BAB 49

1.6K 42 0
                                    

Asyraf bergegas pulang untuk melihat keadaan anis.Setelah mendengar apa yang andi cakap tadi hati dia terusik banyak.Apa-apa pun yang terjadi sekarang ini dia tidak mahu anis jatuh sakit.

Klak

Tombol pintu bilik mereka dibuka dengan perlahan.

"Sayang!"panggil asyraf.

Anis tidak menyahut kerana dia penat menangis dan akhirnya dia tertidur di sebelah adrian.

"Sayang...abang minta maaf,jangan buat abang macam ni."ujar asyraf lagi.

Disentuh sedikit bahu anis.

"Lah dah tidur."tersenyum asyraf dibuatnya.

. . .

"Anis..."panggil asyraf.

Masuk ni sahaja dah 3 kali asyraf panggil anis tapi saja dia pekakan telinga.

"Anis!"panggil asyarf dengan nada yang agak tinggi.

Sakit hati dia bila anis tidak hiraukan panggilannya.

"Awak nak apa ni?"soal anis kasar.

"Kenapa saya panggil awak tak menyahut eh?"soal asyraf dengan bengang.

"Kenapa?awak nak marah saya ke?"soal anis dengan sinis.

"Saya ni suami awak tahu tak?"marah asyraf.

"Suami apa tinggal bini terkontang-kanting dekat rumah seorang diri?"balas anis.

"Cakap baik sikit eh anis,terkontang-kanting apa bendanya kalau ada diorang semua!"balas asyraf.

"Oh kiranya sekarang ni,kalau ada diorang saja saya boleh hidup la tanpa awak?"soal anis.

Terdiam asyraf dibuatnya.

"Macam itu ke?"soalan itu ditekankan lagi.

"Anis..."panggil asyraf dengan lembut.

Anis hiraukan panggilan asyraf dan turun ke bawah untuk menyediakan sarapan.

Asyraf memandang adrian di atas katil kemudian mendukungnya untuk turun ke bawah.

"Mama marahkan papa lah sayang."ujar asyraf.

"Jom kita pujuk dia ye?"

Asyraf melihat anis dan ibunya sedang menyediakan sarapan untuk mereka  sekeluarga.

Adrian sudah lama dia berikan dekat puan aisyah.

Asyraf dan puan syifa saling berpandangan apabila anis tiba-tiba mengentuk kuali dengan kuat seperti sedang melepas geram.Asyarf memberi isyarat supaya puan syifa tinggalkan mereka berdua.Puan syifa menggangguk faham.

"Anis ibu tunggu luar eh biar asy teman anis."pesan puan syifa.

"Tak apa semuanya Anis boleh buat seorang diri."balas anis,saja dia kuatkan suaranya agar asyraf terasa.

"Ikut suka kamulah anis."balas puan syifa.

"Sayang..."asyraf memeluk anis dari belakang.

"Boleh tepi tak?Rimas tahu tak bila ada orang dekat dengan saya masa tengah buat kerja."ujar anis dengan geram.

"Mak aii garang betul bini aku."bisik hati asyraf.

"Sayang,I'm sorry."ujar asyraf.

"Boleh tak nanti kita cakap tentang hal ni?tak boleh fikir eh sekarang ni bukan masa yang sesuai untuk kita cakap pasal topik ni?"balas anis dengan geram dihempasnya senduk itu ke dalam kuali.

Muka asyraf terus berubah dan dia melepaskan pelukkan itu.

Author:neraka tempat awak kak HAHAHA

Tipulah kalau dia cakap dia tak terasa.Tapi memang padan muka dia pun.

"Sorry."ucap asyraf.

Anis terus menapak ke hadapan tanpa menghiraukan asyraf.

. . .

Selepas makan terus saja mereka menuju ke bilik untuk membincang hal yang terbantut tadi.

"Sayang..."panggil asyraf.

"Apa benda lagi ni?"soal anis dengan geram.

"Kenapa kurang ajar sangat ni anis?"soal asyraf dengan garang.

"So what?"soal anis lagi.

Puas!itu yang dia rasakan.

"Jangan cabar saya anis!"pesan asyraf.

"If not,you nak buat apa?nak tampar?hah tamparlah"soal anis serta mencabar asyraf .

"Jangan caba saya!"kali ini suara asyraf betul-betul garang.

"Huh,ikut suka awaklah,malas saya layan."balas anis.

Ya,dia sedang cabar asyraf.

"Kau ni memang!"hampir saja asyraf hendak menaikkan tangannya tapi terhenti kerana adrian menangis.

"Next time eh awak tampar saya sekarang ni anak saya nak tidur."cabar anis lagi.

"Shit!"bisik hati asyraf.

ANIS[P.O.V]

"Dia yang mulakan tiba-tiba kita pulak yang dia nak marahkan,menyampah!"

"Suka sangat buat perangai."

"Bila orang marah dia,dia marah kita balik ingat eloklah tu?"

"Eiii tak sukanya!"

END[P.O.V]

setelah puas anis meluahkan perasaan di dalam hati dia terus menidurkan adrian yang sedang menangis itu.

. . .


MRS ASYRAF ©Where stories live. Discover now