29th

2 0 0
                                    

"YUICHIIIIIII." YUKEI sedikit merengek.

"Hm."

"Bila engkau nak berbaik dengan Adam?" Dia menarik muka.

"Sekarang pun boleh." Acuh tak acuh saja dia menjawab. "Seri..."

"Tapi dia kena minta maaf dulu." Adam memandang belakang, mereka sama berpandangan mencebik. "Dah dua minggu kau orang macam ni. Minggu depan dah festival tau."

Yui menghentak tangan ke atas meja pula. "Kau dengan Yukie macam mana?" Bersinar mata dia menyoal.

"Nanti aku tanya dia." Yukei juga turut muka bersinar. "Kau memang kena deal dengan Yukie lah. Kau kan..." dia berdehem-dehem, membetulkan duduk apabila melihatkan Yukie di belakang Yukei.

"Kan kan? Jap apa yang kau nak cakap?" Yukei mengoyak sengih menunggu kata-kata Yui yang tergantung. "Yukie.!"

Sengihnya menghilang tatkala mendengarkan nama yang dipanggil Yui. Dia pantas berdiri tegak menghadap Yukie yang sedari tadi ada di belakangnya. Jantung terasa berdebar melihatkan Yukie yang seakan kaku. Dia dengar ke?

Yuichi menggigit bawah merenung mereka berdua. Baguslah! Yukei cuma perlu ajak dia pergi festival, I got to see a lively drama scene! No one should touch me now.! Dia menunggu dengan hati berbunga.

"Aku, aku nak ajak..."
"Yuichi!" Dia mengalih muka tak senang pada yang memanggilnya. Kaze, lagi? Pengacau! Grrr. "Yui! Festival tu kau nak pergi dengan aku?" Ajak Kaze sempoi habis. Semua di situ jatuh rahang bawah kecuali Yui. Gangster budak ni, langsung tak fikir akibat. Gila punya anak CEO.

"Kaze, kau nak apa?" Adam berdiri mendekati, bertanya tak puas hati pada Kaze yang tiba-tiba beraksi. "Aku nak ajak Yui pergi Fest lah?" Kaze menjawab yakin.

"Tak boleh!" Berdesing telinga seketika dengan halangan Adam. "Kenapa?"

"Tak boleh." Sepatah. "Kau boleh ajak perempuan lain, not her."

"Is she yours, man?"

Is she yours... I wonder.

"No, I can invite her. I'll leave it for you to decide. I would want your answer the Monday next week?"  Yuichi hanya mendiamkan diri. Aku pula ke yang jadi tumpuan drama sekarang? Tch.

"I told you to not invite her, Kaze."

"Can you even invite her?"  Serang Kaze, yakin habis.

"You don't need to wait for my answer."  Yuichi mencelah. "Sure, Yuichi!" Kaze mendekatkan wajahnya. "I'm in front of you, I'm right here, tell me with your lips, say yes say yes,"  Say Yes- Loco, Punch... Yuichi mengangkat kening sebelah. Weh mak, boleh tahan suara dia. Tanpa dia sedari, lengan dah pun ditarik oleh Adam pergi dari situ.




"ADAM, kau nak apa?" Dan kenapa Kaze tak boleh nak ajak aku? Dibiarkan sahaja isi hatinya bersuara dalam diam. "Kau tak tahu ke kalau someone ajak means he likes you?"


It's a LoveFest! Dengarnya siapa yang kena ajak, orang tu suka dia.

 "E-entah! Dia tak kata dia suka aku. Dia cuma ajak."
"Then come with me. Come sing with me."  Yui menggigit bibir bawah. "Aku nak engkau, only you. Puas hati, Yuichi?"



P/S; do vote and leave feedback!

Displayer; DelinquentWhere stories live. Discover now