"APA KAZE BUAT dekat sini lagi?" Soalnya kelam.
Kaze sedikit tersenyum. Kelat. "Kau ni macam tak happy je."
Dia merenung Kaze sejenak. "Ureshii desu."
Kaze sedikit tersentak dengan bahasa Jepun yang diguna pakai tu. Bermaksud'I'm happy'. Out of sudden? Mom, I wanna kiss her.!
Respect girl, Kaze. Respect girl.
"Kenapa, Kaze?" Yui dah mula duduk pula, hairan dengan Kaze yang mendiamkan diri dengan tiba-tiba.
"I, I.... aku," dia mendekatkan wajah pada Yuichi, meninggalkan kucupan di pipi. "Aku suka kau,"
Terkejut dengan kucupan tika itu, dia memegang pipi kaku. Meremang bulu roma! Ngaaa! "What the, Kaze!!!" Lagi bertambah terjegil keluar mata Yui dengan kehadiran Ei yang tak diduga.
"Be glad sebab bukan Arata dengan Adam yang masuk dan it's me, okay, you better be glad..!" Ditunjuknya Kaze dengan jari telunjuk. "Eh, better lah kalau dia orang nampak pun?" Ujarnya bersahaja.
Sebelah kening Ei ternaik tinggi. Kaze kembali berpaling pada Yui. "I'm kidding. I love Hiro more than her," kepala Yui diusap seketika. "Weh, kau usap kepala Yui?! Kau sini, Kaze.!" Nampak pula Yui memegang pipinya kaku. "Kau tampar Yui sekali?!" Adam laju menghampiri sambil si mangsa cuba melarikan diri.
Yui bersungguh menggeleng kepala pada Ei di sebelah pula yang hampir sahaja hendak memberitahu Adam. Ei juga turut menggeleng kepala perlahan dengan perintah Yui itu. Suka lah tu kena kiss.
"AKU NAK JUMPA YUI."
"What's the purpose?" Ei yang berada di sebelah kiri bersama Arata di sebelah kanan Yui cuba berdiri berdekatannya, melindungi si gadis itu.
Tery yang entah dari mana, menghampiri Yari pula. "Admin Mystery!" Laung Yuichi sebaik melihat kelibat Tery lagi di situ. "You.!" Tunjuk Yari kasar pada Yuichi yang tersembunyi di balik Ei dan Arata.
Sambil hujung mata Arata melirik pada Yui di belakang dan pada Tery di depan bersilih ganti, perlahan dia menarik diri berundur menyembunyikan wajah Yui.
"Dia suka Tery ke?"
Tak dapat dia mencerna dengan baik pertanyaan yang terngiang-ngiang di minda itu. Menggeleng kepala tanpa disedari. Ei berpaling melihat wajah redup Arata.
He likes her so, much.
No, he damn loves her.
"Yari, lemme talk to her," dia menurunkan lengan Yari yang terangkat kasar tadi. "What is your business with me, Yuichi?" Yuichi kemudian meredah bahu-bahu di tepinya dengan bahunya. Berdiri bersebelahan Adam dengan nafas yang berat dihela seketika.
Adam memandang Yuichi di sebelah, menunggu.
Ei sekadar memegang dagu bersedia mendengar.
Arata yang menjegilkan mata menelan liur.
"Macam ni, daripada Nursery Center hari tu lagi Yui nak minta admin Tery jadi my dad, and admin Yari, becoming my ma."
Atta fish?! Mereka bertiga menganga memandang Yuichi.
That's it?? Kening Tery nyata ternaik sebelah. Yari memandang Tery dengan riak sukar ditafsirkan.
HAHAHA!!! Pecah ketawanya masih tak hilang. Dengan bahu terhinggut memegang perut. Adam menjulingkan matanya ke siling. Arata sekadar menyilangkan lengan, sedikit membuat muka. Dia kemudian tersenyum sumbing melihatkan Yui yang ketawa tak sudah. Malu sebenarnya. Apaper je lah. "Betul ke tu? Ya'll ingat I nak confess dekat admin Tery?" Dia menggeleng sahaja. "Kelakar la."
"Tolong sesiapa hentikan dia." Yukie dah menyuruh orang kanan untuk menutup mulut Yui. Dia kembali ketawa mengekek. "Look, Yukie. You should've participated me. Kelakar tahu?" Dia sedikit membuat muka pula.
"Memang engkau je la yang boleh hentikan dia. Tekup mulut dia tu."
"Ei! Ish, jahat!" Yukie menggeleng kepala agak terhibur. Sungguh suka dia melihat Yui having her own much fun, could say. Yukie menala pada jam tangannya. "Say, kau orang yang ada anak ni bila nak ambil anak lah?" LoveFest mula pukul 10 pagi katanya.Betullah dia terhenti ketawa. "Anak?" Pandang pada Adam pula.
Eh, silap. Pandang pada Arata seketika.
"Afnan-"
Arata menggaru belakang tengkuknya. "Dia orang kat Nursery Center,"
"Hiqari dah merengek tu, Afnan dan Aleeza duk cari their mommy yang sakit semalam." Aleeza aku faham, tapi Afnan? Ah?
P/S; do vote and leave feedback!
YOU ARE READING
Displayer; Delinquent
AléatoireSerasa hidup ini seperti di dua dunia yang berbeza Dunia nyata(AW); dunia maya(DPW). Bukan sekadar dunia khayalan semata seperti yang dikisahkan drama sinetron 'Dunia Khayalan'. Kami digelar avatar, it's too complicated untuk membiarkan orang memaha...