Masuk saja haris dalam rumah asyraf terus dia diterpa asyraf.
"Haris kau tahu anis dekat mana?"serbu asyraf.
"Entah."jawabnya malas.
"Tolong aku haris,aku nak anis balik!aku nak anak bini aku sekarang."rayu asyraf.
"Bukan kau buang diorang?"soalnya.
"Aku tahu aku silap,aku bodoh!tolonglah aku haris aku tak sanggup hilang diorang."balasnya sambil menghentuk kepala di dinding.
Author:hentuk biar pecah takpa😂
"Kau lambat asyraf."balas haris.
"Maksud kau?"tanya asyraf.
"Anis takda dalam Malaysia sekarang."jawab haris selamba.
"Kau tipu!"jerit asyraf.
"Tak guna aku nak tipu kau!lagipun dulu kau bukannya kisah pasal dia apasal sekarang ni kau nak gelabah bila dia dah takda?"sengaja haris menyakitkan hati asyraf.
"Kau jangan tipu akulah haris,aku tahu isteri aku ada dengan kau kan?bawa aku jumpa dia haris,aku merayu dekat kau."ujarnya.
"Aku nak sambut anak kami sama-sama."sambung asyraf lagi.
"Anak?bukan kau tak kisah ke pasal anak dia?"balas haris.
"Haris,aku tahu aku salah,masa tu aku cakap tak pakai otak!sekarang aku betul-betul nak jumpa dia."rayu asyraf sambil menangis.
"Takde guna kau cari dia sekarang.Dia dah tawar hati dengan kau asyraf."jerit haris dan berlalu meninggalkan asyraf yang belenggu di situ.
"Sayang..."tangis asyraf semakin menjadi-jadi.
. . .
"Anis."panggil haris.
"Nak apa?"tanya anis kasar.
"Anis betul nak berpisah dengan asyraf?"tanya haris.
"Ye."balas anis yakin.
Walhal dalam hati meronta-ronta cakap tidak.
"Abang yakin dia takkan cari anis lagi."ujar haris.
"Maksud abang?"tanya anis.
"Abang cakap anis takda dalam Malaysia."selamba saja haris jawab.
"Dia percaya?"soal anis.
"Dia menangis."balas haris.
"Dia merayu dekat abang supaya bawa dia jumpa anis."sambungnya lagi.
"Tapi abang taknak anis terluka lagi,sebab tu abang tipu dia."terang haris.
Anis tekedu,terkaku dan segala ter dia rasa sekarang ni.
"Apa abang ni?abang cakap macam tu lagilah dia usaha cari Anis,silap haribulan rumah ni pun dia boleh rempuh."marah Anis.
Terdiam haris.
"Eh betul juga cakap adik tu tapi baguslah dia nak cari bini dia at least dia usaha."balas Haris
"Apa abang ni, memang tak suka Anis dari dulu kan?abang tak suka Anis dekat rumah ni kan sebenarnya?"ujar Anis.
"Ya Allah Anis kenapa sampai ke situ?"balas Haris.
"Abang memang tak sayang Anis kan?abang memang nak Anis sengsara.Anis penat abang,penat."
"Adik nak bahagia,adik betul-betul tak boleh terima Asyraf so please, please faham adik.Kalau abang tak suka adik,takpa biar adik pergi jauh.Biar..."
YOU ARE READING
MRS ASYRAF ©
AcciónANIS SYAZA,seorang yang lemah lembut,baik hati dan peramah.Hidupnya dari kecil lagi tidak pernah merasa kasih sayang dari ibu bapa.Kini,setelah dia dewasa dia bertekad untuk mencari ibu bapa kandungnya. ASYRAF FAHMI,seorang lelaki dingin dan panas b...