15th

4 1 0
                                    

KEJAP-KEJAP DIA baring mengiring ke kanan. Kemudian ke kiri. Kemudian ke kanan kembali. Membelek iPhone. Tiada sebarang PM yang masuk. Dia terduduk tegak tak senang hati di atas katil pula.

Having a fever is so......!

Tapi kes semalam lagi menyedihkan daripada demam yang meletihkan ni. Whoever thought yang Yui datang dengan Kaze gila semalam?! Lawat aku pula tu! Tak cakap pun nak datang dengan Kaze dekat PM?I felt betrayed? Come to think of it, she texted me on 8 p.m. And then I didn't get any messages from her until then.

Were they going somewhere that whole gap time??

I confirmed that they were. I knew it.

But where to?


Ukei

Kau masih demam ke de?

Dah OK sikit. EH btw!

Ko jangan lupa makan ubat tu.

Btw///

*???

harini kaze dtg kelas??

haah tak nampak lak dia harini

eh

good.

...okay.

Tc


Mesti Ei pelik, mesti Ei pelik! But nevermind. Kaze tak datang! Tenang sikit hati daku. "Adam, badan dah okey? Meh mak tengok suhu."

"Badan dah okey. Trust Adam, mak." Bersahaja dia melihat suhu pada termometer digital tu.

39.5ºC.

Today is the day I die. Adam menunjukkan riak muka yang sukar ditafsirkan. Emaknya segera mencapai termometer itu. Saat itu jugalah Adam mula bersin dua kali. "Adam tinggi ni Adam.!" Terkejut beruk dia melihat suhu yang dipaparkan. "Mak. Orang dah OK sikit. Suhu tu menip... hachoom..." dia menggenyeh hidung sedikit. "Menipu,"

"Adam yang menipu. Tahu?"

"Mak... Adam nak gi joging nak bagi hilang demam." Nak gi sekolah! Yui sorang-sorang kat kelas!

"No!" Belum sempat nak turun katil tu. "Nanti apa-apa jadi kat Adam mak tak tahu, macam mana?"

"Mak ikut sekali, jom mak." Dia dah memaut lengan emaknya. "Ni mesti kes sebab Adam dah lama tak bersenam tu yang sakit nih."

"Ha takpayah. Waktu sihat taknak bersenam kan," dia memaut bahu anaknya yang seorang itu. "Stay. Mak nak jaga Adam. Esok entah mak ada ke tak, kau nak pergi mana pun pergi lah." Dia bangun daripada duduk di atas katil itu. "Mak nak ganti tuala ni dulu. Nanti mak masak favourite Adam. Adam nak apa?"

"Burger... cheese extra?"

"Telur goreng dengan nasi kicap eh." Mak dah berlalu pergi.

"No mak! Tempoyak, tempoyak!" Jeritnya dari dalam bilik. Tapi back to the point tadi, Kaze tu bukan ke dah kena buang dulu?

 Cepat dia mencapai iPhone kembali.


P/S; do vote and leave feedback!

Displayer; DelinquentWhere stories live. Discover now