Masuk saja bilik,terus dipeluknya si isteri yang membelakangi dia.
"Aku nak minta maaf sebab dah buat kau menangis semalam lepastu aku marah kau melulu lepastu aku tuduh kau lepastu aku hina kau.Aku minta maaf sangat-sangat."ujar asyraf sambil memeluk isterinya.
Anis memusingkan badannya dan memandang asyraf.Jarak mereka sangat dekat.
"Saya pun nak minta maaf atas kelakuan saya itu yang menampakkan saya murah.Lepastu saya tengking awak,lepastu saya marah awak."balas anis.
Asyraf lagi memperketatkan pelukkannya itu.
"Aku marah semalam sebab aku jeles.hm aku mengaku aku rasa tergugat bila andi buat kau tersenyum lepastu buat kau ketawa."akhirnya terluah juga apa yang dia rasa.
"Aku rasa tercabar sebab aku takut kau suka dia,dan...kau akan tinggalkan aku."ujar asyraf lagi.
Anis tersenyum akhirnya apabila mendengar luahan asyraf.
"Awak janganlah rasa tergugat dengan dia.Macam mana sekalipun dia layan saya,layanan itu tetap takkan sama macam layanan awak dekat saya.Awak suami saya hero saya,bahu saya untuk bersandar.Awak imam halal saya,awak pemilik hati saya.Mana mungkin saya nak berpaling hati."ujar anis dengan jujur.
Tersenyum asyraf dengan kata-kata isterinya itu.
"Awak nak tahu tak?"tanya anis.
"Nak nak nak!"jawab asyraf dengan mengada-ngada.
"Saya tak pernah ada niat pun nak jadi isteri awak walaupun saya crush dekat awak dulu.lepastu saya nak awak tahu sehari sebelum kita kahwin saya dah tekad nak jadi isteri yang terbaik buat awak,ibu yang terbaik untuk anak-anak kita.Sumpah saya cakap saya dah mula sayangkan awak,tak pernah terlintas dalam kepala otak saya nak cari yang lain kerana awak saja yang mampu buat saya gembira dan bahagia.Awak hero saya buat selama-lamanya,awak mampu bagi apa yang saya inginkan sebab tu saya sayangkan awak sangat-sangat!"ujar anis dengan ikhlas.
"Awak nak tahu tak?benda apa saya paling takut?"tanya anis.
"Apa?"soal asyraf.
"Benda yang paling saya takut ialah kehilangan awak,orang yang paling saya sayang dan cinta."ujar anis dengan jujur.
"So sweet sayang."balas asyraf.
"Kalau kau nak tahu aku pun sayangkan kau!aku pun takut untuk kehilangan kau.Kau orang pertama yang buka hati aku balik."balas asyraf.sebenarnya ada banyak benda lagi dia nak mengaku dekat anis tapi tak kena masa pulak.
"So aku nak kau janji jangan tinggalkan aku!"
"Saya janji."balas anis.
Anis membalas pelukkan suaminya itu dan meletakkan kepalanya dekat dada suaminya itu.
"Sayang!"panggil asyraf yang sedang menghidu rambut isterinya .
"Ye?"sahut anis.
"Tadi adam pesan nak baby boy!lepastu aku cakaplah aku boleh bagi dia sepasang hehe."ujar asyraf.
"So?"tanya anis.
"So,bolehkan kita tunaikan?"tanya asyraf.
Anis yang mendengar itu hanya tersenyum.
"Why not?"eh eh dia main tarik tali pulak dah.
"Hah kira on la ni sayang?"tanya asyraf dengan suka.
Anis hanya menganggukkan kepalanya.
"Yeay!"jerit asyraf.
Dan malam itu anis sah bergelar MRS ASYRAF yang sebetul betulnya.
. . .
"Weh semalam berapa round?"tanya adam.
"Woi,soalan bangang apa kau ni!"jerit asyraf.
"Lah dah nak bagi sepasang kat aku,manalah tau boleh aku try nanti."usik adam.
"Pergi mampuslah kau ni."marah asyraf.Hahaha malu dohh tanya soalan macam tu.
"Weh aku gurau je bodoh."ujar adam.
"Kalau anis dengar ni memang bergegar rumah ni dengan jeritan dia."ujar asyraf.
Tersenyum dia mengingatkan perangai isterinya yang berada di rumah itu.
Oh harini dia dah muka masuk pejabat.rumah?hm rumah dia dah suruh budak-budak dia jaga dan semestinya bila dia balik nanti dia kena jawab soalan polis bantuan yang comel itu.
. . .
"Awak kenapa diorang ada dekat di luar tu?"serbu anis apabila suaminya masuk dalam rumah.
"Haih kau ni pun,terkejut aku!"asyraf memarah manja isterinya itu.
"Hehe sorry awak!"balas anis.
Haih teringat ibu bila tengok perangai anis ni.
"aku ni ada ramai musuh sebab tu aku suruh orang-orang aku jaga kau."ujar asyraf.
"Orang-orang?"tanya anis pura pura lupa.
"Kau dah tahu kan aku ni siapa?"tanya asyraf.
"Awak siapa?"eh eh main tanya tanya pulak dah.
"Kau ingat aku taktahu? Eh syaqira dah cerita dekat aku yang kau dah tahu kerja kedua aku kan kan kan?"balas asyraf.
"Alah patutlah awak tak pernah cerita ish qira ni potonglah baru nak dengar awak cerita sendiri."anis memuncungkan mulutnya.
"Amboi kau!mengada ehhh."ujar asyraf bersama senyuman .
"Dengan awak je hehe."balas anis.
. . .
"Awak!"panggil anis.
"Kenapa?"tanya asyraf.
"Bila nak balik rumah ibu?"tanya anis.
"Kau rindu dia ke?"tanya asyraf.
"Rindulah!"balas anis.
"Baru berapa hari tinggal dia dah rindu."balaa asyraf.
"Alaaa awak ni!awak mana tahu apa yang saya rasa!kalau dekat rumah ibu mesti ibu akan ajak borak kalau dengan awak, bosan betul asyik busy je."ujar anis dengan muncung.
"Oh boshen eh?sini kau aku nak ajar kau apa erti tak boshenn!"ujar asyraf berserta senyuman nakal.
"Arghhh."jerit anis bila asyraf memeluknya.
Asyraf tersenyum suka bila melihat isterinya kepenatan.Dia suka mengusik isterinya itu marah-marah pun comel hoho.
Tbc...
Done 810 words✔
Amboi asyraf ni!😂
YOU ARE READING
MRS ASYRAF ©
ActionANIS SYAZA,seorang yang lemah lembut,baik hati dan peramah.Hidupnya dari kecil lagi tidak pernah merasa kasih sayang dari ibu bapa.Kini,setelah dia dewasa dia bertekad untuk mencari ibu bapa kandungnya. ASYRAF FAHMI,seorang lelaki dingin dan panas b...