli pelbagai jenis coklat utk dibawa balik. Slps hmpir 2 jam, mereka pun brlps pulang ke Cyberaya.
Lapangan Terbang Cyberaya......
Iman dn E. Bakar menunggu kepulangan mereka. Seperti biasas E. Bakar akn membeli makanan di situ smbil menunggu kepulangan mereka. Slps beberapa minit, Ali dn Sydney pun tiba......
Ali : Uncle !!! Iman !!!
I / B : Ali !!Ali brjln ke arah mereka lalu bersalam dgn E. Bakar.
E. Bakar : Haa Ali, mcm mana dgn honeymoon kau. Mesti best kan ? 😏😏
Ali : Ishh uncle ni. Kitorang bkn suami isterilah nk pergi honeymoon bagai 😑😑😑
E. Bakar : Alaaa gurau je 😅😅
Iman : Ali, tkde buah tangan utk kami ke ?
Ali : Ehhh mestilah ada. Tngok ni ( smbil menunjukkan beg berisi coklat )
E. Bakar : Waaa !!! Byknya kau beli. X sabar uncle nk makan. Dh lah mlm ni ade cerita " Ejen Bakar The Movie ". Nyum2 😋😋
Iman : Jgn makan byk sgt. Nnti kena..... ( E. Bakar potong prckpn )
E. Bakar : Uncle tahu Iman. Nnti kena " Sweet Pee "kn ?Krik ( 3x ) Ali, Sydney dn Iman berpandangn sesama sendiri apabila E. Bakar berkata begitu. E. Bakar yg hairan terus bertanya......
E. Bakar : Knp ? Betul lah kan kena kencing manis nnti. Betul tk Sydney ?
Sydney : Betul tu mmg betul but kencing manis dlm English adalah " Diabetes " 😅😅😅
E. Bakar : Ohh ye ke hehehe. Saja test korang tdi 😅😅
Iman : Uncle kena bljr lebih lagi ni.
Ali : Betul dh teruk sgt ni.
E. Bakar : Dh2 jom pergi kt kereta. Kita nk pergi makan ni.
Semua : OkMereka pun brjln ke kereta. Sydney dn Iman brjln sedikit jauh di belakang mereka. Iman mula bertanya Sydney bila mereka sedikit jauh dri E. Bakar dn Ali.........
Iman : Sydney, mcm mana dgn misi kita ?
Sydney : Semua brjln dgn lancar. Mlm smlm saya ada nasihatkan dia dn dia seperti sedar dgn kesilapan dia.
Iman : Betul ke ? Baguslah klu mcm tu 😊😊
Sydney : Tpi kita tngok dri semasa ke semasa. Klu hubungan Ali dn Alicia makin baik maknanya misi kita berjaya.
Iman : Ok.
Sydney : Iman, Alicia mcm mana ? Dia sihat tk ?
Iman : Dia sihat cuma tulah dia rindukan Ali. Sebenarnya kitorang ade bljr sama2 kt rumah Alicia dn dia masih sperti dulu. Dia pun masih menaruh harapan pd Ali smpikan wallpaper telefon dia pun masih letak gmbr Ali. Iman kesian tngok dia.
Sydney : Tkpe Iman. Sama2 kita tolong Alicia dlm hal ni 😊😊😊
Iman : 😊😊😊Di rumah Ali........
Ali mengemas barang2nya di dlm biliknya. Keadaan biliknya penuh dgn brg2 yg dibeli di Langkawi.
Ali : Byknya aku borong kt Langkawi hari tu. Maklumlah byk harga murah2 kt sana. 😅😅
Sdg asyik mengemas, dia terpandang satu kotak hadiah ats mejanya. Itu merupakan hadiah yg diberikan Alicia pd Ali sbln yg lalu.
Ali : Ohh ye lahh. Aku baru teringat pasal hadiah Alicia. Hari tu nk buka uncle panggil pulak masa tu. Baik aku buka sekarang sblum aku lupa lagi.
Ali pun membuka kotak hadiah itu. Di dlmnya, trdpt skarf hijau milik Alicia dn jam tangan yg mahal. Ali teruja melihat jam tangan itu.
Ali : Wahhh cantiknya jam tangan ni. Mesti mahal 😀😀. Kebetulan jam aku tgh problem sekarang ni. Tk pyh lah beli jam lagi 😊😊.
Tiba2 Ali terperasan ada satu kotak kecil beserta surat di bhgn bwh kotak itu. Ali mengambil kotak itu lalu membukanya. Dia hairan sbb di dlmnya trdpt sebutir peluru yg Alicia gunakan bersama Blastiquenya.
YOU ARE READING
Ejen Ali : Ali sister - situation 2
FanfictionEjen Ali : Ali Sister : Situation 2 * bkn sequel dri situation 1 tpi yg ni situasi yg berbeza. Enjoyyy