"Sayang oi ni hah anak awak berak."jerit asyraf.Anis yang sedang memasak itu terus ke depan.
"Abang tukar la kejap pampers adrian tu,sayang nak masak ni."arah anis.
"Ye lah...hmm awak ni kan suka betul berak,awak tahu tak awak kalau berak mesti busuk cubalah sekali tu awak berak bau lavender hmm barulah papa awak ni nak tukar pampers awak."bebal asyraf.
Adrian yang tak faham apa-apa itu hanya ketawa seolah-olah papa dia sedang sembang dengan dia.
"Tengok tu,orang bebel dia ketawa.Hm wangi dah anak papa ni."asyraf terus mengomol adrian.
Suka betul adrian apabila papa dia mengomol dia.
"Amboi sukanya dia."ujar anis.
"Hehe mestilah suka mama,dah berak puas dah tadi."balas asyraf mewakili adrian.
"Haha apalah papa awak ni,nanti adrian besar dia basuhlah berak dia sendiri hok aloh berkira betul."ujar anis.
"Bukan berkira sayang oi...ni hah tahi anak awak ni busuk betul cubalah sekali tu berak tahi bau lavender."balas asyraf.
Tergelak anis dibuatnya.
"Alahai awak ni,mana ada orang berak bau wangi haha tahi awak pun busuk."usik anis.
"Eh tahi abang wangi tau!"nafi asyraf.
"Eleh tahi pun bau macam tempoyak,perasan betul."ujar anis.
"Eii apa korang ni sembang pasal tahi."sampuk syaqira dengan membuat muka jijik.
"Kakak ipar kau ni la ada ke patut dia kata tahi abang bau tempoyak!"ngadu asyraf.
"Hahaha bangang betul anis ni."gelak andi.
"Dah tu dia yang cakap tahi adrian busuk aku pun cakap la balik tahi dia lagi busuk."balas anis.
"Haha bijaknya kakak ipar aku ni."ujar syaqira.
"Kau gelak dekat aku ke adik?"soal asyraf.
"Dah tu takkan dekat adrian pulak hahaha"balas syaqira.
Terus cemberut muka asyraf.
"Dah la qira tak payah layan abang kau yang sengal ni jom kita makan tengah hari."ajak anis.
"Wuish siapa yang ajar bini aku cakap macam tu hmm."tanya asyraf kepada andi.
"Haha kau la ajar dia bongok!"balas andi dan terus melangkah ke arah meja makan.
"Hah dah tu semua nak tinggal aku kat sini sorang-sorang."ngomel asyraf sendirian sambil memuncungkan mulutnya.
"Purf purf purf"terus adrian ketawa apabila asyraf bercakap seorang diri.
"Eh anak papa ada la hmm...papa lupalah awak ada dekat sini hehe."asyraf menggedong adrian dan melangkah ke dapur untuk makan bersama-sama.
"Alolo anak mama ni kesian dia kena tinggal eh?meh kat mama meh."kini adrian sudah bertukar tangan.
"Eleh kesian dekat anak dia saja ke?"soal asyraf dengan rajuk.
"Aloo sayang,papa awak ni tengah merajuk ke tu?"soal anis.
"Eh taklah mama,papa tengah seronok tu kena tinggal tadi."balas asyraf.
"Tapi takpalah mama sebab kalau kena tinggal selalu memang ada peluanglah adrian nak dapat mama baru."sambung asyraf.
"Adrian sayang sila bagitahu dekat papa awak jangan nak berangan nak kahwin lain takut nanti ada yang kena masuk ICU pulak."anis telah memberi amaran.
"Eh mama marah ke tu?"soal asyraf dengan sinis.
Dia saja la tu nak balas dendam.
"Eii benci betullah dengan papa awak ni adrian."anis mencubit asyraf dengan kuat.
"Ish macam ketam betul tangan mama awak ni adrian."ujar asyraf sambil menggosok perutnya.
"Eiii aku kesian betul lah dengan adrian kena jadi orang tengah sedangkan dia bukannya faham apa pun."ujar andi sendirian tetapi dapat didengari oleh syaqira.
"Hmm saya pun kesian dekat dia,harap-haraplah nanti besar dia tak ikut perangai dua orang tu."sampuk syaqira.
"Amboi sedap kau kutuk kami laki bini eh?"asyraf mencerlung adiknya dengan tajam.
"Mana ada kutuk,benda fakta."balas syaqira.
"Hah banyak lah kau punya fakta.Hah ni jomlah kita makan nanti sejuk dah tak sedap."ujar asyraf bersama ajakkan.
"Okay boss."balas syaqira.
Andi menarik nafas lega,nasib tak ada peperangan mulut.Asyraf dengan syaqira ni bukan boleh dijangka.
YOU ARE READING
MRS ASYRAF ©
AcciónANIS SYAZA,seorang yang lemah lembut,baik hati dan peramah.Hidupnya dari kecil lagi tidak pernah merasa kasih sayang dari ibu bapa.Kini,setelah dia dewasa dia bertekad untuk mencari ibu bapa kandungnya. ASYRAF FAHMI,seorang lelaki dingin dan panas b...