"MACAM MANA ni admin? Kerja apa aje nak buat takat nak tunggu orang sakit and so-"
"Kau orang tengah buat apa ni?"
"Jaga anak,"Anak?? "Kau dah ad..." okey that makes sense since ni dunia virtual. Okeylah.
"Kejap, admin." Pekehal si Yui ni bergerak tak drag aku sekali?? "Yui!" Lekas dia mematikan panggilan telefon berlari anak ke arah Yuichi. "Weh Adam, ni dia macam dah nak pitam nih!" Sambil menghampiri si pesakit, telefon ditekap ke telinga. "Helo Hani?"
"Ada apa tu??"
"Hm, pitam.""Dia memang nampak sakit dari tadi, kak." Hm? Kepala ditala kepada si bersuara. Adam juga menoleh. "Kenapa ye?" Soal Adam pula.
"Saya rasa dia mungkin kurang makan, or minum. Dia resist." Terang si lelaki risau sambil melihat si gadis itu.
Dehydrated.
Yui dan Hani serentak mengulas dalam hati mendengarkan pernyataan itu.
"And, you are? Adik?" Soal Adam lagi. "I'm, abang." Abang sayang? Heh, desis Yui di dalam hati. OK the heck Yui. "Yui, she's a girl?"
"Yessa."
"Papah dia to the infirmary. Fast.""I doubted yang dia boleh jalan if I papah dia sekalipun?"
"Just try. Kalau dia pengsan situ lagi payah. Eh wait- itu abang dia kan? Suruh aje lah abang dia kalau payah sangat. Suruh dia tolong Yui."
"OK kak." Lantak lah! "Uhm, the big bro, could you help-"
"Sure."
THEY LEFT ME cluelessly here, can't believe it. How am I'sposed to-
"Abang abang, kita orang nak ikan tu pulak.""Abang, nak gula-gula kapas,"
"Tadi dah makan aiskrim, nak Corntoz!"
"Nak Oreo!"
"Satu-satu, okey??" Menangis hati ini, pedih ditinggalkan bersama mereka berdua. "Eh, big brother Arata.!" Wajah pantas didongakkan. "Sorang aje ke?"
"Oh, sorang aje la ni Ei."
"Nasib baik budak-budak pun okey dengan big bro!""Hm. Tu dia, takde pula nak nangis minta mak balik."
"Mana dia orang pergi?" Tanya Yukie pula sambil mendukung Aleeza yang sedikit menjauhkan wajah daripada Yukie. Ni kakak tadi ke? Yukie mengoyak senyum sumbing. "Kakak jaga awak sekejap ye?"
Aleeza sedikit menundukkan wajah. "Iza tahu mama sibuk." Gumamnya rendah. Coming from a seven-year-old kid, Allahu. "Takpelah kakak, abang. Anan jagakan Zaza," ujar Afnan pula.
Mereka bertiga saling berpandangan. Yukei terbatuk sejenak. "What a guy.!" Hidung Afnan dicuit Yukie pula, melutut menghadapnya dengan Aleeza di riba. "Ni mesti ikut Adam lah ni," Ei sedikit membongkokkan badan membisik ke telinga Yukie. Dia sedikit menyiku pinggang Ei dan Ei hanya merintih perlahan. My girlfriend just nudged me, erryone???
Cuma bezanya, Yui yang selalu jaga Adam.
"Ei, jom lah. Kita jaga Afnan dengan Aleeza ni dulu."
"Thank goodness kau orang ada kat sini nak tolong jaga juga." Ei muka tak rela sejenak. Yukie tetap dengan pendiriannya yang seolah 'kan kita dah date tadi, kita boleh date next time!' punya muka. "Aye sayang. Ei gurau je tadi."
P/S; do vote and leave feedback!
YOU ARE READING
Displayer; Delinquent
عشوائيSerasa hidup ini seperti di dua dunia yang berbeza Dunia nyata(AW); dunia maya(DPW). Bukan sekadar dunia khayalan semata seperti yang dikisahkan drama sinetron 'Dunia Khayalan'. Kami digelar avatar, it's too complicated untuk membiarkan orang memaha...