BAB 1

5.9K 152 5
                                    

Kelihatan seorang lelaki tua terkulai lemah di atas lantai dengan berlumuran darah.

"Aku dah cakap jangan main-main dengan aku!"marah seorang  lelaki.

"Jangan bunuh aku,aku janji tak kacau kau lagi!"rayu orang tua lemah itu.

"Mampus la kau bangsat!" Ujar asyraf dan mula melepaskan tembakan.

"Alex macam biasa  selesaikan kerja kau.Andi,nanti suruh budak-budak cuci bilik ni lepastu urus mayat orang tua ini macam biasa."arah Asyraf.

Seorang remaja yang kejam itu adalah Asyraf sesiapa yang cari masalah dengan dia pasti akan berdepan dengan MAUT!

. . . .

"Keluar kau dari rumah ni budak pembawa malang!"ujar wanita tua itu dengan keras.

"Maksu jangan buat anis macam ni.Anis takda tempat lain dah nak tuju lepas ni selain rumah maksu!"rayu gadis muda itu.

"Kisah apa aku?kau nak mampus sekalipun tu kau punya pasal la budak!"ujar perempuan tua itu dengan bongkak (ye gais bongkak sebab tu bukan rumah dia).

"Baiklah kalau itu yang maksu nak,halalkan makan minum anis selama anis duduk dengan maksu."ujar gadis itu.

Dengan air mata yang melimpah dia memandang sepi pada pintu yang telah tertutup rapat itu.
Yes tu la kisah hidup ANIS yang hidupnya dari dulu tak pernah dapat kasih sayang yang selayaknya!dan kini hilang tempat bergantung.

                    ANIS [P.O.V]

Apalah nasib aku dari dulu tak pernah nak senang.Dah tu sekarang ni aku nak pergi mana?!hmm minta tolong qira la mungkin dia boleh tolong.

. . . .

Aku memandang sepi rumah 2 tingkat itu.ya itu rumah syaqira,rumah kawan baik aku sendiri.

                    END[P.O.V]

"Eh anis dah sampai?marilah masuk,tunggu buat apa lagi kamu ni."ujar wanita tua itu.

"Baru je sampai ni."balas anis sambil tersenyum.

"Syaqira bagitahu aunty yang anis dah kena halau dengan mak sedara anis.Betul ke?"tanya wanita itu untuk meminta kepastian.

"Aah,sekarang ni anis dah tak tahu nak duduk mana kecuali rumah aunty.Emm tapi aunty jangan risau saya dekat sini tak lama pun sebab saya nak kerja pastu dah dapat duit saya cari rumah sewa."terang anis.

MRS ASYRAF ©Where stories live. Discover now