Di briefing room MATA......
Ali, Sydney, Alicia dn Chris dipanggil oleh general utk jalankan misi.
General : Baiklah, misi kamu kali ini adalah kamu berempat mesti pergi ke pelabuhan utk mengesan aktiviti A. Bear, Komeng dn konco2nya. Kami mendapati yg mereka berjaya mencuri C-Tech. Pergi hentikan Komeng dn A. Bear dn klu blh bwk balik C-Tech itu ke sini. Fhm semua ?
Semua : FHM GENERAL !!!
General : Bertindak segera.Mereka pun mula berjln kluar dri bilik itu. Tiba2 General memanggil Alicia.
General : Alicia
Alicia : Ye general
General : Ini merupakan misi pertama kamu slps 3 tahun. Hrp kamu masih blh pamerkan potensi yg baik walaupun tnpa gadget kamu.
Alicia : Baik general.Di pelabuhan.......
Ali, Sydney, Alicia dn Chris berkumpul di salah satu kontena utk memerhatikan pergerakan Abg Bear, Komeng dn konco2nya. Kelihatan mereka sdg mengumpulkan C-Tech yg dicuri utk dimasukkan ke dlm lori. Ali, Sydney, Alicia dn Chris mula mengatur strategi mereka.
Ali : Nmpknya mereka nk bawa C-Tech pergi dri situ. Kita kena hentikan mereka.
Sydney : So whats your plan Ali ?
Ali : Klu nk buat serangan hendap x blh sbb mereka terlalu ramai. Kita perlu tarik perhatian mereka lps tu kita serang mereka tnpa mereka sedar.
Chris : Molek jugok idea tu. Baiklah, Sydney ikut ambo. Ambo ada ideo yg boek punyo.Sydney yg kelihatan tdk fhm dgn loghat Kelantan Chris terus memberitahu....
Sydney : Im sorry. I cant pick up what you saying. Can u speak clearly pleasee 😅😅 ?
Chris : Err maksud saya, saya ada idea yg baik punya 😅😅 hahhaa.
Sydney : Oookayy.
Chris : So follow me.
Ali : Ehhh kjp. Kau ajak lah Alicia. Sydney biar je dgn aku.
Chris : Alaa kau dh selalu dgn Sydney. Bagi chance lah kt aku. Lagipun aku x nk lah dgn Alicia tu, baik dgn Sydney. Alicia kan pasangan ejen kau.
Ali : Itu dulu sekarang......( Chris potong perckpn )
Chris : Pleaseeee ( buat muka comel )
Ali : Hmmm ye lah. Nah korang berdua amik atlas ni. Nnti aku aktifkan bila kita serang diorang nnti.
Chris : Ok. Sydney, jom ikut saya
Sydney : Alright 😊😊Ali hnya memerhatikan shj Sydney dn Chris pergi mnjlnkan tugas mereka. Slps itu, dia pun mula memerhatikan pergerakan A. Bear dn konco2nya. Alicia yg dri tdi duduk sblh Ali dn diam shj terus bertnya......
Alicia : Ali, atlas utk aku xde ke ? Kn kita nk lawan diorang nnti. Klu kau bagi, aku blh tolong kau atur strategi utk kita semua.
Ali : (.........diam.........)
Alicia : Ali, aku tnya ni. Jwblah ( pegang tangan Ali )Ali pun menepis tangan Alicia lalu berkata......
Ali : Kau diam blh tk !!! Aku tgh perhatikan diorang ni, kau pulak sibuk nk tnya pasal atlas. Nnti misi gagal, tahu pulak salahkan aku !!! 😡😡😡 ( marah )
Alicia : Ba.....baik aku diam 😔😔😔Alicia berasa sedikit tersinggung apabila Ali memarahinya tpi dia hnya diam shj. Dia x mahu sakitkan hati Ali lagi. Sementara Chris dn Sydney, mereka mula merancang strategi mereka berdua.
Chris : Sydney, aku rasa kau patut putuskan bekalan elektrik tmpt ni. Itu satu cara nk tarik perhatian mereka.
Sydney : Serahkan pada saya 😉😉 ( kenyit mata )
Chris : * Ma aihh dia kenyit mata pd ambo lah pulak. Luluh jantung aku nnti 😍😍 * ( dlm hati )Sydney mengeluarkan Frisbee lalu membaling ke kwsn A. Bear. Frisbee itu mengeluarkan gelombang yg membolehkan bekalan elektrik di sekitarnya terputus. Kwsn itu pun terputus bekalan elektrik. A. Bear, Komeng dn konco2nya mula menggelabah.
A. Bear : Ahhh sudohh. Bekalan elektrik putus pulok. Dh lah ambo takut gelap ni.
Komeng : Mcm mana ni Bear ? Aku pun takut gelap 😫😫😫
A. Bear : Hishh mu ni dh tuo pun takut gelap.
Komeng : Sekurang2nya saya x takut bini mcm Bear 😒😒
A. Bear : APO MU CKP !!!Tiba2 satu gasing terbang ke arah mereka lalu mengeluarkan cahaya yg dpt menyilaukan pndgn mereka.
Ali : Chris, Sydney. Sekarang !!!
Chris dn Sydney pun mengambil kesempatan utk menyerang mereka. Dgn adanya atlas senang utk mereka meneka gerakan mereka. Ali pula menyerang konco2 komeng dri atas dgn menggunakan gasingnya. Alicia pula hnya memerhatikan shj sbb dia tdk ada gadget utk menembak.
Ali : Alicia, tolong lah sekali. Jgn duduk je !!! 😡😡
Alicia : Tpi aku xde gadget.
Ali : Kau ade skill lawan kan ? Gunalah skill lawan kau tu. Kata hebat sgt !!! 😡😡😡
Alicia : Tapi.......
Ali : Ahhhh sudahlah. Tk blh hrp langsung. Kau tunggu sini je. Biar aku lwn diorang. Nnti aku bagi arahan
Alicia : Ali.....😢😢😢Ali pun terus turun lalu berlawan dgn konco2 komeng. Byk konco2 komeng yg tewas di tangan Ali, Sydney dn Chris. Alicia hnya memerhatikan shj tnpa berbuat apa2. Tiba2 dia ternmpk A. Bear cuba melarikan diri.
Alicia : Ehh A. Bear nk lari lah. Aku kena hentikan dia ni.
Alicia pun terus turun lalu mengejar A. Bear. Ali yg terlihat Alicia cuba kejar Abg Bear terus memanggilnya....
Ali : Alicia, kau nk pergi mana ?!!!!
Namun, Alicia hnya menghiraukan shj.....
Sydney : Tkpe Ali, biar saya shj yg jaga Alicia. Awk hentikan Komeng dn konconya.
Ali : Ok 👌👌Mereka teruskan berlawan. Sementara itu, Komeng yg terlihat Alicia mahu menghalang A. Bear terus mendpt satu idea.
Komeng : Hey, cpt dptkan aku satu C-Tech.
Konco : Nk buat apa ni bro ? Kita kena cpt ni.
Komeng : Aku nk test power kjp hehehe.Komeng pun hidupkan C-Tech lalu mengawal mesin itu ke arah Alicia. Sydney yg trnmpk C-Tech itu terus berlari ke arah Alicia.
Sydney : Alicia, watch out !!!!
C-Tech itu terus menembak Alicia. Tpi Sydney bertindak pantas. Dia terus melindungi Alicia dgn Frisbeenya yg diubah suai menjadi perisai. Malangnya, perisai itu x ckp kuat utk melawan tembakan C-Tech itu. Akhirnya, Sydney ditembak dn terus pengsan. Ali, Alicia dn Chris terkejut melihat kejadian itu.
A / A / C : Sydney !!!
Komeng : Bear dn Bro sekalian. Jom blah !!!!Mereka pun pergi membawa C-Tech bersama mereka. Misi Ali, Sydney, Alicia dn Chris gagal sekelip mata.
Bersambung...........
YOU ARE READING
Ejen Ali : Ali sister - situation 2
FanfictionEjen Ali : Ali Sister : Situation 2 * bkn sequel dri situation 1 tpi yg ni situasi yg berbeza. Enjoyyy