PART 17

1.7K 85 11
                                    

Alicia duduk di bangku akademi smbil memikirkan kata2 E. Bakar.

Flashback on.......

E. Bakar : APA !! SEKARANG PUAS HATI KAU DGN RUDY. KAU BUNUH DR. GHAZALI, KORANG ROSAKKAN HIDUP DIA TPI KORANG MASIH BLH JADI EJEN DI SINI !! SEPATUTNYA ORG MCM KORANG NI ELOK DIHUKUM MATI JE !!! ( marah )

Flashback off......

Alicia berasa sedih dgn apa yg dikatakan oleh E. Bakar tdi. Tpi dia terima shj segala maki hamun E. Bakar terhadapnya. Dia terfikir ada betulnya E. Bakar ckp. Dia sepatutnya tdk patut berada di sini kerana kesalahannya pd Ali cukup berat.

Alicia : Mmg betul apa yg E. Bakar ckp. Sepatutnya, aku x perlu berada di sini lagi bknnya Ali. Ali, aku minta maaf hiskk.....hisk....aku tahu aku byk buay salah kt kau. Sbb aku ayah kau mati hisk....hisk....maafkan aku Ali 😢😢😢.
??? : Buang masa je kamu nangis Alicia. Bnde dh jadi kamu x blh nk putarkan masa balik utk perbetulkan keadaan.

Alicia mengangkat mukanya lalu memandang org yg berckp dgnnya. Rupa2nya G. Rama sdg berdiri di hdpannya.

Alicia : Pa.....papa
G. Rama : Tk gunanya kamu nangis Alicia. Kamu nangis air mata darah sekalipun, Ali xkan maafkan kamu smpi bila2 pun. Bkn Ali shj malah E. Bakar pun sama.
Alicia : Papa, saya tahu yg saya dh buat silap besar tpi saya betul2 bersalah. Saya mahu minta maaf pd Ali. 😢😢😢
G. Rama : KAMU X SEDAR LAGI KE !!! KAMU SEDAR TK YG KAMU DN RUDY BUNUH BAPAK DIA. ITU BKN KESALAHAN KECIL, ITU KESALAHAN BESAR KAMU TAHU TK !!! ( marah ) PAPA X SANGKA YG KAMU SANGGUP BUAT ALI SMPI MCM TU SEKALI HNYA DISBBKAN ALI DN IMAN RAPAT. KLU KAMU SUKA ALI, CKP JE LAH DGN DIA !!! DIA BKNNYA JENIS DINGIN DN PEMARAH MCM KAMU !!! YG PALING PAPA KESAL SEKALI, KAMU TEMBAK ALI DGN BLASTIQUE KAMU DN PAKAT DGN BDK AKADEMI UTK HALAU DIA DRI AKADEMI. KAMU IGT KAMU ANAK GENERAL, KAMU CUKUP BESAR KE KT SINI HAHH !!! SUKA2 HATI JE NK HALAU ORG. KAMU BERNASIB BAIK YG PAPA KAMU NI GENERAL. ADA KUASA UTK LPSKAN KAMU ATAU TIDAK. SAYA CUMA FIKIR MASA DPN KAMU SHJ. ITUPUN E. BAKAR X PUAS HATI DN MARAH DGN PAPA SBB LPSKAN KAMU. KAMU MESTI BERTANGGUNGJAWAB ALICIA !!!! ( marah )

Mendengar leteran dri papanya membuatkan Alicia berasa serba salah dgn apa yg berlaku. Dia tdk menyangka yg perbuatan dia dn Rudy telah menyusahkan satu agensi MATA.

Alicia : Papa, apa patut saya buat utk tebus kesilapan saya pd Ali ? 😢😢
G. Rama : Sepatutnya dgn kesalahan kamu yg besar ini, kamu sepatutnya dibuang dri MATA atau dihukum mati tpi saya bagi peluang dgn gantung kamu selama 1 tahun. Itupun sbb saya kesiankan kamu Alicia. Klu x sbb kamu anak angkat papa, dh lama papa buang kamu dri MATA. Tpi klu kamu betul2 nk tebus kesilapan kamu pd Ali, saya ada satu alternatif tpi kamu mesti setuju utk lakukannya.
Alicia : Apa dia papa ? Alicia cuba tunaikan.
G. Rama : Setelah melakukan perbincangan dgn mentor dn ketua teras, kami memutuskan utk gantung kamu dripda menyertai latihan dn misi selagi Ali x maafkan kamu Alicia. Bkn itu shj, kami juga telah bersetuju utk musnahkan Blastique kamu sbb kamu menyalahgunakan gadget kamu ( dingin ).

Alicia terkejut dgn segala tuntutan itu.

Alicia : Tk, papa x blh buat Alicia mcm ni. Alicia syg dgn gadget ni ( hmpir menangis ). I.....ini hadiah E. Zain pd saya. 😢😢😢
G. Rama : SBB SAYANGLAH KAMU SALAH GUNAKAN GADGET KAMU !!!! KAMU TAHU TK TINDAKAN KAMU MENEMBAK ALI ITU MERUPAKAN KESALAHAN BERAT !!! X CUKUP KAMU CEDERAKAN ALI, KAMU BUNUH AYAH DIA PULAK !!! ANAK JENIS APA KAU NI !!! KLU E. ZAIN MASIH HIDUP PUN DIA PASTI KECEWA DGN KAMU ALICIA !!! ( marah )
Alicia : Ta.....tapi 😢😢😢
G. Rama : TKDE TPI2 !!! Kamu setuju atau saya usulkan kpd ketua teras supaya buang kamu dri MATA. ( dingin )

Alicia berfikir sejenak sama ada utk setuju atau tdk. Klu x setuju, dia akan dibuang dri MATA. Klu setuju, dia cuma digantung dri menjalankan misi dn latihan tetapi Blastiquenya akan dimusnahkan sama sekali. Agak susah utknya buat keputusan. Byk kenangan antara dia dn Blastique. Lbh2 lagi Blastique ini E. Zain hadiahkan pdnya sewaktu hari jadinya yg ke-7. Hari itu merupakan hari yg paling bermakna buat Alicia. Slps beberapa minit berfikir, Alicia pun buat kptsn.

Alicia : Ba.......baiklah papa. Alicia akn ikut cdgn papa. Tpi papa blh tk janji dgn Alicia sesuatu ? ( nada sedih )
G. Rama : Apa dia ?
Alicia : Janji dgn Alicia yg papa akn tolong Alicia berbaik dgn Ali. Alicia setuju utk hapuskan gadget ini sbb nk tebus kesilapan Alicia pd Ali hiskk.....hisk...Please papa hisk....hisk....😢😢😢😢

G. Rama hnya diam shj dn beredar dri situ. Sebenarnya, dia berasa kasihan pd Alicia tpi apakan daya Alicia telah buat kesalahan membunuh wlupun tdk sengaja jdi dia terpaksa mengambil tindakan tegas pd Alicia supaya adil bgi pihak Ali. Jika tidak, E. Bakar akan usulkan pd K. Teras utk buang atau hapuskan Alicia serta merta. Dia amat menyayangi Alicia walaupun dia sekadar anak angkat shj.

Bersambung.........

Ejen Ali : Ali sister - situation 2Where stories live. Discover now