PART 40 - Bercuti

1.4K 80 28
                                    

Di Lapangan Terbang Langkawi......

Sydney : Waa !!! Bestnya dpt pergi Langkawi. Lama rasanya x pergi sini 😀😀😀.
Ali : Samalah 😊😊
Sydney : So sekarang kita order grab utk jmput kita.
Ali : Cunnn

Slg beberapa minit, grab yg mereka tempah pun tiba di tmpt mengambil penumpang. Dlm perjalanan ke tmpt penginapan mereka, Sydney melihat Ali yg kelihatan teruja.

Sydney : * Saya hrp dgn cara ini dpt mengembalikan Ali yg dulu. * ( dlm hati )

Sebenarnya, percutian mereka berdua ini merupakan plan Iman, E. Dayang dn Sydney.

Flashback on......

Iman : Mungkin kita patut bawa Ali pergi bercuti buat sementara waktu. Saya tahu Ali mungkin tertekan klu duduk di Cyberaya jadi saya fikir klu kita hntr dia pergi bercuti, mungkin fikiran dia akn tenang.
Sydney : Awk pasti rancangan ini berjaya ? Dulu dia duduk jauh jugak. At the end, bila smpi Cyberaya dia still sama.
Iman : Ali perlukan ketenangan. Saya kenal sgt Ali tu. Kemarahan dia akan reda klu kita bawa tmpt yg dia suka. Saya rasa mungkin dgn cara ini awk dpt berbincang baik2 dgn dia. Iman pun rasa dia sdh blh terima hakikat ini semua cuma Ali perlukan masa dn ruang utk berfikir.
E. Dayang : Hmmm klu begitu, tmpt apa yg Ali suka pergi.
Iman : Sebenarnya, sblum Dr. Ghazali meninggal, dia tlh berjanji nk bawa Ali ke Langkawi masa cuti nnti. Tpi tulah x kesampaian utk ke sana. Puan dn Sydney tahu kan mcm mana sibuknya Dr. Ghazali dulu. Tmbh lagi dia peneraju Cyberaya. Ali jdi excited bila ayahnya nk bawa dia pergi melancong sbb dia x pernah pergi Langkawi sblum ni.
Sydney : So sad to hear that.
Iman : I know right. Sydney, saya amanatkan awk utk teman dia ke sana blh ? Saya tahu dn saya percaya yg awk blh ubah dia. Awk buatlah dia gembira.
E. Dayang : Jdi Sydney, kamu setuju dgn cadangan Iman ?
Sydney : Setuju, mama. Saya jnji yg saya akn laksanakan amanat awk itu.
Iman : 😊😊😊

Flashback off.....

Mereka pun tiba di hotel. Slps urusan check in selesai, mereka pun pergu ke bilik yg berasingan.

Sydney : Ali, nnti dlm pukul 2pm kita bersiap pergi makan ye 😊😊
Ali : Ok 😊😊.

Mereka pun masuk ke bilik masing2.

Di bilik Sydney

Sydney meletakkan barangnya lalu menghempaskan badannya di ats katil. Tiba2 telefonnya berbunyi.

Sydney : Ehh Iman call lah

Dlm talian.......

Iman : Hi Sydney 😊😊
Sydney : Hi Iman. Ada apa call ni ? 😊😊
Iman : Saja call. Dh smpi Langkawi ?
Sydney : Dh. Sekarang saya ada kt bilik hotel. Cntik permandangan di sini. Nnti saya hntr gmbr kt awk ye 😊😊.
Iman : Haa ok2 😊😊
Sydney : Iman, saya nk tnye awk something blh ?
Iman : Tnye apa ?
Sydney : Alicia mcm mana sekarang ? Dia tahu ke saya pergi melancong dgn Ali. Saya bknnya apa cuma saya takut dia salah fhm shj.
Iman : Pasal tu awk jgn risau. Saya x kan bagitahu dia. Lagipun awk pergi sbb misi kan.
Sydney : Saya tahu cuma tulah saya x nk tngok dia sedih.
Iman : Awk jgn risau ye. Awk cuma fokus pd misi awk ok. Pasal Alicia ni biar saya handle.
Sydney : Ok. Btw jaga Alicia baik2 ye 😊😊😊
Iman : Ok. Apapun Sydney ?
Sydney : Ye Iman ?
Iman : Thanks sbb awk sudi tolong Alicia utk berbaik dgn Ali. Dn saya nk minta maaf pasal minggu lps. Percayalah saya x berniat nk cederakan awk tpi bila kemarahan saya dh kawal diri saya, itu yg jadi mcm tu. Saya minta maaf ye 😔😔
Sydney : Xpelah Iman. Saya dh maafkan awk. Saya tahu awk salah fhm. Yg penting awk tahu tujuan saya berbaik dgn Ali 😊😊.
Iman : Tpikan Sydney. Knp awk sanggup nk tolong Alicia berbaik dgn Ali sdgkan awk pun sebenarnya sukakan Ali. In fact, awk dn Alicia baru je kenal tpi cara awk layan dia mcm awk dh lama kenal dia dn awk tahu mcm mana nk handle Alicia ? Knp ye ? Ada bnde yg saya tk tahu ke pasal awk ?

Soalan Iman itu membuatkan Sydney terdiam. Sebenarnya, dia mahu memberitahu hal sebenar tpi dia blum bersedia lagi. Tiba2 Iman bersuara.....

Iman : Sydney.........Sydney
Sydney : Ehh maaf Iman hahaha 😅😅
Iman : Awk ok ?
Sydney : Saya ok cuma yg pasal soalan awk tdi tu, nnti2lah saya bagitahu. Fokus kita sekarant kita satukan Ali dn Alicia dulu ok ? 😊😊
Iman : Ok. Apapun klu ada apa2 call saya ye. Bye and take care 😊😊.
Sydney : Ok you too 😊😊

Talian diputuskan.....

Sydney kembali baring di atas katilnya smbil melihat gallery di telefonnya. Dia buka salah satu folder. Di situ trdpt byk gmbr dia dn seorang bdk perempuan. Air matanya mengalir saat melihat gmbr itu.

Sydney : * I miss you so much, Serena. 😔😔😔* ( dlm hati )








Bersambung..........

Ejen Ali : Ali sister - situation 2Where stories live. Discover now