{BEBERAPA BULAN KEMUDIAN}
"ADAM, cepatlah!" Rungut Yui sambil menjulingkan mata ke atas. Lembap betul tau!
"Kejap ah!" Adam membetulkan kolar bajunya pula. Kemudian membetulkan kasut sebelah sambil terhenjut-henjut berlari mengejar Yui dengan kaki sebelah menjejak tanah.
Yui memberi kasar pula beg galasnya pada Adam yang tercungap-cungap.
"Apa ni?" Tercengang dibuatnya Adam melihatkan beg itu. "bawa..." Yui mengangkat kening sebelah. "....lah."
"Kau buat apa dengan kuku tu? Bawak nih."
Is she just pedajal me? Sengaja nak kenakan aku balik? "Adam."
Ek? Tiba-tiba serius pula. "Kenapa?" Dia pandang dalam anak mata Yui.
"Aku dah lama nak tanya, Afnan never ever will come back la?"
"Oh. Haah. He seems to be doing well and better dekat AW now. He's clever, so my parents send belajar oversea? Instead,"
"Oversea, damn."Adam hanya tergelak.
"Such a bless, a given!"
Adam mengiakan sahaja. "he balanced so well in both worlds. Without working so very hard in here. Sebab dekat sekolah sini pun Teknologi je dia belajar. IT. Dekat AW tu banyak subjek. My mom encouraged him a lot to take 'em in AW." Jelasnya lagi.
"Ah, unlike you, nak focus tang sini je la?""Yep, my mom tak kisah sangat fasal aku. Lagipun dekat sini various. If you get in this major, chance still high in AW, cikgu ke apa ke," asalkan ada certificate sekolah dekat DPW tu. Cukup la.
"Aku nak jadi penulis skrip, aku rasa." Dia mengoyak sengih pada Adam."You got my back, Yui." Ujar Adam mengangkat bahu menyokong.
Wuah, I really love Adam.
Yui hanya senyum manis pada Adam lagi. "Apa senyum creep tu?"
"Creep?!?!"
Yukie dan Ei saling berpandangan, berpegangan tangan suka melihatkan Adam dan Yuichi yang akhirnya 'bersama' kembali.
Sejak itu Ei juga dah pindah masuk rumah Adam. Yukei akhirnya refuse untuk mengambil jawatan mod kembali dan hanya menyuruh Yui dan Adam kekalkan jawatan mereka bagi pihak dia.
"I wanna be free so I could date my fiancee freely too."
Itu apa yang Yukei ulaskan. "Jom. Kahwin hari yang sama nak?" Soal Yukie memandang wajah Ei. Senyum suka.
"Kau rasa dia orang nak?" Soalnya kembali, mengusap lembut tangan Yukie.
"Agaknya kita jumpa tak IRL?"
Ei senyum lebar. "I think so!"
DIA BERDIRI DI SEBALIK dinding untuk memerhati pelajar kelas 3. Nampak seisi kelas sedang menahan seseorang daripada menghentam seorang budak yang tengah duduk bersahaja tu.
Tak tahu gaduh serius ke apa tapi air muka budak yang tengah duduk tu tak berubah langsung, nak tumbuk balik ke apa.
Si duduk tu kemudian berdiri, berjalan melepasi si kena tahan tu sambil menjeling tajam ke belakang.
"Apa kau tengok-tengok ah! Dah meniru dalam exam ada guts pulak nak jeling aku!" Pekik si lelaki cari gaduh tu sambil membetulkan kot uniformnya kasar. "Orang macam kau ni buat aku kecewa lah, Hanse!"
Apa benda budak bodoh ni tak puas hati lagi dengan aku? Aku kacau hidup dia ke yang aku cheater pun? Dia menoleh sekilas dengan muka bengang. "Go die, okay?"
Terbeliak biji mata Ken mendengarkan ayat itu.
Sebaik Hanse menghampiri pintu, Adam menahan dia pula. "I found someone just like you." Kenapa dia rasa Hanse resembles Kaze, dia pun tak tahu.
"Let go."
"Maybe we could sort..."
"I did it, so what?"
Adam sekadar menggeleng kepala. "Come report to me if you're ready," dah berapa hari berlalu sejak dia kena uruskan kes ni. Most importantly kes itu blow up dekat group B sebab Hanse member tetap group tu.
Jadi dia mula tergerak untuk mencari kebenaran sebelum T.K. mula ban tanpa arah ikut arahan GK. Tapi memang T.K. pun decide untuk cari apa yang tak kena.
Sebab Hanse ni budak boleh tahan degilnya tu tapi belum pernah lagi dia buat hal sebegini, mungkin dia budak baik sebenarnya, siapa tahu kan? Dia juga tak tahu apa yang membuat dia terpanggil untuk menguruskan kes itu.
"Ah, you must be crazy." Hanse hanya mengangkat sebelah tangan melangkah pergi meninggalkan Adam terkulat-kulat di situ.
Ada lagi pula seseorang menahannya selepas berjaya melepasi budak kelas dan lelaki depan pintu tadi. "Ah, benda apa lagi?" Rengusnya bosan.
"Kau kerja dekat Cat Cafe as part time.. right?" Terjegil mata melihatkan gambar dia ditangkap baru melangkah masuk Cat Cafe tu. "Who the hell?!"
"Adam's wife,"
"So, what's it stalker?"
Yui hanya tersenyum lebar. "If I'm a stalker, what does that... make 'her'?"
HANSE merenung lantai sejenak. Whiskies di tangan sesekali dikempis-kembungkan, ligat memikir sesuatu di dalam otak. Kenapa dia orang kisah?
"Hanse?" Panggil managernya. "Way you go." Ditunjuknya di ruang luar.
"Hm?" Tanpa berfikir panjang dia melangkah keluar daripada bilik stok makanan kucing tu.
"Hanse!" Lambai Adam dari tempat duduknya.
Annoying! Riak wajah tak beriak melangkah ke arah Adam, melabuhkan punggung di hadapannya. "Make it quick."
"If you don't wanna be what you don't wanna be then don't be."
Hanse merenung sakit hati pada Adam. "How the frek possibility to not wanna be if that's your only point of life? Damn?"
"That's exactly my whole point," wajah sakit hati masih tak berubah. Ditenungnya meja tu pula. Sesekali si kucing-kucing mengiau menggesel-gesel manja di kakinya. Dia membelai manja kucing-kucing itu dengan wajah redup.
"Hanse! Are you cheating?!"
Terkejut dia dengan sergahan tiba-tiba tu. Nampak beberapa helaian kertas tiba-tiba ada di atas meja. Dengan pandangan semua orang tertumpu ke arahnya.
Berbisik sesama mereka.
Dia hanya mampu mengetap gigi. "What is this?!" Helaian kertas itu direntap dan dicampak ke atas mejanya.
How can a person be so mirip dengan Kaze.? Desis hati Adam terkilan. "By the way your wife is cool. You? I don't think so."
Eh? "My wife?"
"I don't know. That Yuichi says that."
"Seize the dreams you had!
Protect your beloved friends!
You can become stronger
Unknown power dwells in your heart, when its fire is lit
Any wish, it's true
Will surely be granted... show me your brave heart"
P/S; do vote and give feedback!
YOU ARE READING
Displayer; Delinquent
RandomSerasa hidup ini seperti di dua dunia yang berbeza Dunia nyata(AW); dunia maya(DPW). Bukan sekadar dunia khayalan semata seperti yang dikisahkan drama sinetron 'Dunia Khayalan'. Kami digelar avatar, it's too complicated untuk membiarkan orang memaha...