Lapangan Terbang Cyberaya.......
E. Bakar, Iman dn Comot tunggu kepulangan Ali di balai ketibaan. E. Bakar juga smpt membeli dn makan Chips utk hilangkan rasa bosan.
Iman : Uncle, bkn kah kita nk pergi makan kjp lagi. Nnti kenyang mcm mana ?
E. Bakar : Jgn risaulah Iman. Uncle makan 10 kali sehari.
Iman : Byknya !!! ( terkejut )
E. Bakar : Mestilah. Seorang ejen mesti ada tenaga utk berlawan.
Iman : Tpi ini bkn nk tmbh tenaga tpi nk tmbh lemak adalah. 😒😒
E. Bakar : Hehehe.Tiba2 seseorang memanggil mereka berdua....
??? : Uncle !!!! Akak !!!!
B / I : Ali !!!Ali berlari dn terus memeluk E. Bakar. Iman hnya memerhatikan shj gelagat sepupunya merangkap adik angkatnya itu dgn perasaan gembira.
E. Bakar : Huhuhu Ali. Dh besar dh kau sekarang. Makin hensem and tinggi pulak tu. Apa rahsia ?
Ali : Mestilah Ali ikut nasihat uncle 😁😁. Minum pediasure hari2 hihihi.
Iman : Mcm mana Australia, ok ? 😊😊
Ali : Ok. Best semua ada. Akak sihat ? Makin cantik Ali tngok. Dh mcm Mira Filzah 😁😁.
Iman : Ishh ada2 je adik ni. Mestilah akak sihat. Klu x sihat tk kan lah akak dtg sini sambut adik. Betul tk ?
Ali : Ye tk ye jugak.
E. Bakar : Haa Karya. Amboii, sjk balik dri Australia ni makin bergaya ye kau sekarang.
E. Karya : Beshe2 je. Kau pulak Bakar. Sjk aku tinggalkan Malaysia ni, makin bulat pulak kau. Dh mcm bapak gajah dh aku tngok kau ni.
E. Bakar : 😑😑😑
Semua kec E. Bakar : Hahahhahah😂😂😂.Dlm kegembiraan dn gelak tawa mereka, Iman perasan ada seorang bdk perempuan yg memakai cekak pink pd rambut perangnya berdiri di sblh E. Karya smbil tersenyum.
Iman : Ehhh Ali, siapa bdk perempuan ni. Comelnya dia 😍😍😍.
E. Bakar : Ha ah lah. Siapa ni ? Girlfriend kamu ke Ali ? 😏😏
Ali : Ishh mana ada ( blush ). Ni kwn baik Ali masa kt A.M.A. Nama dia Sydney. Dia dri teras inviso.
Iman : Ohhh ejen baru lah ni. Hi Sydney, Im Iman, combat agents and this big guy right here is E. Bakar, combat mentor. Nice to meet you and welcome to Malaysia.
Sydney : Thank you and nice to meet you too. Btw saya blh ckp melayu so klu awk berdua nk ckp melayu dgn saya pun blh.
E. Bakar : Husihh blh ckp melayu. Elok lah tu. English uncle pun berterabur 😅😅😅.
Semua : Hahaha
E. Bakar : Ok lah. Jom kita pergi...... ( Karya potong perckpan )
E. Karya : Makan ?
E. Bakar : Ehhh mana tahu ?
E. Karya : Mcm x kenal kau. Dri 1st kita kenal smpi sekarang asyik makan je kerja kau 😑😑.
E. Bakar : Mestilah makan kan bagi tenaga pd aku. Dh lah jom kita pergi. Kereta ada kt sana tu.
Semua : Jom.Mereka pun brjln ke kereta dn pergi ke restoran yg berdekatan. Stlh habis makan, mereka pun menghntr E. Karya ke akademi manakala yg lain pulang ke rumah. Dlm perjlnan pulang, E. Bakar bertnya pd Sydney....
E. Bakar : Sydney, rumah kamu kt mana ?
Sydney : Taman Cyberaya 1
Ali : Ehh kita satu taman lah. Blh lah kita pergi sekolah sama2.
Sydney : Betul2 😊😊E. Bakar pun memandu keretanya ke rumah Sydney. Setelah smpi, Sydney pun mengambil begnya dri bonet kereta.
Sydney : Thanks Ali, Iman, E. Bakar sbb hntr saya smpi rumah.
E. Bakar : Sama2. Apapun esok pagi uncle jmput kamu utk ke MATA ye.
Sydney : X menyusahkan ke ?
Ali : Xdelah. Lagipun kita satu taman. X salahkan kita pergi sama2.
Iman : Betuk. Sekurang2nya Sydney ada teman nk pergi akademi.
Sydney : Hmmm baiklah klu mcm tu. Saya setuju. Saya masuk dulu ye.
B/A/I : Ok bye. ( lmbi tangan )
Sydney : Bye 😊😊Sydney pun masuk ke dlm rumah manakala Ali dn yg lain pulang ke rumah mereka. Sewaktu Sydney masuk, ibunya sdh pun berada di dlm rumah.
M. Sydney : Assalamualaikum Sydney. Dh smpi pun anak mama sorang ni 😊😊.
Sydney : Waalaikumussalam mama ( slm mama ). Sydney rindu sgt kt mama ( peluk ibunya )
M. Sydney : Aihh kn selalu kita jumpa
Sydney : Itu kt hologram. Sydney rindu nk peluk Mama. Dh 3 tahun asyik jumpa kt hologram je 😔😔
M. Sydney : ( geleng kepala ) Hmm ye lah. Naik atas pergi mandi. Lps tu turun. Mama ada buatkan Brownies utk Sydney 😊😊.
Sydney : Brownies. Yeay !!! Dh lama x makan brownies mama. Sydney naik mandi dulu ye 😀😀😀
M. Sydney : Ok 😊.Sydney pun naik ke atas smbil membawa barangnya naik. Mama Sydney hnya tersenyum melihat gelagat anaknya itu.
M. Sydney : * Sydney2, dh besar pun perangai mcm bdk2 lagi. Tkpelah asalkan anak Mama happy * ( dlm hati ).
Bersambung........
YOU ARE READING
Ejen Ali : Ali sister - situation 2
FanfictionEjen Ali : Ali Sister : Situation 2 * bkn sequel dri situation 1 tpi yg ni situasi yg berbeza. Enjoyyy