"Hah sudah,bala datang!"jerit asyraf dalam hati.
"Welcome home abangku!"jerit adam dengan riang.
"Ni mesti rancangan dia nak kenakan aku."desis asyraf di dalam hati sambil memerhatikan kawannya seorang itu.
"Takpayah nak excited sangat!"balas asyraf.
"Ish kau ni asy!kitaorang datang sini bukan sebab kau pun.Hah ni semua pun bukan untuk kau, untuk kakak aku."ujar lucas dengan selamba.
"Wah kau!ni bini aku lah."balas asyraf.
"Ada aku kesah?"balas lucas.
"Ish kau ni!"dan bermulalah pergaduhan mereka berdua.
Yang lain hanya menjadi pemerhati.
"Anis meh sini beg korang,saya bawak masuk dalam bilik.Nak tunggu asyraf hmm lambat lagi."tawar syafiq.
"Takpa ka?"tanya anis.
"Ish anis ni tak payahlah nak tanya dia dah tawar tu,bukan selalu dia nak buat baik hehe."sampuk alex sambil menolak kepala syafiq.
"Dah anis jangan layan setan ni."pesan syafiq dan berlalu naik ke atas.
"Anis jom kita duduk sana!"ajak alex mulutnya muncung ke arah sofa.
Setelah menerima anggukan daripada anis,mereka pun berjalan ke sofa yang berada di ruang tamu itu.
"Anis,macam mana kau boleh terima asyraf?"tanya andi.
Alex hanya menjeling kawannya "eh aku yang ajak dia duduk sini kau potong line betul."alex memarahi kawannya itu.
"Ish biarlah!"balas andi.
"Hah anis jawablah!"andi memaksa anis.
"Dia yang ajak saya kahwin."balas anis.
"Weh kau,seriouslah?"tanya andi meminta kepastiaan.
"Kenapa?"tanya anis pulak.
"Tu je ke kau mampu jawab?"tanya andi lagi.
"Habis tu?"tanya anis kembali.
"Hah elok la tu suami kaki mengarah bini pula orang tanya sepatah,dia jawab sepatah!so sweet."ujar andi tiba-tiba.
"Aik kau dah kenapa?"sampuk alex.
"Kalau aku jadi dia pun aku cakaplah apa yang kau tanya.lagipun dia tak kenal kau lagilah."ujar alex.
"Tapi dia boleh je jawab yang lagi gempak!"balas andi.
"Hah dah habis ngutuk aku?"sampuk asyraf.
"Mana ada kutuk dah benda betul plus fakta."balas andi selamba.
"Oh habis tu selama ni kalau aku tak arahkan kau,kau nak kerja apa?"ujar asyraf dengan sinis.
Belum sempat andi membuka mulut seseorang mula menyampuk.
"Ish korang ni pening saya tengok!asyik gaduh je,tak penat ke?"tanya anis.
Terdiam semua dekat situ.
"Dia ni lah"
"Eh apahal pulak aku"
"Kau yang kutuk aku dulu"
"Asyraf fahmi,dah la tu!macam budak budak la awak ni."marah anis dan berlalu ke dapur.
"Hahaha kena marah padan muka werrrr!"ejek andi dan mengejar langkah anis.
"Tunggu kau nanti aku shoot kepala kau!"jerit asyraf geram.
"Asyik-asyik nak tembak orang!"andi bebel sendirian.
YOU ARE READING
MRS ASYRAF ©
ActionANIS SYAZA,seorang yang lemah lembut,baik hati dan peramah.Hidupnya dari kecil lagi tidak pernah merasa kasih sayang dari ibu bapa.Kini,setelah dia dewasa dia bertekad untuk mencari ibu bapa kandungnya. ASYRAF FAHMI,seorang lelaki dingin dan panas b...