Abg Bear mlpskan Dato' Othman lalu ingin memukulnya dgn tongkat. Tiba2.....
DUSH !!!! Satu peluru terkena pd tangan Abg Bear. Rupa2nya Alicia menembak tngan A. Bear dgn Blastiquenya. A. Bear mengerang kesakitan.
A. Bear : Arghhh !!!! X guno. Kamu semuo, kuburkan jasad mereka !!!
Konco2 Abg Bear pun mula menyerang Kumpulan E. Bakar.
Kumpulan E. Karya
E. Karya, Khai, Moon, Chris dn Roza berlawan dgn Komeng dn konco2nya di hdpn Menara Gamma. Pertarungan antara mereka jauh lbh sukar seperti yg mereka sangkakan disbbkn Komeng dn konconya memakai C-Tech utk berlawan.
Komeng : Hehehehe habislah korang. 😈😈
Semua ejen muda dn mentor hmpir kalah. Komeng dn konco2nya utk menghabiskan mereka semua.
Komeng : Selamat tinggal Ejen MATA hahahha
Tiba2 satu tembakan mengenai salah satu konconya. Komeng terkejut melihat salah satu rakannya tewas. Komeng melihat ke arah tembakkan itu dilpskan. Kelihatan kelibat E. Leon, Jet, Mika, Zass dn E. Geetha sdh dtg utk memberikan bantuan pd Kumpulan E. Karya.
Komeng : X guna !!! 😡😡😡
E. Leon : Geetha, rawat seberapa ramai ejen yg blh. Yg lain ikut saya
E. Geetha : Baik Leon.Mereka pun turun utk membantu ejen muda yg lain. Roza yg berada di tmpt tinggi terus memberi arahan pd Moon.
Roza : Moon, kau alihkan perhatian mereka dgn klon kau. E. Karya pukau salah seorang konco2 Komeng lpstu kawal mereka.
Chris : Fuhh molek jugok ideo mu ni Roza. Kagum ambo.
Roza : Dh x pyh nk bodek sgt. Buat kerja kau sekarang .
Chris : Fine 😑😑😑Mereka pun bertarung. Moon menggunakan klonnya utk mengelirukan Komeng dn konco2nya.
Komeng : Alamak mana satu yg betul ni. Byk sgt klon dia.
Tiba2 E. Karya muncul di belakang Komeng dn memukaunya. Komeng tlh dipukau dn E. Karya pun memetik jarinya lalu mengawalnya. Komeng yg berada dlm keadaan tdk sedar terus menyerang konco2nya dgn C-Technya sendiri. Byk konco2nya yg tewas.
Kumpulan E. Bakar
Semua konco2 Abg Bear sdh pun ditewaskan olh Kumpulan E. Bakar. E. Bakar terus meluru ke arah Dato' Othman lalu berkata......
E. Bakar : Dato' ok ? Ade cedera kt mana2 tk ?
D. Othman : Jgn risau. Saya ok.
E. Bakar : Klu mcm tu, Ali dgn Iman pergi bawa Dato ke tmpt yg slmt. Uncle, Alicia dgn Sydney akan pergi tolong ejen yg lain.
A / I : Baik uncle.Ali dn Iman pun mengiringi Dato' Othman ke tmpt yg lbh slmt. E. Bakar, Alicia dn Sydney pergi menolong Kumpulan E. Karya. Sblum itu, E. Bakar tlh pun menembak Abg Bear dn konco2nya dgn pistol gelombang tidur. Ia berfungsi utk menidurkan seseorang dlm tempoh 6 jam. Sesampainya di sana, mereka nmpk semua konco2 Komeng tlh pun tewas.
E. Bakar : Waaa cayalah korang 👍👍
E. Leon brjln ke arah Komeng lalu berkata.....
E. Leon : Kamu dh tewas. Menyerah shj.
Komeng : Heheh korang igt kami dh kalah. Korang kena tngok ni dulu.Komeng menekan salah satu butang pd jam tangannya dn secara automatiknya kluarlah sebuah C-Tech gergasi yg diubah suai menjadi robot. Semua ejen tercengang melihat robot itu.
E. Bakar : Alamak, besarnya robot ni.
E. Karya : Ini robot terbaru ciptaan Dato' Othman. Robot ni yg termahal di dunia.
E. Leon : Kita x blh menyerah sekarang. Kita kena lawan jugak walau apa cara sekalipun. Jika tdk, Cyberaya berada dlm bahaya.
YOU ARE READING
Ejen Ali : Ali sister - situation 2
FanfictionEjen Ali : Ali Sister : Situation 2 * bkn sequel dri situation 1 tpi yg ni situasi yg berbeza. Enjoyyy