"Wah adik kesayangan dah sampai."dragon memberi senyuman sinis terhadap adiknya.
"Kau nak apa sial?kenapa kau buat semua ni bodoh?"soal delina dengan bengang.
"Eh sial,kau tahu tak kenapa dulu aku suruh kau rapat dengan asyraf?aku bukan suruh kau jatuh cinta betul-betul pun aku cuma nak asyraf rasa sakit bila ditinggalkan.Tapi yang bendulnya kau,pergi jatuh cinta dengan dia betul-betul dah kenapa?tapi tak apa sekurang-kurangnya dia dah rasa sakit tu hahaha."setelah habis ayatnya dia terus ketawa dengan kuat.
"Kau memang sial dragon."ujar delina dengan sinis.
"Tak habis lagi.Kau tahu tak dia punca mak ayah kita mati bodoh!"jerit dragon.
"Apa maksud kau?"soal delina.
"Eh kau ingat aku suka-suka ke buat macam ni?ini semua sebab dendam.Kau tu bodoh sebab cintakan orang yang bunuh mak ayah kau."balas dragon.
Delina memandang abangnya untuk meminta penjelasan.
"Kau tahu tak dia bunuh mak ayah kita dulu sebab mak ayah kita berhutang dengan dia.Setahun aku siasat soal pasal dia kebetulan pulak kau satu kolej dengan dia memang aku ada peluanglah nak balas dendam.Aku gunakan kau untuk buat dia rasa sakit kehilangan tapi aku tak puas lagi.Selagi dia tak betul-betul rasa kehilangan selagi tu aku takkan berhenti kacau dia."jelas dragon.
"Sebab tu sekarang ni aku nak ambil bini dia."sambungnya lagi.
"Dragon,aku merayu jangan apa-apakan bini dia."rayu delina sambil memandang anis yang belum sedarkan diri.
"Kenapa kau nak pertahankan dia?kau tahukan dia dah rampas cinta hati kau?"dragon mula mengapikan delina.
"Kisah aku dengan asyraf dah lama musnah, semuanya sebab kau.Sekarang ni aku dah ada yang lebih baik.Aku merayu lepaslah kami,berhentilah berdendam dengan orang.Aku takut nanti kau yang menyesal."balas delina.
"Hei perempuan!mak ayah kita mati disebabkan laki dia lah bodoh!takkan kau nak aku senang-senang lepaskan peluang."balas dragon.
"Apa yang kau dapat lepas musnahkan hidup orang yang tak bersalah?"soal delina.
"Tak bersalah?dia bersalah lah bodoh.Dia bersalah sebab kahwin dengan asyraf...tapi tak apa sebab dia memudahkan perancangan aku."balas dragon.
"Dan bila aku bunuh perempuan ni aku akan dapat kepuasan sebab asyraf betul-betul akan rasa kehilangan hahaha"sambungnya lagi dengan gelak yang kuat.
Oleh kerana tak dapat menerima hakikat bahawa kedua orang tuanya mati dragon jadi gila.Dan dia juga bertekad untuk bunuh orang yang telah membunuh ibu bapanya.
"Kau gila dragon!"jerit delina.
"Memang aku gila!aku gila sebab suami perempuan ni!"jerit dragon.
Dragon keluar dari bilik stor itu.Makin lama dalam bilik tu makin tak terkawal perasaan marah terhadap adik kandungnya.
Dia tak tergamak nak bunuh delina.Dua gadis itu hanyalah umpan dia untuk dapat asyraf.
. . .
"Aku nak korang ikut sebiji macam yang kita rancang.Kalau ada sebarang perubahan aku akan beritahu."pesan asyraf di dalam kereta.
Sekarang mereka menuju ke markas dragon untuk menyelamatkan dua gadis itu.
Adrian dia serahkan kepada puan syifa.
Dan sempatlah andi berasmara dana dengan buah hatinya.
. . .
YOU ARE READING
MRS ASYRAF ©
AcciónANIS SYAZA,seorang yang lemah lembut,baik hati dan peramah.Hidupnya dari kecil lagi tidak pernah merasa kasih sayang dari ibu bapa.Kini,setelah dia dewasa dia bertekad untuk mencari ibu bapa kandungnya. ASYRAF FAHMI,seorang lelaki dingin dan panas b...