BAB 14

1.9K 84 8
                                    

"Hah ni ada apa kau nak jumpa aku?"tanya asyraf.

"Aku dah jumpa adik aku."ujar haris dengan teruja.

"Macam mana boleh jumpa?"soal asyraf.

Haris memberi segala bukti kepada asyraf.

"Kau seriouslah haris?takkan bini aku tu adik kau?"tanya asyraf meminta kepastian.

"Aku dah syak lama dah weh sebab tu aku suruh orang-orang aku siasat pasal dia."balas haris.

"So macam mana ni?nak aku bagitahu dia tak?"tanya asyraf.

"Nanti aku pikir macam mana nak bagitahu dia.Lagipun aku kena bagitahu dengan papa aku dulu."balas haris.

"Baiklah kalau macam tuh.Nanti kalau nak minta pertolongan aku bagitahu ja."balas asyraf dan menawarkan diri.

Keadaan di situ sunyi seketika.

"Asyraf!"panggil haris.

"Ye?"sahut asyraf.

"Tak sangka kau adik ipar aku."ujar haris.

"Aku pun tak sangka kau abang ipar aku."balas asyraf sambil ketawa.

"Aku nak kau janji dengan aku asy janji dengan aku yang kau jaga adik aku baik-baik jangan biar dia menderita lagi.Cukuplah dulu dia dah menderita kerana kami sekeluarga.Aku tahu kau mampu jaga adik aku tuh."pesan haris.

"InshaAllah bro.Selagi aku hidup selagi tu anis akan selamat."balas asyaraf.

Mereka membalas pelukkan dan senyuman.

.  .  .

Masuk saja dalam rumah asyraf dan haris dapat melihat kawan-kawan mereka sedang tengok movie seram.

Sampai dekat scene seram mesti ada yang kena kacau dengan andi dan alex.perangai iblis hahaha!

Asyraf hanya menggelengkan kepalanya,dari tadi dia tak nampak kelibat si buah hatinya.kakinya bergerak ke dapur dan terpancullah muka si isteri yang sedang memasak.

Asyraf mendekati anis dan dia mula memeluk anis dari belakang sambil meletakkan dagunya di atas bahu anis.

"Awal abang balik!"ujar anis.

macam mana anis tahu tu asyraf?well suami dia punya minyak wangi lain daripada anak-anak buahnya.

"Macam mana kau tahu ni aku?"asyraf menanyakan soalan bodoh.

"Habistu kalau bukan awak siapa lagi nak peluk saya,nak kacau saya bila nak memasak?"tanya anis.

"Eleh!andi boleh je peluk kau kalau dia nak."ujar asyraf.

"Awak ni kan suka tau bersangka buruk dengan dia!"marah anis dan mula melepaskan diri namun tak berjaya.

"Okay-okay aku minta maaf.Alah kau ni pun garang sangat sekarang ni dah kenapa?hmm aku rindu ni bagilah aku peluk kejap."balas asyraf sambil merengek.

"Biar awak peluk saya sampai esok tak boleh makan tengah hari."balas anis sambil mencuba untuk melepaskan pelukan itu.Nah dia berjaya juga akhirnya.

"Em dah la aku nak mandi dulu bye sayang." balas asyraf sambil mencium pipi anis dan berlalu pergi.

"Eii diani kan!suka betul ambik kesempatan."jerit anis.

"Hahahaha"asyraf ketawa dengan kuat apabila isterinya memarahkan dirinya.

Suka betul dia usik anis!

. . .

"Korang meh makan,dah siap dah ni."anis memanggil budak budak itu makan.

"Woi bagilah aku duduk sini!"marah adam.

"Ni tempat aku!"balas lucas.

"Ish korang ni!duduk jelah nanti nak makan dekat meja ni jugak."marah alex yang dah pening melihat dua kawannya itu.

"Hah korang tunggu kejap saya nak panggil asyraf."pesan anis.

"Okay madam!"balas mereka.

"Eh dah turun?baru nak pergi panggil."ujar anis apabila melihat asyraf turun tangga.

"No need sayang,aku dah siap dah pun.Jom makan."ajak asyraf.

"Hah boss besar dah turun jom makan."ujar andi dengan riang.

"Ish tak menyabar korang ni."marah haris.

"Mestilah!anis masak sedap."puji adam dengan meleretkan suaranya.

"Betul tu!"lucas menyokong adam.

"Betul betul betul!sangat sedap."sampuk syafiq.wah pertama kali dia puji anis.

"Weh janda kau masak sedap macam ni tak?"tanya andi.

"Huh,dia tu bukan tahu apa-apa pun blur!kerja nak kikis harta orang hah dia tahulah."balas syafiq geram apabila mengingati bekas isterinya.

Hah syafiq ni duda gais!duda hot gituew hahaha.

"Makan!"arah asyraf.

.  .  .

"Papa!"haris memanggil tuan shahmi.

"Ye?"sahut tuan shahmi.

"Haris dah jumpa adik."ujar haris.

"Hah betul ke haris?adik macam mana?dia dah okay ke dia sihat ke?"tuan shahmi menyoal anaknya dengan banyak.

"Ish papa ni!adik okay jelah lagipun adik dah ada suami."balas haris.

"Hah?sapa suami dia haris?papa nak jumpa diorang haris tolong papa boleh?"tanya tuan shahmi.

"Dia bini asyraf,kawan baik haris.Macam tak percaya pulak dengan semua ini."ujar haris dengan teruja.

"Wah lagi mudahlah urusan kita.ni asyraf dah tahu ke belum yang anis adik kamu?"tanya tuan shahmi.

"Dia orang pertama yang tahu."balas haris.

"Baiklah ni kalau mama tahu mesti mama gembira."ujar tuan shahmi.

"Tapi buat masani kita rahsiakan dulu sebab papa nak buat suprise!"sambungnya lagi.

"Baiklah papa."balas haris.

"Haris janji haris akan satukan kita sekeluarga."bisik hati haris.

.  . .

Ps: thankyouuu my dearest readers I love you guys❤️kalau bukan sebab korang I tak Rasa nak update pun but for you guys I did it hehe❤️❤️❤️

MRS ASYRAF ©Where stories live. Discover now