10th

5 1 0
                                    

"QUIT SEARCHING. THAT'D be me." Charls entah datang daripada mana muncul tiba-tiba membuat pengakuan. Ei ternyata bingung seketika dengan kata-kata L. I could just think of no way.?

"Jilly, if ever you're here, I'm sorry. It'd been troublesome for you. So regarding this issue, I have to just leave this place." Not just the place, this world.

C yang berdiri bersebelahan L hanya terus melangkah keluar dari dewan sambil berpeluk tubuh beraura dingin. "No... no!! No!!!" Teriak Jejung tiba-tiba. Turut mengekori langkah C keluar dari dewan.

"C! Apa yang engkau buat?!" Soalnya dengan nada yang tinggi, menjegilkan matanya melihat Jejung. "Kau paksa dia mengaku, betul?" Tanyanya dengan nada marah sambil menarik-narik lengan C. "Engkau tahu dia bukannya macam tu lagi!Why?! Kau selalu act on your own!!!" Dia mengetap gigi, memandang lantai.

"Shut up, Jejung!" C dengan mata yang sembap menoleh pula pada Jejung. Tersedu-sedu. "I'm having a hard time too as I know nothing about that.!" Dia menoleh ke arah lain. "So please..." Jejung mengetap bibir.

"Charls." Jilly melayangkan tangan ke pipi kanan L. Kemudian di pipi kiri. Bunyi tamparan yang agak kuat mengejutkan mereka yang melihat tindakan Jilly itu. Dia merengus kasar. "Get out. From my sight!" Tangan cuba dihayun sekali lagi. "No! Jilly!!" Halang JJ, berlari mendapatkan L. "What the hell!"

"L has changed!" Jelasnya, cuba memperbetul keadaan. "Do you wanna replace my slapping for him?!"

"Peoples tend to protect what they love." The hell people have gotten to with this sappy-love story. Hah? Dia ketawa sarkastik. "You keep playing heroine even though he won't do the same to you. Funny," ramai yang pandai buat kelakar sekarang. Unbelievable.

"That won't change my feeling? I just wanted you to know L has changed and he's not the old person anymore!" Rasa terkilan dengan kata-kata Jejung. Gigi diketap, menahan sakit hati yang berbekas.

"Betullah tu. Takde siapa yang boleh faham apa yang aku rasa.!" Pipi JJ cuba ditarget pula sebelum dihalang oleh mereka yang berhampiran."Curse you two! Get outta here!" Jeritnya sekuat hati.

"You're the one who should get outta here if you're sick with us!"

"I will!!! I won't want to see you two ever again!"

"What's going on here?" Mata tertumpu pada muka pintu dewan. Nampak admin GK dan admin Luna daripada group F, admin Wee daripada group D serta moderator-moderator sekalian.

Perut Ei disiku. "Harini admin T.K. relax." Ujar Ian. "Hahah yeah. Eh kau, moderator group sana..." Dia sekadar mengangkat bahu tersengih. "Tapi admin GK tu jangan main-main deh. Garang." Yang lain serentak mengangguk, tak dapat dinafikan.

T.K. di belakang yang tidak disedari mereka hanya mendengar perbualan itu. Sesekali dia hanya menghela nafas perlahan.




TOXIC.


You're toxic I'm slippin' under

With the taste of a poison paradise

I'm addicted to you

Don't you know that you're toxic


Sambil Toxic- Britney Spears terngiang di kepala, dia menjelingkan mata pada L di sebelah. Get out? Huh! "Terasa nak kena tendang dengan aku, cubalah get out." Dingin tanpa nada dia menuturkan. Terasa kecil diri tiba-tiba apabila JJ mula tarik muka. Ah, kenapa perlu bergaduh? "Tak dengar tadi apa admin sekalian cakap?"


"Leave."


"Admin GK?" Yang aku maksudkan toxic, yea.

"Hm." Angguk. Jejung mencekak kolar L, kasar. "Dia siapa nak command kau leave macam tu?" L pula yang terkejut dengan cekakan mengejut tu. Dia membulat mata. Mana lah aku tahu?! "Dia admin group F, aku ni moderator dia, memang kena la." Dia mengemaskan kolar kembali setelah kolar dilepaskan. Apakah, perlu ke memburukkan kolar aku. "F-fine!!!"

Lama pula dia merenung JJ dengan wajah yang redup. L mendakap Jejung ke dalam pelukan tanpa sedar. "You know at times I will come backand find you, JJ." Dia perlahan membisikkan ke telinga Jejung. Tiada respon. Terkebil-kebil matanya menunggu jawapan. "Ke nak leave sama-sama?" Pelukan makin dieratkan. "Tak naklah."

"Tak sayang lah ni,"

"Sayang nak leave."

"Okey. Ikut JJ lah. L tetap kena leave." Sejak bila aku membahasakan diri aku pakai nama? Oh tidak. "JJ... tunggu aku?"

"Mm-mm!" JJ bersungguh mengangguk.

"Wehhhhhh L, huhuuuuu, kau nak leave juga ke???" Hui dah gaya menangis air mata darah. " Ikutkan nak jugalah aku disobey arahan admin GK kau tu." Aku ingat tinggalkan kumpulan je. Sekali dia suruh keluar daripada dunia ni terus da. Tembelang akhirnya pecah, you deserve it ey, L?

"Alah Charls... sebab tu lah kau menghilang kan pagi ni." Hui memuncung mulut, dah dapat mengagak. L menoleh kepala. "Engkau jaga JJ elok-elok. Ini amanah aku dekat kau tau,"

"Tapi JJ..." engkau punya. Dia terhenti seketika sebelum menyambung. "Allright. Aku jaga dia untuk engkau."

L mengerutkan dahinya. "Weh, kau suka aku ke?" Tanyanya tiba-tiba pada JJ di sebelah membuatkan Hui jatuh rahang bawah sekali, memandang pada JJ yang dah terkumat-kamit mulut dan mata yang taktahu nak diarah ke mana.

 L meleretkan senyuman. The ice is broken. "Sorry." Tuturnya sepatah. The next time we met, I swore, I'll confess and be with you.


P/S; do vote and leave feedback!

Displayer; DelinquentWhere stories live. Discover now