45th

2 1 0
                                    

"C,boleh tak ambil someone cover up aku jap?"

"Kenapa? Dah nak mula ni, jangan la buat perangai!"

"Perangai apa nak buat aku tak tahan nak buang air besar ni, hal mustahak!" Dia dah memegang perut, terdesak betul gayanya. Kasihan pula tengok. C mengetap gigi. "Ah, pergilah! Aku buat dan announce sorang," tegasnya.

"Mana boleh! Part ni kena ada gimik dan roling sikit sebelum nak announce!" Mark dah mengeluarkan telefon dari dalam poket. Dia nak panggil siapa pula ni? Aduh!

"Assalamualaikum. Minta tolong ganti, boleh?"




"TENGOK! Kan handsome tu, Afnan," dia membetulkan tanjak di kepala Afnan yang dipinjam seketika tu. Heh, tak mungkin Afnan nak beli.

"Afnan nak, boleh?" Soalnya sambil meraba-raba tanjak di kepala. Alamak aih- pantas wajah ditoleh pada Arata. Arata yang berpeluk tubuh terus faham dengan isyarat mata tu. "Afnan ambil je, abang bayar." Adam akan bayar aku balik kan? Soalnya di dalam hati sambil mencapai dompet di poket belakang seluar.

Seketika iPhone Ei berdering, menandakan ada panggilan masuk. "Hm? ganti? MC? Oh dengan C lah ni? Ha, aku datang." Dimasukkan kembali ke dalam poket seluar.

"Kenapa Ei?" Soal Yukie. "Oh, nak kena jadi bidan MC lah Yu."

"Bidan MC?"

"Uhuh." Angguk. "Plus, dia orang dah nak announce pemenang relationships dah ni,"

"Serius ke tu? Dah ada pemenang ye?"

"Yes. Aku pergi dululah. Ke Yukie nak ikut Ei sekali?" Yukie mengangguk kepala. Melutut pula pada Afnan dan Aleeza. "Jom kita masuk dalam anak-anak. Rehatkan kaki kita ye,"

"Big bro nak ikut kita orang tak?"

"Ikutlah ni. Dia orang tinggalkan budak-budak ni dengan aku pun tadi."




"KAZE?" Ei mengangkat kening seketika. Pelik budak ni. Dah menang pun masih tunduk muka. "Is there something wrong? Kaze?"

Dengan mikrofon masih di tangan, dia menggenggam kuat. Dia mula mengangkat wajah dengan reaksi tegang. Terpaku dengan reaksi tegang Kaze, semua penonton memandang antara satu sama lain. Kaze nak buat perangai lagi ke? Semua saling berbisik.

Tch, jahat sangat ke aku ni? "a...." dia dah mula bersuara pada mikrofon yang digenggam dari tadi. Admin dan moderator sekalian juga mengambil langkah berjaga-jaga dengan tingkah laku Kaze. "Walaupun aku menang, aku sayang Hiro, I have one more wish." Dia mengetap gigi. Sejahat mana pun aku, tak pernah Yui pandang aku sepertimana orang di bawah memandangnya. Serong. Seperti seekor raksasa. "Ei."

Mereka sama berpandangan, melihatkan renungan Kaze yang dalam, dia seperti faham apa yang cuba disampaikan Kaze. Wajahnya redup melihat pandangan itu. "Aku nak Yui ada kat sini sekali, boleh?"

Ei senyum nipis menggeleng. That's so him. Telefon di dalam poket dicapai, perlu ada permisi.


"I tried so hard

And got so far

But in the end

It doesn't even matter

I had to fall

To lose it all

But in the end

It doesn't even matter"



P/S; do vote and leave feedback!

Displayer; DelinquentWhere stories live. Discover now