❝ Enough to make you believe you've
made a right decision to marry me? ❞
➽───────────────❥
"Vic, where are you?" soal Leo sebaik adiknya mengangkat panggilannya malam itu.
"Johor," jawab Vic, berterus-terang.
"What? What are you doing there?"
Mungurut kening, Vic melangkah ke arah dinding kaca suite tiga bilik tidur mengadap pantai yang ditempahnya. Bilik Rain dan Rhea yang berada di sebelah kanan sudah gelap dan sunyi. Tidur agaknya selepas penat bermandi-manda di pantai. Tadi pula mereka keluar makan malam dan membeli barang keperluan termasuk apa yang diperlukan Rhea. Cuma dia yang tak dapat melelapkan mata barang sejenak walaupun begitu penat melayani keletah anak kecil itu seharian.
Jam tangannya dikerling.
Sudah melebihi jam 11.45 malam.
"Vic? Bro, are you listening?"
Vic mengeluh.
"Yup. Just some sort of business. Nothing important."
"I didn't know you got a casino in Johor," perli Leo selamba. "When are you coming back?"
"I'm not sure. Esok ke lusa, kut."
"Wait, wait, hold on. Are you meeting someone? Lemme guess. A woman?" soal Leo curiga.
Semakin berat keluhan si adik. Leo baginya tak ubah macam pegawai polis bersoal siasat.
"Dahlah. Kau nak apa sebenarnya ni?"
"Aku cuma nak inform kau yang aku tak ada kat Malaysia dua minggu ni. Maybe lebih, tak tahu lagi."
"Kau nak pergi mana?"
Leo terdiam lama.
"Leo, kau nak pergi mana?"
"Somewhere. You don't need to know."
Terkerut dahi Vic. Suara Leo berubah seperti menyembunyikan sesuatu.
"What's the matter, Leo?" suara Vic juga bertukar serius.
"Nothing. Tak apalah. Nanti bila aku dah balik Malaysia, aku call kau semula. For now, jangan cari atau call aku."
"Dua minggu kan?"
"Maybe yes, maybe no."
"No. No. Kau kena balik lepas dua minggu. I'll get married in two weeks. You and Isaac must be here."
Pap!
"Leo?"
Panggilan Vic tidak bersahut. Sedikit-sebanyak risau juga hatinya. Bunyi apa tadi?
"Leo?"
"Yes. Yes. Sorry, my phone slipped from my hand. W—what? Married?" Leo tergelak, kurang percaya.
Amusing.
Biar betul adiknya itu mahu berkahwin?
Dalam masa dua minggu lagi pulak tu?
Secara tiba-tiba?
"How can I don't even know about this? Are you really my brother?"
"Urgh, come on. I'm telling you."
YOU ARE READING
His Broken Vow | His Deceit Series #1
Romance━ 𝐕 𝐈 𝐂 𝐈 𝐎 𝐔 𝐒 ❝His broken vow is what she hellbound for❞ •• Rainata Blake ❝Rain❞ Mengapa 'Rain'? ❝because I live my whole life like one. Melancholy, full of misery and despodency...❞ Dalam hidup seorang Rainata, hujan itu benar-benar mengga...