DIA SENYUM NIPIS melihatkan gambar dia bersama dad Tery dan ma Yari di LoveFest beberapa hari lepas.
"Boleh ke tak jadi my ma and dad?" Soalnya sekali lagi. Memang nak kan kepastian serta persetujuan kedua belah pihak dengan mata bercahaya.
"Is it you?" Nada tegang dia menyoal Tery.
Ngeeee- "apa?" Antara terkeluar dan tidak aje suara Tery membalas.
"You're too attractive? You told people about us?"
"N-n-no.!?" OK honestly I don't know!"Forget it.!" Aish.
"...if tak boleh then tak apa, can I just bergambar with you two?" Yui sengih sumbing menggaru kepala yang tak gatal.
Masih dia tersenyum mengingat peristiwa itu. Selepas selesai bergambar barulah ma Yari isytihar dia sebagai anak dan Arata; son-in-law. I can't believe it the awkwardness between Arata dengan Tery fasal hubungan tu. Masing-masing pandang lantai, pandang siling. Asalkan tak bertentang mata. Pada mulanya lah. Tapi sekarang dah okey. Dan orang lain pula yang hilang...
Dia merenung kerusi di sebelah.
Selepas Kaze.
"Yuichi," seakan berbisik Yukie memanggil. Dia berpaling. Melihatkan isyarat mata Yukie pada hadapan, segera pula dia memalingkan wajah memandang hadapan, pada Prof. Han yang dah mencekak pinggang dengan pandangan yang tajam. "Ah! S-sorry sir! What was it just now?"
Yukie dan Ei hanya saling berpandangan. Yukie menghela nafas perlahan.
"YUKIE rasa kan, Yui macam down sikit."
"Big bro tengok-tengokkan lah wife tu," bersungguh pula Yukie mengangguk mengiakan kata-kata boyfriend dia. Sejak bila lah tu dia wife aku. "Kenapa down?""Tak tahulah. Dia rindu Adam kut." Straightforward sungguh. Tak dengar agaknya hati aku dah berkecai kat dalam. Mau aku tunjuk baru ada rasa belas kasihan? Dia sekadar merenung kosong pada Ei.
Alamak aku salah cakap? Dicubitnya sedikit siku Ei oleh Yukie dengan mulutnya terkumat-kamit. "Maaf bang, tapi mungkin sebab Yui takde partner when it comes to- menangani masalah-masalah group ni. Dia dengan Adam kan moderator-to-be," jelas Yukie merungkai salah faham. Dengan kedatangan Adam yang macam tu, memang tidak lah untuk terus merangkap title mod. "Aku faham, tapi kadang-kadang aku ada juga tolong dia. Hm, tapi tu lah. Sebab tu lah kut,"
"Tak apalah, abang slow-talk aje dengan Yui dulu macam mana."
Aku takut aku yang terluka.
Melihatkan Aleeza yang sudah datang ke arah mereka berdua, dia kemudian menguntum senyum ke arah Yui. "Jom, Yui."
Dia membalas senyum Arata sambil menaikkan kening sebelah. "Kita tak tunggu Afnan ke?"
Mencucuk hatinya tatkala mendengarkan nama budak lelaki itu. Nak saja digegarkan bahu si gadis itu, mengatakan yang bahawa dirinya bukan Adam, tetapi Arata.! "Conscious, Yui. I am Arata, bukan Adam. Dan Afnan takkan ada kat sini buat masa ni kalau abang dia tak ada, kan." Seperti tersedar ke alam nyata, dia menggegarkan sedikit kepalanya. "Maaf Arata, lately Yui asyik melamun. Maaf."
Minta maaf pun comel? Dia mengurut seketika dadanya. "Yui rindu Adam?" Tak apa, her happiness is mine too. It's OK to hear it.
"Y-" baru nak menjawab, Arata terlebih dahulu menerima panggilan daripada seseorang. "Yo, Tery?" Eh. He's my dad-in-law now right?
P/S; do vote and leave feedback!
YOU ARE READING
Displayer; Delinquent
RandomSerasa hidup ini seperti di dua dunia yang berbeza Dunia nyata(AW); dunia maya(DPW). Bukan sekadar dunia khayalan semata seperti yang dikisahkan drama sinetron 'Dunia Khayalan'. Kami digelar avatar, it's too complicated untuk membiarkan orang memaha...