BAB 46

1.2K 43 3
                                    

Semua anak buah asyraf telah pun mengambil tempat masing-masing.

Ada yang di atas pokok ada yang di halaman rumah ada yang di belakang rumah dan ada yang jaga di dalam rumah.Jagaan di rumah asyraf sangat ketat malam itu.

Shadow memandang sinis ke arah rumah asyraf.

"Ceh kau ingat aku boleh tumpas dengan cara macam ni?"ujar shadow dengan sinis.

"Tak apa kita tengok sapa yang tumpas."ujar shadow lagi.

"Boss macam mana sekarang ini?nak teruskan juga ke?"soal anak buah shadow.

"Kau rasa?"soal shadow dengan sinis.

"Hmm baiklah boss kita boleh mula sekarang kalau boss nak."balas epul a.k.a orang kanan shadow.

"Jom!"ajak shadow dengan bersemangat.

Epul memberi isyarat mata kepada luke dan luke membalas dengan senyuman sinis.

"We will see bitch."bisik luke dalam hati.

. . .
Bang bang bang bang

Empat das tembakan dilepaskan oleh anak buah shadow.

"Semua masuk bilik bawah tanah kunci semuanya dan jangan sesiapa berani untuk keluar."Asyraf memberi arahan kepada keluarganya.

"Abang,hati-hati."pesanan yang ringkas daripada si isterinya sedikit sebanyak telah memberikan dia semangat.

"Take care sayang.Kalau apa-apa yang terjadi dekat abang nanti tolong jaga adrian dengan baik,didik dia dengan sempurna tunjuk contoh yang baik untuk dia tau sayang."pesan asyraf.

"No no no!abang jangan cakap macam ini sayang tahu abang menang kali ini."anis memberi kata-kata semangat buat asyraf.

"Abang tahu abang akan menang tapi kita tak tahu sama ada benda itu betul-betul jadi atau pun tidak.Sayang jangan letak harapan terlalu tinggi,cukuplah sayang tahu abang sanggup pertaruhkan nyawa abang untuk sayang dan keluarga."

"Sayang dan keluarga kita adalah kebahagiaan abang jadi biarlah abang pertahankan kebahagiaan kita sekeluarga dengan mempertaruhkan nyawa abang sendiri."sempat lagi asyraf menyelit riak dia di situ.

"Do your best abang."asyraf hanya tersenyum mendengar kata-kata isterinya itu.

"Dahlah sayang pergi ikut diorang,abang nak kena selesaikan kes ni secepat mungkin."arah asyraf.

"Bye papa,take care tau adrian sayang papa."ujar anis mewakili anaknya.

"Bye sayang,nanti kita jumpa lagi papa pergi dulu...jaga mama untuk papa."balas asyraf.

"Bye sayang."ucap asyraf kepada anis.

Sempat juga asyraf mencium dahi anak dan isterinya.

"Abang!"panggil anis.

Baru beberapa tapak asyraf bergerak namanya diseru.

"Ya sayang,kenapa?"soalnya lembut.

"I love you."ucap anis.

Tersenyum asyraf dibuatnya.

"I love you too sayang."balas asyraf dan sekali lagi dia menghadiakan ciuman buat isteri dan anaknya.

Setelah memastikan anis masuk ke bilik bawah tanah asyraf bergerak untuk menyertai pertarungan di luar rumah.

Author:fuh setelah sekian lama akhirnya bergerak juga anis dari situ.

Anis:diam la author awak tak tahu sengsaranya saya bila suami saya hilang walaupun sesaat.

Author:untunglah ada suami.Sobs sobs.

. . .

Andi dan adam juga tidak terlepas untuk menitipkan pesanan untuk buah hati mereka.

Tetapi tidaklah lama seperti asyraf.Maklumlah orang dah kahwin manja dia lain macam sikit.

"Fuh kau kalau jumpa isteri kau silap-silap aku mati pun tak sudah lagi."sindir andi.

"Kau tak kahwin lagi mana kau nak rasa apa-apa."balas asyraf.

"Ish korang ni tengah berperang ni jugalah nak bersembang."marah haris.

"Adik ipar kaulah buat drama lama sangat."adu andi.

"Tak apa kau,kalau lepas perang ni aku masih hidup lunyai kau dibuatnya."asyraf memberi amaran kepada andi.

Setelah mendengar amaran itu andi terus membuat muka menyampah.

"Buat jelah tak kisah pun."balas andi.

"Hah melawan-melawan."herdik alex tiba-tiba.

Bang bang bang bang

"Eh orang tua ni tak sabar nak mati agaknya."marah alex.

"Dia belum pernah makan peluru king agaknya."andi bersuara dengan lagaknya.

"Kau belanjalah dia satu."sokong adam.

"Kejap lagilah belanja,aku nak buat soal jawab dengan dia dulu."pesan asyraf.

"Baik boss."balas adam.

"Luke jalankan kerja kau."arah asyraf.

"Baik."balas luke.

Luke memberi isyarat kepada rakannya supaya berhenti di pihak shadow dan masuk ke pihak asyraf.

Shadow yang melihat keadaan di situ mula bingung.

"Apa semua ni?"soal shadow dengan marah.

"Well well well kalau kau nak tahu diorang semua ini dah jadi budak-budak aku."ujar asyraf dengan sinis.

"So,welcome to the hell uncle."penuh sinis kata-katanya.

Asyraf memberi isyarat kepada anak buahnya untuk menangkap shadow.

"Lepaslah bodoh!"marah shadow.

"Bising betul orang tua ni."marah adam.

"Itulah pasal tua-tua macam ni orang sibuk buat amal kebaikan yang dia buat dosa kerja nak bunuh orang."balas dragon.

"Ceh kau cakap macam kau tengah buat pahala sekarang ini."sampuk lucas.

"Aku ni lainlah."balas dragon dengan muka cover sebaik mungkin.

Terburai tawa andi dengan adam saat mendengar kata-kata padu daripada lucas.

"Dah-dah tak payah nak sembang sangat sekarang bukan masanya."tegur syafiq.

"Meh sini teman aku siasat orang tua ni."ajak asyraf.

. . .

"Hi uncle,how are you?"soal asyraf.

"Hmm since uncle taknak jawab biar saya yang jawab,actually uncle sihat saja tapi lately nih uncle rasa lain sikit."dragon mewakili shadow.

"Rasa apa tu uncle?"soal alex.

"

Rasa..."

. . .


MRS ASYRAF ©Where stories live. Discover now