"sepertinya dunia aku itu dunia kamu juga maknanya kita memang ditakdirkan untuk bersama"
Seperti yang diarahkan oleh asyraf,semua anak buahnya kena berkumpul di markas.
"Ada perkembangan apa-apa pasal musuh kita?"tanya asyraf.
"Ada boss,dragon dah balik malaysia."jawab farhan.
"Hmm menarik..."balas asyraf.
"Anything else?about delina?"tanya asyraf.
"Berdasarkan maklumat yang aku dapat budak perempuan tu memang adik dragon boss!"jawab adam.
Adam di upahkan untuk menyamar menjadi kekasih delina dalam masa yang sama dia kena siasat pasal niat delina.
Terimbas saat dia kena berlakon jadi kekasih delina.
Flashback
"Sayang,jom temankan i shopping."ajak delina.
"I busy la."balas adam.
Atau lebih tepat cubaan melarikan diri.
"Please!"pujuk delina dengan muka comel.
"Ish yelah-yelah."adam mengalah.
Dan makin hari makin licik adam membuat kerjanya.Mula-mula menyoal kemudiaan menyiasat akhir sekali menghapuskan.
Dari situlah dia tahu bahawa delina mempunyai seorang abang,dragon.
Musuh asyraf!
End flashback
"Err..."ujar adam dengan membuat muka jijik.
"Kau dah kenapa?"soal asyraf.
"Geli teringat saat aku menjadi kekasih kepada kekasih gelap kau hahaha!"ujar adam.tapi laju saja dia menekup mulutnya selepas dia sedar dia tersilap cakap.
"Er aku minta maaf..."ucap adam sambil memerhatikan riak wajah asyraf yang berubah.
"Takpa."balas asyraf.
Tiba-tiba pintu markas disergah.
"Woi!sorry aku lambat."serbu haris.
"Eh kau ni,hati-hatilah nanti kang roboh pintu markas ni."balas lucas.
"Sorrylah aku tak nak terlepas apa-apa maklumat tu yang aku serbu terus."balas haris.
"Hish kau ni,meh duduk."arah asyraf.
"Baik boss."balasnya sambil menabik tangan.
"Hm ni kenapa lambat?awek buat hal ke bro?"sindir andi.
Elok la tu playboy perli playboy!
"Hm kalini awek merajuk sebab tak layan masuk hotel!"balas haris.
"Weh serious ah kau?"jerit andi.
"Haha taklah bangang!ni hah adik aku buat hal mengidam nak makan mcd,dahla rumah aku jauh dengan mcd."balasnya.
"Oh mak buyong buat hal."balas andi.
Keadaan di situ sepi selepas andi menghabiskan percakapannya.
Muka asyraf tak payah cakaplah,berubah teruk!
"Kalaulah,abang mampu teman anis sekarang ni mesti anis minta macam-macam dah dengan abang."ujarnya dalam hati sambil tersenyum.
"Asyraf,kau dengar tak?"soal alex.
"Apa?kau cakap apa tadi?"soalan berbalas soalan.
"Hm sah-sah berangan!kau ni aku tanya bila kau nak bertindak."soalnya.
"Buat apa nak bertindak dia tak mulakan apa-apa lagi,buat masa ni perhatikan dulu."balas asyraf.
"Bodohnya kau asyraf!dia tanya bila kau nak bertindak untuk pujuk bini kau bangang."sampuk haris.
"Hah tu,kan dah kena bodoh setempek."sampuk mark.
"Oh!kau ni pun satu cakap la awal-awal."balas asyraf sambil menggaru kepalanya yang tak gatal.
"Hish!aku pulak kena."dengus alex.
"Nih,rambut tu guntinglah weh jijik aku tengok!lepastu misai tu cukurlah serabut aku yang tengok ni."arah haris.
"Ni kalau anis tengok hmm,lagilah kau kena kutuk."sambungnya lagi.
"Malaslah nak buat semua ni,biar je lah."balas asyraf.
Tergeleng haris dibuatnya.
Betullah asyraf macam mayat hidup sekarang ni!
"Hm pasal soalan kau tadi,aku rasa esok aku nak pujuk dia."ujar asyraf sambil mata memandang alex.
"Hm eloklah tu,biar lama-lama kang budak tu tawar hati frust menonggeng la kau."sampuk andi.
"Hah tunggu apa lagi?pi la ubah diri kau sekarang ni."sampuk syafiq.
"Aku malas!"jawab asyraf.
Degil tetap degil.
"Ikut suka la."balas alex dan syafiq serentak.
Faham sangat sikap degil asyraf tu.
"Aku nak bini aku yang buang semua ni!"ujarnya ceria.
"Ye la asy,kitaorang doa yang baik-baik untuk kau."balas adam.
. . .
YOU ARE READING
MRS ASYRAF ©
AzioneANIS SYAZA,seorang yang lemah lembut,baik hati dan peramah.Hidupnya dari kecil lagi tidak pernah merasa kasih sayang dari ibu bapa.Kini,setelah dia dewasa dia bertekad untuk mencari ibu bapa kandungnya. ASYRAF FAHMI,seorang lelaki dingin dan panas b...