Asyraf memicit kepalanya yang berdenyut-denyut itu,masuk hari ni dah seminggu dia rasa pening kepala dan asyik muntah-muntah.
"Aku silap makan ke ni hm?"desis asyraf sambil memicit kepalanya.
. . .
"Sayang,aku peninglah."ngadunya dekat anis dengan membuat suara manja.
"Pening lagi ke?muntah-muntah lagi?"tanya anis dengan risau.
"Hm dah seminggu macam ni aku penatlah."jawab asyraf dengan manja.
Mengada!
"Jom pergi klinik la kalau macam tu."ajak anis.
"Alaa tak nak pergi klinik aku tak sukalah."jawab asyraf.
"Habistu nak biar sampai bila?"marah anis.
"Em janganlah marah, aku tak sukalah pergi klinik dah la bau dia kuat nanti aku muntah kat sana hah kau yang malu."asyraf sengaja memberi alasan.
Dasar bangau hahaha.
"Tak maknanya bau kuat,tu alasan je tu sekarang ni jom pergi kalau tidak saya bagitahu dekat anak-anak buah awak yang awak ni takut nak pergi hospital!"ugut anis.
"Ish taknak la main ugut-ugut ni."balas asyraf dengan muka cuak.
"Awak ni betul ke laki?"tanya anis.
"Kau dah apehal!"balas asyraf.
"Asal awak takut pergi klinik eh?"anis ni memang mencabar betul haha.
"Mana ada aku takut aku just tak suka kau faham tak?"balas asyraf.
"Dah tu buktikan yang awak tak takut!"cabar anis.
"Kau...okay fine aku akan buktikan yang kau salah!"asyraf menyahut cabaran anis .
"Okay jom pergi sekarang."balas anis.
"Kalau aku boleh buktikan aku tak takut siap kau kena denda nanti."Asyraf cuba untuk menakutkan Anis.
"Okay fine!"tegas Anis.
"Ish leceh betul nak pergi klinik bagai dah la aku pening nih."ujar asyraf dalam hati.
. . ."Bila encik mula rasa semua ni?"tanya doktor ilya.
" seminggu lebih dah doktor." balas asyraf.
Doktor ilya hanya mengganguk.
"Nah puan cuba buat ujian air kencing."arah doktor ilya.
"Eh kenapa pula?suami saya yang sakit bukan saya hahaha doktor ni."balas anis sambil ketawa.
"Ish sayang ni banyak mulut betul,pergi je lah buat."marah asyraf.
"Ish yelah yelah."balas anis.
" puan last datang period bila?"soalan dituju kepada anis yang baru masuk.
"Em 2 bulan lepas."jawab anis.
"Puan takda rasa apa-apa perubahan dalam diri puan?"tanya doktor ilya.
"Maksudnya?"soalan dibalas soalan.
"Em perubahan berat badan ke perubahan pemakanan ke?atau apa-apa je la yang nampak berubah dalam diri puan."terang doktor ilya.
"Ada la juga.Kenapa doktor?"tanya anis.
"Kejap ye."balas doktor ilya.
Tok tok tok!
Kelihatan seorang misi masuk ke dalam bilik doktor ilya dengan membawa keputusan ujian air kencing tadi.
"Nah doktor."ujar misi itu.
"Terima kasih."balas doktor ilya.
"Em puan keputusan pun dah ada sekarang ni.Saya harap puan dan tuan dapat terima ye."ujar doktor ilya.
"Aiii doktor ni dah apahal cakap je la nak main kias-kias apasal!"ujar asyraf perlahan tapi dapat di dengari anis.
"Auch sakitlah sayang!"ujar asyraf bila anis mencubit lengannya.
"Em apa dia tu doktor?"tanya anis.
"Tahniah!puan dan tuan akan jadi parents tak lama lagi."ujar doktor ilya sambil tersenyum.
"Hah betul ke ni doktor?berapa bulan dah isteri saya mengandung?"tanya asyraf dengan gembira sambil memeluk anis.
"Jom kita pergi scan."ajak doktor ilya.
"Berdasar scan ni dah 2 bulan puan mengandung!"balas doktor ilya sambil tersenyum.
"Alhamdulillah..."ucap anis dan asyraf serentak.
"Terima kasih ye doktor."ucap mereka.
. . ."Sayang,kita dah nak jadi parents nanti."jerit asyraf teruja.
"Ye awak,saya tahu!"balas anis.
"Kita kena suprise kan family kita dan mafia's family."ujar asyraf dengan teruja.
"Ye la awak,buat je la apa awak nak buat asalkan awak happy."balas anis sambil tangannya mengusap perutnya.
"Assalamualaikum anak papa,awak buat apa tu?"asyraf mendekatkan mukanya ke perut isterinya dan mula berbual dengan anaknya.
"Waalaikumussalam papa,saya sihat je hm sian papa dapat morning sickness ye?"balas anis mewakili anaknya.
"Haha takpa la sayang mama dah kandungkan awak so biarlah papa yang tanggung semua ni."balas asyraf.
"Wah papa so sweet!"balas anis.
"Em sayang abang dah buktikan yang abang tak takut pergi klinik."ujar asyraf.
"So?"tanya anis
"So...abang nak denda sayanglah aum!"balas asyraf dengan senyuman nakal.
"Alaaa perlu ke?"tanya anis.
"Mestilah!nanti sampai rumah abang nak denda terus."balas asyraf dengan muka gatal.
"Omg!takutnya dengan diani!"desis hati anis.
Mana taknya asyraf bila mood gatal dia datang hah habis bersemut.
. . .
Nah update Harini untuk korang😘
Btw vote ye😊tq!
YOU ARE READING
MRS ASYRAF ©
ActionANIS SYAZA,seorang yang lemah lembut,baik hati dan peramah.Hidupnya dari kecil lagi tidak pernah merasa kasih sayang dari ibu bapa.Kini,setelah dia dewasa dia bertekad untuk mencari ibu bapa kandungnya. ASYRAF FAHMI,seorang lelaki dingin dan panas b...