"AKU NAK ENGKAU."
Aku nak engkau... apa maksudnya? Psh. Adam suka buat benda yang aku tak faham!
Suka menghilang!
Lepastu muncul tiba-tiba, macam takde apa... dia mengetap bibir. Aku rindu dia, dia tak rindu aku ke? Tiba-tiba je cakap macam tu! Mau tak terkejut beruk. Sekarang ni dia hilang lagi. Tak tahu apa urusan dia lagi. Whatever? It's not like aku akan balik rumah sama-sama dengan dia lagi, if ever. "Oh, if it ain't Yukie's friend!" Dia mengangkat wajah. "Oh, you. Yukie's brother?"
"We're not something like that, haha. I'm Arata," dia mengangkat bahu, memperkenalkan diri. "You're..."
"Yuichi, huh," Tery di sebelah merengus perlahan. Dia merapati Yuichi, ingin mencapai hudnya. "Apa kau nak buat ni, Tery?"
"Jangan kacau aku, Arata." Dia menurunkan lengan Tery perlahan. "You're not allowed to touch girl. Not infront of me." Serius. Sambil itu dia menyuruh Yui lari dengan gerak mulutnya. Tery lebih pantas memaut lengan Yui. "The other day, kau nak buka mask aku. Sekarang kau tahu kan rasa terancam bila aku nak buka hud kau?"
Oh tidak. Dia masih ingat?? "In infirmary room, evening, 4..." dia kemudian melepas pautan itu kasar. "I'm very sorry. I didn't know it's been bothering you." Dia membongkok badan sebongkok yang boleh.
Tery berdehem pula. Bongkok sangat pula dia ni. "Berdiri la." Datar. "What're you up to, anyways?" Masih lagi menjadi tanda tanya.
"Pardon my rude hand. It won't be happening. Again." Hush, memalukan, Yui!!! "By the way, nak ikut kita orang?" Tanyanya pada Yuichi. "To the Nursery Center."
"Ha? Kita bawa dia sekali?" Tery menganga. Arata bersugguh mengangguk.
"YARI! I'VE BEEN MISSING YOU!" Tery memeluk Yari suka. "Tery, it's been only one day." Dia menepuk-nepuk belakang Tery sambil mengeluh perlahan. Memang begitu. Tery yang memeluk, dia yang menepuk.
"How come kau busy jaga budak-budak yang bukan kau punya anak la?"
Nak kena pukul ke tu? "Then thy shall be my kids." Tery jatuh rahang bawah. "Aye Hwi!" Dia membelai lembut rambut si budak lelaki baya sepuluh tahun tu.
Yuichi tersenyum suka melihat Tery dan Yari. I wish they could be my mom and dad here.
"Kau cuma nak tahu muka Tery, kan?" Yuichi sekadar mengangguk pada soalan Arata. Tak sangka isu tu sangat sensitif pada Tery. Dia mengeluh perlahan di dalam hati.
"Tery, handsome."
"Ey, what's with you telling me this?"
"Curiosity kills your cat?" Yuichi menjulingkan mata ke atas. "Yuichi juga yang... selamatkan separuh budak hari tu daripada involving gaduh kan?"
"Mm-mm. Precisely," seseorang menarik-narik bajunya daripada belakang. "You! We met again.!" Si gadis tangga tersengih suka. "You saved me once again.! I'm Aleeza!"
"I'm Yuichi." Dia melutut menghadap Aleeza, tersenyum sehingga menutupi mata. "Mama?" Dia mengangkat kedua belah keningnya. Eh?
"It's an adoption thingy now," ujar Kennji sebaik menghampiri.
"O-oh..." Yuichi menggumam rendah. "Who's him? Is he my dad?" TanyaAleeza lagi.
"I ain't your dad, but I could be one," Arata tersenyum manis, manis yang tak pernah dilihat Yuichi. I can't be as kind as him. "Call me sissy. I won't be your mom, but sure I'll visit often." Dia mencubit pipi Aleeza seraya memandang pada Arata di sebelahnya.
family
[fᴂm.ǝl.i] noun
A bunch of weird creatures you are surrounded by from birth.
P/S; do vote and leave feedback!
YOU ARE READING
Displayer; Delinquent
RandomSerasa hidup ini seperti di dua dunia yang berbeza Dunia nyata(AW); dunia maya(DPW). Bukan sekadar dunia khayalan semata seperti yang dikisahkan drama sinetron 'Dunia Khayalan'. Kami digelar avatar, it's too complicated untuk membiarkan orang memaha...