ATTENTION!:Nanti part ada lirik tu bukalah vid tu.❤
Lepas makan malam anis terus menuju ke biliknya,sejujurnya hati dia masih sakit mengingati gambar suaminya dan delina.
"Asyraf,nanti terangkan segala-galanya dekat anis jangan biar dia fikir bukan-bukan lagi,mama taknak kesihatan baby terjejas."pesan Puan Aisyah.
"Baiklah mama.Rasanya asyraf naik dululah nak pujuk anis."pinta asyraf.
"Ye la,mama doakan semuanya dipermudahkan."balas Puan Aisyah.
. . .
"Sayang!"panggil asyraf dan meraih tangan isterinya.
"..."anis membisu.
"Sampai bila sayang nak diam dengan abang?sampai bila sayang nak melarikan diri daripada abang?sayang ingat dengan penceraian kita sayang akan puas?tak sayang.Awak kena fikir pasal anak kita,dia perlukan kasih sayang kita dan dia juga perlukan perhatian kita."ujar asyraf.
"Abang taknak lah dengan penceraian kita nanti anak kita akan kurang kasih sayang,kurang perhatian dan segalanya kurang.Abang nak anak kita membesar depan mata kita.Abang merayu sangat,tolonglah bagi abang peluang.Kalini ja..."sambung asyraf dengan sayu.
"Bagi saya masa asyraf."balas anis dan mula menuju ke katil.
"Abang akan sentiasa bagi sayang masa sebab abang tahu ni salah abang."balas asyraf.
"Tapi tolonglah jangan minta abang lepaskan sayang lagi.Abang sakit sangat kalau sayang minta macam tu abang taknak hilang sayang.Abang taknak!"sambung asyraf dalam hati.
. . .
"Bro,aku rasa malam ni mesti menjadi punya!"jerit adam.
"Amboi sukanya kau hmm ni mesti berangan nak buat dekat delina jugak."sampuk andi.
"Kau dah kenapa sebut nama dia?dah takda nama orang lain?hmm sebut la sya... auw auw auw sakitlah bodoh!"belum sempat adam sebut nama gadis itu terus andi tarik telinga dia.
Ganas andi ni!
"Kau tu lah!mulut macam dengan apa je!"balas andi geram.
"Ish korang ni!memekik ja kerja dia!"marah asyraf.
"Dia ni lah!"adam menunding ke arah andi.
"Eh aku pulak!"marah andi.
"Gila budak budak ni!"ujar asyraf dan menyambung kerjanya.
. . .
Sejak kejadian malam itu asyraf tidak balik ke rumah keluarga anis,kerana dia betul betul nak bagi anis ruang."Anis,malam ni ikut abang ye?"ajak haris.
"Pergi mana?"tanya anis.
"Tengok asyraf,dia masuk hospital."balas haris.
"Hah?bila dia masuk?dia...dia kena apa?em...emmm teruk ke ada luka parah dekat mana-mana tak?"soal anis bertubi-tubi.
"Ish adik,tenanglah sikit.Dia tak teruk pun!"balas haris.
Anis seakan memikirkan sesuatu.
"Hah ni nak pergi ke tak?"tanya haris.
"Nak la!suami adik tu takkan nak biarkan je!" Balas anis dengan geram.
"Ish garangnya."balas haris.
. . .
"Abang,nak pergi mana ni?kata nak tengok asyraf!ni nak pergi mana?"soal anis.
"Anis boleh diam tak?abang nak bawak anis jumpa dia la ni!"balas haris.
YOU ARE READING
MRS ASYRAF ©
ActionANIS SYAZA,seorang yang lemah lembut,baik hati dan peramah.Hidupnya dari kecil lagi tidak pernah merasa kasih sayang dari ibu bapa.Kini,setelah dia dewasa dia bertekad untuk mencari ibu bapa kandungnya. ASYRAF FAHMI,seorang lelaki dingin dan panas b...