Bab 43

1.2K 38 2
                                    

Rumah agam asyraf dan anis kini dipenuhi oleh keluarga besar  mereka termasuk juga keluarga devil darkness.

"Mama,ibu,papa dan seluruh ahli keluargaku yang tercinta korang janganlah risau buat masa sekarang asyraf dah perketatkan kawalan keselamatan rumah ni."ujar asyraf.

"Tak apalah asyraf,kitaorang semua  percayakan kamu."balas tuan shahmi mewakili semua.

"Baiklah kalau macam tu,buat masa ni semua jangan keluar dari rumah ni tanpa iringan budak-budak asyraf faham?"soal asyraf.

"Faham boss!"balas mereka serentak sambil membuat tabik.

"Purf purf purf"adrian seolah-olah menjawab soalan papanya.

"Alala cucuk nenek ni pun nak jawab ye?"soal puan aisyah sambil mencubit pipi adrian dengan geram.

"Bijak anak korang ni."puji haris.

"Huh,tengok mak bapak dia la."ujar asyraf dengan bangga.

"Choi,boleh jalanlah kau!"balas haris.

"Betul la tu abang,tengok adik abang ni kan bijak lepastu suami adik ni pun bijak jadinya anak kitaorang pun bijak la."sampuk anis.

"Haih dua laki bini ni pantang puji mesti nak lebih!"sampuk syaqira.

"Itulah pasal,nak tunjuk bijak la katakan."balas haris sambil menjuih bibir.

"Haha padahal anak je bijak mak bapak kurang pintarnya."kutuk syaqira.

"Betul tu!"sokong haris.

"Tak guna betul korang kutuk kami laki bini!"balas asyraf.

"Nampak gaya diorang ni kena tidur dalam kandang harimau abang la."sampuk anis.

"Haah la sayang,abang rasa nak letak diorang dalam kandang mario(harimau asyraf)biar diorang kena baham sekali dengan mulut longkang diorang tu."ujar asyraf dengan gerun.

"Alah abang long,qira gurau saja janganlah kurung qira dalam kandang mario...kan abang haris?"pujuk syaqira.

Haris membuat muka menyampah.

"say something abang haris..."syaqira mencuit haris.

"Tak apalah lagipun syaqira dengan mario tak ada beza pun,dua dua garang...roarrr."balas haris dengan membuat suara harimau.

"Ish abang haris ni,orang serious dia main-main pulak!"marah syaqira.

"Andi selalu cakap syaqira macam mario sebab sikit-sikit nak marah."dengar saja ayat itu syaqira terus mencerlung matanya kepada andi.

Andi yang melihat mata syaqira itu terus berasa gerun tapi dia hanya mempamerkan senyuman.

Namun siapa sangka di dalam hati dia penuh dengan makian terhadap haris.

"Bodoh la kau ni haris."andi hanya mampu berkata dalam hati.

"Alamak terlepas la bro!"ujar haris kepada andi.

"Siap kau dengan aku nanti."andi memberi isyarat mata kepada haris.

"Haha bodohla kau ni."asyraf berasa geli hati dengan gelagat haris yang suka cakap lepas.

Syaqira mendekati andi dan dia mengumam sesuatu.

"Oh,awak mengutuk saya eh?jaga awak nanti saya kerjakan."bisik syaqira kepada andi.

Kecut perut andi dibuatnya.

Asyraf dan haris tak habis-habis mengertawakan dia.

.  .  .

MRS ASYRAF ©Where stories live. Discover now