59th

2 1 0
                                    

T.K. HANYA MERENUNG mereka berdua. Kenapa pula si GK seru dia orang ni? "How are you?"

"I'm good..." Yui menggaru tengkuk, sengih kekok. "I guess."

"And you, Adam?"

"Same goes." Dia senyum nipis. "I hereby to inform that Yuichi is officially a moderator now as you're already here."

"Oh..." Adam angguk faham. "Same goes to you, Adam." Dia senyum hairan dan bingung. "But I'm not really here..." how could I be officially the moderator, wait, am I worth for it? Something's definitely not right.

"That's true. But you're the unofficial one."

"Oh! That sounds better," dia mengangguk lega pula. Bukannya apa, selain daripada tak layak dengan jawatan official tu, banyak tugas semestinya kena buat as you leveled up your position.

Which is... a pain. Of course.

"Tapi Yuichi be doing her promotion, of course. To be admin. With..." dia melihat pintu bilik sejenak. "Mod Arata, you're outside? Come in."

Kenapa dia tak masuk dari tadi? Ni saja nak buat langkah gempak ke? Arata melangkah masuk dengan muka serba salah. "I'm late, sorry."
"Forgiven."
Angguk GK. "Oh ye, Yuichi dan Arata akan dinaikkan jawatan, jadi admin."

Ketiga-tiga pasang mata di situ terbeliak sungguh. "So would you, Yuichi, be one of my admin, in group F? Rings Of Family?" Promo si GK dengan penuh gaya arrogant.

Hah?

Sheesh! No one can take away Yui from me! Wajah Adam sedikit beriak tak senang.

"Aku yang promotekan dia untuk jadi mod aku, why are you getting in the way?" T.K. merentap bahu GK perlahan. "After kicking away one of my mod?"
Kicking?
Bebola mata Yui dan Adam lambat ditenung pada GK, tajam.

Yukei ke.?

Arata hanya diam membisu. Wajah GK tidak beriak. "So I'm wrong again?" GK bernada dingin dalam lembut.

T.K. mengecilkan mata memandang lantai. Mengetap gigi.

"I'm not taking away Yui. But Arata been taking care of Yui well while you're away. Am I wrong on this, too? Adam?" Soal GK pula, seakan meminta jawapan yang sebenarnya. "Well, thank you for your time," GK berjalan melepasi Yui, sekadar mengukir senyum nipis segaris.

"Admin GK..."
"You should consider on it and tell me soon."




ANNOYING. Dia hanya membiarkan telefon itu berdering. Seminit selepas itu, deringan itu berhenti akhirnya.

Huh. Dia merengus kasar, lega. Seketika kemudian ada seseorang pula mengetuk pintu dari luar rumah. "Yukie, please." Suruhnya. Siapa lah yang sibuk datang beraya ni, baru berapa hari je puasa mula. Sibuk la!

Televisyen yang menyiarkan Regular Show itu menghiburkan hati. Sesekali dia tertawa dan tersengih riang.

"Kejap eh, Adam." Yukie menutup pintu rumah sedikit, mengambil tudung untuk Yui pula. "Yui, nah pakai.!"

"Aa OK OK." Yui mengambil tudung sarung itu dan mula memakai sambil wajah masih menghala pada siaran itu. "Siapa datang?" Kenapa sampai kena pakai tudung ni? Polis buat ronda ke? Tak kan...

Nampak pula kelibat Adam masuk ke dalam rumah. Matanya terjegil sebesar alam. Sesaat kemudian dia membuat muka sakit hati pada Yukie. "Lawak apa ni? Bawa dia keluar balik lah, Yukie." Ya Allah, dengan muka aku macam ni! Kepala dia!

Displayer; DelinquentWhere stories live. Discover now