Anis yang berada di dalam tandas itu berulang alik sambil bercakap sendirian.
"Aku nak keluar ke tak nak?"desis hati anis.
"Kalau tak keluar nanti dia tanya kenapa tak keluar,kalau keluar nanti jumpa dia hah sudah!tak boleh jadi niii."desis hati anis lagi.
Tiba-tiba dia terdengar bunyi pintu di luar macam ada orang masuk.jantung dia masa tu...
Dup dap dup dap
"Woi!kau buat apa dalam tandas tu lama nak mampus?"jerit asyraf di luar.
Sepiiiiii
"Aaaaaa tak leh jadi ni keluar je la apa nak jadi pun jadi la."anis memberi semangat kepada dirinya.
"Hah kau ni buat apa lama sangat dalam tandas! Kau berak eh?"usik asyraf sambil memandang isterinya yang pendek paras bahu.
"Aku ada bini dah woi!"jerit asyraf dalam hati hoho.
"Ish apa awak ni!tak senonoh betul."ujar anis dengan geram berserta jelingan.
"Amboi,jeling jeling!taknak masuk syurga la tu."gurau asyraf.
"Hah mulalah tu nak guna kuasa veto dia tu."desis hati anis.
"Hah mulalah tu mengumpat aku."ujar asyraf.
"Ish apa awak ni,dah la saya nak tidur."balas anis.
"Aik dah nak tidur?awal lagilah sayang!"ujar asyraf dengan meleret.
"Hah sudah!"desis hati aniss.
"Awak ni kenapa saya dah M.E.N.G.A.N.T.U.K.!dah pergi mandi tu busuk."ujar anis dengan gemuruh.
"Wah wah wah busuk kau kata kat aku ye?nanti kau lepas aku mandi aku tau nak ajar apa dekat kau."balas asyraf.
"Aaaaa awak sorrylah."pujuk anis dengan membuat muka puppy eyes hahaha.
"Takde takde itu namanya HUKUMAN!"ujar asyraf dan berlalu ke tandas.
"Haha tahu takut."bisik hati asyraf sambil tersenyum.
Setelah 5 minit asyraf mandi terus dia menuju ke katil.
"Hai sayang!"sapa asyraf dengan suara yang meleret.
"Hai!"jawab anis
"Dah ready?"tanya asyraf.
Sepiii
Tiba tiba dia melihat anis menundukkan kepala dan bahunya terhinjut hinjut.Tahulah dia bahawa gadis itu sedang menangis.
"Heiii sayang,what's wrong?"tanya asyraf dengan risau.
"Saya tak bersedia lagi."balas anis dengan bahu yang terhinjut-hinjut.
"Lahhh sayang,aku gurau je la kenapa kau serious sangat ni?"tanya asyraf.
"Kau jangan risau aku takkan sentuh kau selagi kau tak bersedia okay?"pujuk asyraf bersungguh-sungguh.
Anis hanya menganggukkan kepala.
"Aloo siann dia takut ehhh."asyraf menarik anis ke dalam dakapannya dan membaringkan diri mereka.
Setelah lama berkeadaan begitu
Anis mula bersuara."Awak!"panggil anis.
"Ye!"sahut asyraf.
"Saya minta maaf."ujar anis dengan rasa bersalah.
"Takpa aku tak marah pun."balas asyraf.
"Saya..."
"Dah tidur esok kita balik rumah aku."asyraf memotong percakapan anis.
Sejujurnya anis teringat akan pesanan ibu mertuanya itu.
(Flashback)
"Anis jangan tolak permintaan suami tau.Tak kiralah dari segi apa sekalipun,yang paling utama hak dia yang sepatutnya dia dapat faham?anis tahukan berdosa kalau tolak ajakkan suami?"ujar puan syifa.
"Tapi kalau anis tak bersedia?"tanya anis.
"Anis,dalam perkahwinan ni kena ada kepercayaan dan kesetiaan.kalau anis tak percaya kepada suami anis berdosa tau!sebab tu anis kena percaya dengan asyraf yang dia mampu bimbing anis dan bakal anak-anak anis nanti."pesan puan syifa.
"InshaAllah mama."balas anis.
(END FLASHBACK)
Dia rasa bersalah sangat dengan suaminya itu.
"Saya betul betul minta maaf."ujar anis dengan perlahan.
Akhirnya dia tertidur juga sama macam asyraf.
. . .
"Dah siap semua dah?tak ada apa-apa yang tinggal?"tanya asyraf.
"Ye awak,dah siap semua!"balas anis dengan yakin.
"Hah eloklah tu.Asy balik sana jangan nak sibuk sangat balik tengok isteri dekat rumah masa lunch,kamu tu ada bini dah dulu bolehlah bujang lagi."pesan puan syifa.
"Yela mama,asy tahulah macam mana nak jaga isteri asy.Mama tu...jaga diri,jaga kesihatan."pesan asyraf.
"Kami gerak dulu ye mama."ujar asyraf.
"Yelah!"balas puan syifa sambil tersenyum.
Setelah bersalaman mereka masuk ke dalam kereta dan bergerak ke rumah mereka.
. . .
Setelah 30 minit perjalanan mereka pun sampai ke rumah asyraf.
"Sayang bangun,dah sampai."asyraf mengejutkan isterinya.
"Dah sampai?"tanya anis sambil menggosokkan matanya.
"Ye."balas asyraf.
"Bukan ke kali terakhir aku tinggal rumah ni semuanya dah tertutup dan terkunci?"bisik hati asyraf.
Pintu di buka.
"Suprise!!!"
DONE 656 WORDS✔
YOU ARE READING
MRS ASYRAF ©
ActionANIS SYAZA,seorang yang lemah lembut,baik hati dan peramah.Hidupnya dari kecil lagi tidak pernah merasa kasih sayang dari ibu bapa.Kini,setelah dia dewasa dia bertekad untuk mencari ibu bapa kandungnya. ASYRAF FAHMI,seorang lelaki dingin dan panas b...