"Sayang jangan nak buat kerja berat-berat tau kalau nak apa-apa just mesej abang okay?kalau nak minta tolong apa-apa minta tolong dengan budak-budak abang dekat luar tu,kalau penat tidur tau!"pesan asyraf.
Abang?ye sekarang ni asyraf dah tak bahasakan "aku kau",dia dah kena ceramah dengan tuan shahmi malam makan-makan haritu.
"Ye awak,saya dengar okay."balas anis sambil memperbetulkan tali leher asyraf.
"Jaga diri tau sayang,nanti abang balik.Muah."pesan asyraf dan mencium pipi dan dahi anis.
Rutin dia sebelum pergi pejabat.
"Okay abang,hm abang pun jaga diri elok-elok.Drive elok-elok nampak awek tepi jalan jangan layan tau."usik anis.
"Yelah sayang."balas asyraf.
. . .
"Huh penatnya."ujar asyraf sambil memicit bahunya.
"Haih you ni tak baik tau mengeluh."sampuk satu suara.
"Eh macam mana you masuk?"tanya asyraf.
"Tadi.You je tak perasan busy sangat kot hehe."balas Delina.
Yes delina gais!Ex girlfriend asyraf.
"Em btw bila you balik sini?"tanya asyraf.
"Dah nak dekat dua bulan I balik sini."balasnya.
"Oh.Hm ni you datang buat apa?"tanya asyraf.
"Saja..."balas delina dan mula mendekati asyraf.
Tangan kecil gadis itu mula mengurut belakang asyraf.
Asyraf terbuai.
"Hm sayang,I sebenarnya rindukan you.Don't you miss me?"tanya delina.
"You merepek apa ni?you tahu tak i dengan you dah takde apa-apa?lagipun i dah kahwin."balas asyraf dan menepis tangan delina.
"What?you dah kahwin? But bila you dah kahwin?"tanya delina.
"Huh kenapa you nak tahu sangat?"soalan dibalas soalan.
"Asyraf!i sayang you kenapa you dah kahwin?i rindukan you asyraf."ujar delina dengan sayu.
"Habis tu you nak i buat apa?i dah kahwin delina,just move on!"tengking asyraf.
"No,you tak boleh buat i macam ni!Asyraf please tinggalkan dia,kahwin dengan i."rayu delina dan meraih tangan asyraf.
Asyraf membiarkan tangannya dipegang oleh delina.
Sejujurnya dia merindui gadis itu.Gadis pertama yang buka pintu hatinya.
"Please delina,lupakan i!"ujar asyraf sayu.
"Asyraf please bagi i peluang!i tahu you masih sayangkan i."ujar delina sambil menangis.
Sakit hati asyraf ketika itu apabila melihat delina menangis.
"Stop it delina,i said move on!"tengking asyraf dan meninggalkan delina keseorang di dalam office itu.
"No asy,i will never let you go!you'll be mine."ujar delina seorang diri.
. . .
"Arghhh shit!kenapa kau datang balik kenapa?"jeritnya sekuat hati.
Flashback
"I nak putus!"ujar delina.
"What?are you kidding sayang?"tanya asyraf.
"No,i'm serious!"balas delina.
"But why?"tanya asyraf.
"Sebab i nak kejar impian i, you carilah kebahagiaan you."ujar delina dan berlalu pergi.
Hubungan 3 tahun itu berakhir begitu sahaja.
End flashback
"Sial betul!kenapa aku tak boleh move on."jerit asyraf sepuas hati.
. . .
"Abang,nak makan?"tanya anis.
"Kenyang."balas asyraf sepatah.
"Oh takpa la kalau macam tu.Pergi mandi dulu nanti kalau lapar turun makan ye."ujar anis.
"Hm..."balas asyraf dan terus naik ke atas.
Fuh!isteri mana tak terasa bila suami layan nak taknak.
"Awak!"panggil anis.
"Hm..."balas asyraf.
"Sibuk ke?"tanya anis sambil memandang asyraf yang sibuk dengan kertas kerja itu.
"Hm..."balas asyraf.
"Awak ni kenapa?penat ke?ada masalah ke?kenapa dingin je?"tanya anis.
"Takde apa lah."balas asyraf.
"Habis tu kenapa awak tak layan saya harini?bercakap pun tak."ujar anis.
"Ish kau ni,semaklah!jangan kacau aku boleh tak?"tengking asyraf.
Terkedu anis.
"Dia tengking aku?"desis hati anis.
"Em takpa la.saya turun dulu."balas anis.
Anis menuju ke bilik tetamu.Di situ dia menangis sepuas puasnya sambil mengusap perutnya.
"Sayang,mama sedih la kenapa papa awak dingin je dengan mama?mama ada buat salah ke sayang?papa dah tak sayang mama ke?"ujarnya.
Harini asyraf tak macam hari sebelum-sebelumnya,kalau balik rumah mesti dia akan berbual dengan baby dan akan melawak dengan anis.
"Hm takpa lah sayang,papa penat la tu."ujarnya dan menuju ke biliknya dan asyraf.
. . .
Masuk sahaja dalam bilik dia melihat asyraf sudah lena.hatinya kecewa,sangat kecewa.
Selama dia mengandung asyraf akan membacakan surah-surah sebelum dia tidur tapi tidak harini.
"Sabarlah duhai hati."bisik hati anis dan berlalu ke arah katil untuk tidur.
P/S: tak malu betul delina ni dah ludah jilat balik.
Orang jahat dah datang gais
YOU ARE READING
MRS ASYRAF ©
AksiyonANIS SYAZA,seorang yang lemah lembut,baik hati dan peramah.Hidupnya dari kecil lagi tidak pernah merasa kasih sayang dari ibu bapa.Kini,setelah dia dewasa dia bertekad untuk mencari ibu bapa kandungnya. ASYRAF FAHMI,seorang lelaki dingin dan panas b...