BAB 30

1.8K 61 5
                                    

2 bulan kemudian

"Chuk chak!"asyraf bermain dengan adrian.

Tersenyum suka adrian bila bapak dia main dengan dia.

"Amboi anak mama ni,gelak sakan eiyh!"ujar anis.

"Mestilah mama,adrian suka main dengan papa hensem ni!"balas asyraf mewakili adrian.

"Adrian bagitahu dekat papa awak ni,jangan nak perasan sangat!"balas anis.

"Adrian,bagitahu mama kalau papa tak hensem takdanya mama nak dapat anak yang comel macam adrian ni!"balas asyraf dengan senyuman miang.

Adrian yang mendengar itu hanya membuat muka polos.

Author:Rasanya kalau adrian boleh cakap mesti dia dah cakap macam ni
"Tak paham lagilah bosskur."

Haha

"Adrian bagitahu dekat papa awak tu,jangan nak perasan plus jangan nak mengatal sangat!"balas anis.

"Adrian bagitahu mama yang papa ni menggatal dengan dia ja bukan dengan orang lain pun!"balas asyraf.

"Ish abang ni!suka tau membalas!"geram anis dibuatnya.

"Dah abang mampu nak buat macam mana."balas asyraf selamba.

"Dah la sayang,abang nak masuk office dah ni.Sayang jaga adrian baik baik tau.Nak apa apa minta dekat mak mertua awak ye sayangku!"pesan asyraf dan mencium dahi anis.

"Jaga diri tau!"pesannya lagi.

"Yela abang,Bye."balas anis dan mencium tangan asyraf.

. . .

Kerja asyraf terganggu dengan bunyi telefon yang menandakan ada panggilan masuk.

"Nak apa pulak dia ni?"soal asyraf sendirian.

Di pandang sepi telefon itu.

Sekali lagi telefon dia berbunyi,terus di angkat.

"Asyraf,you nampak adam tak? I dah banyak kali call dia tapi tak angkat,message dia pun tak balas.Dia okay tak?"soal delina di dalam panggilan.

"You cari dia kenapa?"soal asyraf

"I nak minta maaf dengan dia.I tahu i dah buat dia kecewa,please asyraf! I baru sedar yang I sayangkan dia,cintakan dia.I tak boleh hidup tanpa dia! I rindu gelak tawa dia I rindu gurauan dia! Please asyraf... tolong I kali ni je."pinta delina di hujung talian bersama tangisan.

"You nak I buat apa?"soal asyraf.

"Bagitahu I dekat mana nak cari adam.Bagitahu I macam mana I nak pujuk dia,you ja harapan I sekarang ni."rayu delina.

"Okaylah,nanti I send location rumah dia."balas asyraf.

"Terima kasih."ucap delina.

"No problem ah! Inak tengok kawan I bahagia je.I tahu dia tak boleh lupakan you lagi.So, selamat mencuba!"pesan asyraf.

Dia dah disedia maklum tentang kisah percintaan adam dan delina yang tersekat setengah jalan.

Tak sangka pulak daripada menyamar jadi kekasih boleh tersangkut pulak!

Tersenyum asyraf sendirian.
. . .

"Wah dah bahagia ye bangsat ni!takpa takpa bahagia la puas-puas,nanti penyiksaan akan datang!"ujar dragon sendirian.

"Aku nak korang terus perhatikan gerak geri bangsat ni dengan anak-anak buah dia."arahnya.

"Oh jangan lupa sekali dengan adik aku yang tak guna tu!"sambungnya lagi.

MRS ASYRAF ©Where stories live. Discover now