"STUDY?"
Kepala diangkat daripada buku yang ditatap. Hud lekas menutup habis muka tetapi sempat pula ditahan Ei seketika. "Maaan, don't be so cold." Yuichi menatap muka Ei. Eh? Eric...
Ei sedikit mengerutkan dahi dengan renungan pelik Yui. "Yuichi?" Dia kemudian tersedar ke alam nyata, yang ternyata di hadapannya adalah Ei dan bukan Eric.
Pft! Buat malu tujuh keturunan?!
Dia menyorokkan wajah, memandang ke tempat lain. Sedikit mengerutkan wajahnya pula sambil hud lagi diturunkan menutupi separuh muka. Juga menutupi kepala yang sebenarnya memakai tudung. Oh cicadas! Dia segera melihat ke arah jam tangan.
2:00 a.m. for goodness sake!
Patutlah melamun jauh! Dia memejamkan mata sejenak.
"Sorry."
Eh? Apa dia buat dekat sini?! Budak kelas aku ke? E i sedikit mengukir senyum, mengambil tempat duduk berhadapan Yuichi.
Dia duduk pulak! Berambuslah cepat! "Fafa takkan suka tu." Ngeeee! Fafa mana ni? Awek dia ke? Jangan tanya, Yui. Jangan tanya. Jangan cakap dengan orang yang kau tak kenal.
"By the way, come to think of it. Kau suka tenung orang lama-lama,"
Sebab orang pandang aku? Maka aku pandanglah balik?
"So you're wearing hijab.!" Baru aje Ei nak menjatuhkan hud kepala gadis itu, lengannya terlebih dahulu ditahan daripada menyentuh hudnya lagi. Yui memberikan amaran keras dengan pandangan mata yang tajam pada Ei. "Yes, if you'd like to know."
Ei menelan liur seketika. Apakah perasaan ini, Ei? Lengannya segera dilepaskan. "Leave me alone."
"Kau pakai tudung, lepastu hooded mantle, tak panas ke?" Aura membunuh Yui tadi tidak dihiraukan. "I don't know you, so leave!" Aura panas dah meletup berasap. Tak faham bahasa? Ke memang nak kena campak pen dekat muka tu baru nak blah?
Ei tak terkata apa dengan mata dah terkebil-kebil. "Eh?! That explains!" Dia tak kenal aku rupanya. "Aku Yukei! Berapa baris je dari tempat duduk kau."
"So?"
"Well, kalau nak duduk dengan kita orang, kau boleh duduk dengan Fafa." Sambil berkata, dia mengukir senyum segaris pada Yui. "Dia tak suka tengok orang being left alone."
"I'm not alone though. Who's this Fafa again.?"
"Rafa?"
"Well who the chicken is Rafa??"
YUKEI MENGHEMPAS BADAN ke atas katil, berbantalkan lengannya. Penat??? Mencapai iPhone seketika.
Adam
weiiiooououy
adam
Hah
masih up lagi eh
teman adik aku. Homework.
Pahal
memalam buta cari aku ni
...esok tidur dorm yuh
adik aku tak boleh pisah ngan
aku,
berapa kali nak cakap
esok je weeeh
cari orang lain ah.
Charley ke
tim
ber
lake
hahah
YELAH ADAM >:((
Dia meletak iPhone kasar di tepi meja, mula melelapkan mata. Esok mengalu-alukan kedatangan orang baru, huh? And she's surprisingly beautiful with hijab on.
Here I am- ZE:A.
"Hey girl, about love
I know what it is just by looking at the heart
It's our time, it's party time
With just 2 precious hearts"
YOU ARE READING
Displayer; Delinquent
RandomSerasa hidup ini seperti di dua dunia yang berbeza Dunia nyata(AW); dunia maya(DPW). Bukan sekadar dunia khayalan semata seperti yang dikisahkan drama sinetron 'Dunia Khayalan'. Kami digelar avatar, it's too complicated untuk membiarkan orang memaha...