31st

1 0 0
                                    

"I'M BACKING home by myself."  Acah buat muka tak takut, dia cuba menenangkan jiwa yang bergelodak.

Everything's. Gonna be. Okay.

Arata kemudian bersiul rendah seakan memanggil sesuatu. Menyeru spirit ke apa tu? Yui sedikit menjegilkan mata.

"Owel." Dia menyambut kemas burung hantu itu dengan sangat menawan, dari sudut pandangan Yui yang melihat. Terpegun. Mak, inikah yang dinamakan chenta? "Oh, are you OK with having an owl as your escort?"

"Hah?!" Kali ini betul mata terjegil dengan kening terangkat.

"Tak payahlah terkejut sangat, haha. Because I can't let myself escort you on this night, nanti apa pula Yui rasa. So, have my owl tonight to escort you. Are you fine with it?"

Er. "Sure! Burung hantu comel apa." Owel segera diterbangkan ke arah Yui, dibiarkan bertenggek di bahunya. Rasa pelik... burung hantu... ngeeee. Tapi comel! Tetap comel! Nak biar dia bertenggek kat jari aku tak? Dia cuba menghulur jari untuk Owel bertenggek pula. "Apa namanya?"

"Owel? Haha." Yui tersenyum manis. "I'll take care of Owel, until then."

"Dia yang patutnya jaga Yui."

"Oh, yea."

"Owel akan menghilang sendiri lagipun kalau dia dah habis escort Yui."

"Alah, baru nak main dengan Owel."

"Dah malam-malam ninak main apa? Mainlah siang-siang?" Yui sekadar tersengih. "OKlah, pergi dulu."

"Aight. Hati-hati, Yuichi."

"Arata pun!"




MAU TAK TERKEJUT BERUK. Dia bersilih ganti memandang dinding, kemudian pada Yukie di sebelahnya. Begitu juga dengan Yukie. Mata rasa tak tentu arah malam ni. Dia gigit bibir bawah. Lekas memandang Yuichi terus. "Sorry la, Yuichi.! Hung?" Dia memuncung bibir meminta maaf.

"Sikit lagi aku nak terbunuh kau, tahu?" Mati lah aku kalau esok terpampang dekat mana-mana, 'Yuichi, cubaan membunuh kawan sendiri'. Apa lah tujuan aku hidup lepas tu? Socmed sure is scary in the ass.

Scary in the ass? Apakah.

"Kau tidur sini lah ni?"

"Tah-da!" Dia mendepakan tangannya luas ke udara, menunjukkan Yui pada bagasi dan barang-barangnya yang pelbagai. "Aku pindah sini! Happy tak?"

"Engkau, patut bagitahu aku earlier, lah. Nasib baik aku tak ada masalah bilik," melilau pula mata memandang keliling bilik itu.

"Aku boleh aje tidur atas lantai."

"No can do! Jahat sangat ke kawan kau ni yang nak bagi tidur atas lantai?" Ngaaa. Dia menjulingkan mata ke siling. "Ambil bilik sebelah aku tu, dan jangan degil,"

"Sayang kau, Yuichi."

"Yelah, siapa aje yang tak sayang aku." Selamba badak pula dia menuturkan.

Yukie mengeluh perlahan sambil membaringkan diri di atas katil Yui. "Ye, sampai dua orang yang bertakhta di hati tu," terbatuk dibuatnya Yuichi. "Tak sangka Kaze dan Adam ajak kau sekaligus jugak." Yui sekadar berdiam diri, join sekaki bersama Yukie berbaring di atas katil. "Bila lagi Ei bagitahu kau, dia...."

"Dia suka kau?" Yukie menelan liur. Entah betul tidak kenyataan itu. "Dah lama sangat, engkau yang lambat. Memang tinggal tunggu kau buka mata luas-luas je,"

"Macam orang jahat dawg aku rasa sebab tak buka mata luas-luas." Dia menggumam rendah.

"Part chenta memang perit, Yukie. Kau kena figure out sendiri. Lambat sesaat, makan asap."

"Macam mana dengan kau?"

"Entah. Aku yang sepatutnya tak payah fikir benda ni, kena perah otak pula." Or might as well, tolak aje. Tak payah fikir pun. Case closed, kan?

The only and only  Yuichi yang memang tetap dengan pendirian dia.

"How's Nursery Center la?"

"Oh. Abang kau tu cuma bawa aku bagi tengok budak yang aku selamatkan on the other day tu," abang aku? Sekadar mengangguk. "Dia balik dengan kau?"

"Nope. Hantarescort bawa aku pulang. A burung hantu, whoever thought- named Owel."

"Oh, my dude memang macam tu. Burung hantu? Mine's a pigeon, dulu.?"

"Hm, mungkin tukar burung?"

"Macam mana dengan Arata?"

Fall- The Vamps.

"Apa?" Yui menoleh.

"His aura."

Gentle. My ideal?


"Can't take my eyes off

Can't take my hands off you

For the first time

Just fall"



P/S; do vote and leave feedback!

Displayer; DelinquentWhere stories live. Discover now