BAB 2

3.6K 118 6
                                    

"Selamat pagi,aunty!"sapa anis dengan senyuman manis.

"Selamat pagi,sayanggg!eh jangan la panggil aunty,panggil ibu ye sayang.Awakkan dah jadi anak ibu."balas puan syifa sambil tersenyum manis.

"Hehe okay la ibu,qira dengan abang asy mana?"tanya anis.

"Kejap lagi turunlah budak dua orang tu hehe."balas puan syifa.

"Good morning!"sapa syaqira dengan mesra.

"Good moring anak dara ibu!"balas puan syifa.

"Masak apa tu ibu?dari atas qira dah bau emm mesti sedap niiii."ujar syaqira.

"Eh mestilah sedap tengoklah sapa yang masak!"balas puan syifa.

"Yelah tu ibu,masakkan ibu lah yang sedap dekat dunia ni."tersenyum puan syifa apabila anaknya memuji masakkannya.

Anis tersenyum saja melihat perwatakan dua beranak itu.

.   .   .

Kini semua mata tertumpu pada seseorang yang sedang menuju ke meja makan.

"Morning!"sapa asyraf.

"Morning asy!meh sarapan sekali,ibu masak mee goreng kegemaran asy ni."ujar puan syifa.

"Ye la ibu,lepas makan ni asy nak masuk office then balik rumah asy terus."balas asyraf.

"Aik kejap je asy balik sini."ujar puan syifa.

"Ye la ibu,kerja kat office tu banyak and one more thing rumah tu tk boleh biar lama-lama nanti ada kawan baru."ujar asyraf berserta usikkan.

"Eh eh kamu ni macam-macam!dah makan tu."balas puan syifa yang pening melihat gelagat anak sulungnya itu.

"Kopi ke milo?"tanya anis.

"Kopi."balas asyraf.

"Nah!"anis menyuakan secawan kopi.

"Thanks."asyraf menyambutnya.

                      ANIS(P.O.V)

Nampak ja kelibat asyraf hah dia mulalah nak gelabah,takut,nak lari pun semua ada la mana taknya muka ketat je memanjang.

Lepastu orang tanya dia jawab dingin je.Ei muka tu tak reti nak manis sikit ke tak reti nak senyum ke!

Nasib handsome hehe.

Amboi kau anis menyempat lagi.

                   END(P.O.V)

" Ibu asy gerak dulu ye,bye."ujar asyraf sambil menyalam puan syifa.

"Yela asy,jaga diri!"balas puan syifa bersertakan pesanan.

                    ASYRAF[P.O.V]

Haish tak senang duduk aku dengan perempuan ni dah la cantik comel haih kalau lama lama ni kang aku terkam apa tak boleh.

Senyum je memanjang eh dia tak tahu ke aku ni dah cair.Dah tu suara dia lembut je.

hm asy sabar asy tak lari pun budak tu(nak kata dah jatuh cinta la tu).

Haih gila betul!lama-lama kat rumah tu boleh buat aku gila bila tengok dia .

Gila BAYANG!

                   END[P.O.V]

"Wah busy betul anak ibu sorang tuh!"ujar syaqira tiba tiba.

"Yela dah dia sorang je yang uruskan syarikat.Nak harapkan kamu hm lambatt lagi!"balas puan syifa.

"Ibu ni pun qira masih mudalah nak enjoy dulu baru nak kerja.Lagipun qira baru je 4 bulan habis Universiti bagi la qira rehat-rehat kejap."balas syaqira yang ingin membela dirinya.

MRS ASYRAF ©Where stories live. Discover now