2 minggu kemudian...
"Asyraf,cuba kamu bertenang sikit!inshaAllah semunya akan selamat,doa yang baik-baik."pesan puan syifa.
"Ibu,isteri asy tengah bertarung tu!asy nak tengok dia tapi doktor tak bagi masuk hish serabutlah!"asyraf nampak sangat resah sekarang ni.
"Ya Allah budak ni,cer kamu bawa mengucap sikit!doktor tak bagi masuk sebab kamu tu suka buat hal!"marah puan syifa.
[Flashback]
"Sayang!sayang kuat tau,abang tau sayang sakit tapi nak buat macam mana abang tak boleh tolong."ujar asyraf selamba.
"Eh awak ni bukan nak bagi semangat kat saya!boleh pulak awak menakutkan saya."marah anis.
"Betullah sayang!orang cakap beranak ni sakit."balas asyraf sambil menolak katil isterinya masuk ke labour room.
"Awak ni kalau saya cakap awak marah!tapi saya nak cakap jugak.Awak ni tak membantu langsung buat dan saya tertekan betul sekarang ni."balas anis.
Dah la kawan nak terberanak boleh pulak laki menakutkan dia!
"Maaf tuan!buat masa sekarang tuan kena tunggu dekat luar memandangkan sekarang ni kita kesuntukkan masa."pesan doktor perempuan itu.
[End flashback]
Beberapa minit kemudian doktor perempuan itu memanggil asyraf untuk masuk ke dalam.
Nak suruh bagi sokongan kat isteri.
"Sayang!push lagi sayang push."arah asyraf.
"Sayang abang ni kuatkan?nanti abang belanja sayang tiket konsert EXO!"umpan asyraf.
Anis mula meneran.
Dan akhirnya...
"Uwek uwek uwek!"kedengaran suara bayi.
"Alhamdulillah,it's baby boy!"ujar doktor itu dengan senyuman yang manis.
"Alhamdulillah sayang..."ujar asyraf dan mengucup dahi anis.
Anis kepenatan setelah berperang nyawa untuk melahirkan anaknya dan asyraf.
"Rehat ye sayang,abang nak azan dan iqamatkan anak kita."pesan asyraf.
Merdu saja asyraf azan dan iqamat anak mereka,tersentuh hati anis yang melihat anaknya dalam gendongan asyraf.
Itulah nyawa mereka sekarang ini.Itulah bukti percintaan mereka.
Asyraf mendekati anis.
"Assalamualaikum mama!"ujar asyraf.
"Waalaikumussalam sayang,anak mama."balas anis.
Asyraf memberi anaknya kepada anis.
"Comelnya anak kita sayang!"ujar asyraf dengan gembira.
"Yela macam papa dialah!hensem...."puji anis.
"Haha sayang ni kan!"balas asyraf.
"Em sayang...terima kasih sebab sayang sudi mengandungkan anak abang,sudi melahirkan anak abang.Di dalam wad ni dan bersaksikan anak kita abang berjanji tidak akan meninggalkan sayang buat selama-lamanya.Hanya ajal maut yang dapat pisahkan kita!"ucap asyraf.
Terharu anis dibuatnya!
"Sama-sama abang!mestilah saya sudi dah abang suami saya mestilah saya nak ada anak dengan abang!"balas anis.
"I love you,sayang."ucap asyraf dan mencium dahi anis.
"I love you too,abang."balas anis.
Tiba-tiba pintu disergah.
"Woi aku nak tengok anak buah aku!"jerit haris.
"Aku nak tengok jugak!"balas adam.
"Ish sibuklah korang ni!aku yang sampai sini dulu!"marah lucas.
"Mana aci!aku yang buka pintu dulu!"balas adam.
"Eh apa pulak?tu anak buah akulah,korang siapa?!"balas haris.
"Weh setan!korang boleh diam tak?"tanya asyraf yang penat memerhati drama depan pintu itu.
"Arghhh aku tak kisah!tu anak buah aku."jerit haris,terus ditolaknya adam dan lucas.
"Bengap betul haris ni!"marah adam.
"Kawan kau la tu!bodoh macam kau!"sampuk lucas.
"Ish korang ni aku hayun selipar ni jugak kot nanti!"marah alex dengan kain pelikatnya tu.
Dia kalut sangat tadi nak sambut ahli keluarga baru.Bangun tidur terus pergi hospital.
"Ish kau diam lah!dengan kain pelikatnya,dengan tak mandinya tu ada hati nak hayun aku guna selipar!"balas adam.
"Eh kau ni tak menjawab tak sah!"marah alex.
"Woi sudahlah tu!"sergah syafiq.
Penat dia dengan budak-budak ni!
Semua senyap dan terus menuju ke arah anis dan anaknya.
Asyraf?huh dah lama kena halau dengan haris.
Semua menjeling haris yang pulun itu!
"Dia ni kan,suka tau buat perangai tak sedar diri!aku yang bapak budak tu pun tak teruk macam tu."bisik asyraf kepada kawan-kawannya.
"Tu lah pasal,tadi aku yang sampai dulu tetiba dia potong jalan aku!"sokong adam.
Atau tepat mengadu!
"Eh eh tengok tu!dia cium budak sampai lemas!"sampuk lucas.
"Gila dia ni!"alex pula bersuara.
"Sudahlah tu abang!rimas nanti budak tu."akhirnya anis bersuara.
"Abang geramlah anis,dia comel sangat!"balas haris .
"Kesian adrian!kena gomol ye?"ujar anis
"Adrian?wah sedapnya nama anak korang!"jerit andi
"Woi kau ni,tiber je muncul!"marah alex
Terkejut semua di situ.
"Ye Adrian Faris Bin Asyraf Fahmi."anis memperkenalkan nama anak mereka.
"Hehe aku pergi ambil syaqira tadi."ujarnya sambil menggaru kepala.
"Wah ambik awek la."usik adam.
"Ish diam la kau."balas andi.
Malu dia dibuatnya!nasib syaqira ada di luar lagi.
"Assalamualaikum!"laung syaqira dengan teruja.
"Ya Allah!korang berdua ni sama je spesis tiba-tiba muncul!"ujar asyraf.
"Jodoh."usik anis.
Syaqira menghiraukan usikkan itu kakinya menuju ke arah haris,dan meminta adrian.
"Wah comelnya anak menakan maksu ni."ujar anis.
"Hah eloklah tu,sekor lagi potong giliran!"ujar adam.
"Haha sabar je lah!"ujar asyraf.
"Kau tu la!aku minta kembar kau bagi sorang je hish lain kali usaha lebih sikit!"selamba ja andi cakap.
"Woi kau!ingat bini aku ni kilang buat anak ke?"marah asyraf.
"Haha woi asyraf malu!"jerit adam dan melarikan diri.
"Bengong punya budak!"jerit asyraf.
Mana parents anis dan asyraf?diorang dah awal-awal lagi tengok cucu diorang.
. . .
"setelah turunnya hujan pasti akan datangnya pelangi,selepas kesedihan pasti akan ada kebahagiaan."
YOU ARE READING
MRS ASYRAF ©
ActionANIS SYAZA,seorang yang lemah lembut,baik hati dan peramah.Hidupnya dari kecil lagi tidak pernah merasa kasih sayang dari ibu bapa.Kini,setelah dia dewasa dia bertekad untuk mencari ibu bapa kandungnya. ASYRAF FAHMI,seorang lelaki dingin dan panas b...