BAB 31

1.5K 55 1
                                    

"Biy!"panggil delina.

"Ye sayang."adam menyahut.

"Jom kita pergi beli hadiah dekat baby asyraf dan anis!"ajak delina dengan teruja.

"Biy sibuk la sayang."balas adam.

"Hm biy ni selalu sibuk!tak pernah nak luangkan masa dengan sayang."ujar delina.

"Ala sayang ni!biy betul-betul sibuk harini.Hmm esok bolehla."pujuk adam.

Delina di hujung talian hanya mendiamkan diri.

"Hm sayang,janganlah macam ni!biy janji esok okay?"pujuk adam lagi.

"Hm okay la."balas delina di hujung talian.

"Okay macam ni la baru good girl!hah ni nanti kunci pintu dan jangan nak keluar tanpa pengetahuan biy,takecare sayang!"pesan adam.

"Baik la biy!you too takecare okay?"balas delina dengan suara manja.

"Ye sayang."adam tersenyum mendengar suara delina yang manja tu.

Selepas mematikan talian adam memikirkan sesuatu.

"Takkan lah dengan adik sendiri dia nak bunuh?"gumam adam sendirian.

"Tapi boleh jadi jugak!"balas hati adam.

"Arghh"jerit adam.

Sejujurnya hati dia masih risau dengan keselamatan delina,Selagi  dragon masih hidup selagi tu lah hidup mereka semua dalam bahaya.

Dia juga telah mengarah anak buah asyraf untuk mengetatkan pengawalan insan insan-insan yang dia sayang.

"Dapat dekat aku si dragon tu tahulah apa aku nak buat!"ujarnya dengan lagak psycho.

. . .

"Macam mana perkembangan bangsat bangsat tu?"soal dragon kepada anak buahnya.

"Nampak gayanya boss,mereka telah mengetatkan pengawalan keselamatan mereka boss."balas anak buahnya.

"Huh?takkan korang takut nak teruskan?"soalnya sinis.

"Tak boss!kitaorang cuma tak pasti sama ada dalam group kita ni ada orang dalam atau tak kerana segala maklumat kita ada saja yang mereka tahu."balas orang kanannya.

"Maksud kau,yang dalam group ni ada pengkhianat?!"soal dragon dalam nada yang tinggi.

"Ya boss!"balas orang kanannya dengan yakin.

"Baiklah,aku nak kau siasat siapa dalangnya!"arah dragon

Orang kanannya hanya menganggukkan kepala.

"Si*l kau asyraf!kau main hantar orang dalam ye?kau betul-betul mencabar aku la!"dragon menghentak mejanya dengan kuat.

"Takpa!kita tengok siapa yang terciduk!"ujarnya lagi dengan sinis.

Anak buahnya memandang sepi boss mereka,kenal sangat dengan dragon yang suka mengarah dan suka cakap besar.

Semua kerja nak lepas dekat orang.

"Oh by the way,apa cerita dengan delina?dah mampus?"soal dragon.

Dia telah mengarahkan Danial a.k.a Lucas untuk menculik delina dan membunuh delina.

Ya!orang dalam yang asyraf hantar adalah lucas!segala maklumat yang dia tahu mengenai dragon dia akan memaklumkan kepada asyraf.Lucas juga telah menjadi orang kepercayaan dragon.

"Dah boss,saya dah buang mayat dia di sungai."balas danial.

(Flashback)

"Aku nak kau bunuh perempuan ni!"dragon menyerahkan gambar delina.

"Bukan ni adik dia ke?delina."bisik hati danial.

"Tu adik aku!tapi dia dah mengkhianati aku!"ujar dragon seolah-olah menjawab pertanyaan danial.

"Baik boss!"balas danial.

"Aku kena beritahu asyraf ni!"bisik hati danial.

"Saya minta diri dulu ye?"pinta danial.

"Hmm"balas dragon.

(End flashback)

"Bagus!"balas dragon

"Huh!akhirnya satu beban dah lenyap.Sekarang ni hanya tinggal satu lagi beban."bisik hati dragon.

Dan semestinya asyraf beban yang dia maksudkan.

. . .

"Asy,macam mana ni?aku taknak dia tahu yang delina masih hidup!"ujar adam dengan risau.

"Kau jangan risaulah,aku dah suruh lucas selesaikan hal delina!kau tu yang aku risau sekarang ni.Pesan dekat delina jangan keluar rumah dan yang paling penting jangan pergi tempat awam faham?"arah asyraf.

"Ni la masalahnya!tadi dia ajak aku pergi mall untuk beli barang dekat anak kau!"ngadu adam.

"Kau halanglah dia!ni demi keselamatan dia dan kita semua jugak!"balas asyraf.

"Aku nak kau bawak delina stay dekat rumah korang!"arah asyraf.

"Hah?kau gila ke?dibuatnya nanti dia tanya kenapa apa aku nak jawab?"soal adam.

"Jawab je la apa yang kau patut jawab.Aku suruh kau bagitahu benda betul kau taknak!hah ni lah padahnya!"balas asyraf dengan geram.

"Aku bukan taknak!tapi aku tak rasa dia nak percayakan aku!come on asyraf,dragon abang kandung dia!mestilah dia percayakan dragon!"balas adam.

"Tak weh!aku kenal delina,dia takkan percayakan orang yang dah hancur kepercayaan dia dan hancurkan kebahagiaan dia.Dia sayang kau,mesti dia akan percayakan kau!"balas asyraf.

"Tapi aku takut!"balas adam.

"Kau ni pun satu!suka bagi alasan!"sampuk andi.

"Kau diam boleh tak?"tegur syafiq.

Suka sangat menyampuk!lepastu menyakitkan hati.

"Aku stress dengar alasan dia!bagitahu je la benda yang betul apa susah!ke kau nak aku sendiri yang bagitahu dia?"balas andi.

"Kau boleh tak kalau tak masuk campur?"marah adam.

"Why?kenapa aku tak boleh masuk campur?come on,ni demi keselamatan dia jugak!"balas andi.

"Tapi..." belum sempat adam membalas ayatnya telah di potong.

"Just stop you guys!keputusan aku muktamad,bawak delina tinggal dengan korang dan bagitahu dia cerita yang sebenar!"arah asyraf dengan tegas.

When he said A means nobody can say B or C  until Z!

Adam terdiam dan memikirkan tentang delina.

"Or else,kau nak aku bawak dia tinggal dengan aku?"soal asyraf.

"Hell no!kalau dia tinggal dengan kau lagi la bahaya!"balas adam.

"So?"soal adam.

"Okay fine!"adam mengalah.

"Good!"balas asyraf.

"Kan senang kalau dari tadi kau cakap macam ni!"sampuk andi.

"Can you just shut up?"marah adam dengan merenung tajam ke arah andi.

"Okay okay,i'm sorry."takut andi dibuatnya.

Syafiq dan alex menahan tawa mereka daripada tercetus.

Tahu takot!

. . .

Peperangan bakal bermula gais!

MRS ASYRAF ©Where stories live. Discover now