"IT'S WORSE than that. He's in critical condition now."
Dia berjalan-jalan di sekitar tingkat bawah hospital itu.
"Crap you're talking about! He's strong!"
"He even collapsed."
Kaze menyeka sedikit air mata yang bergenang dihujung kelopak mata. Dia mengambil sesuatu di dalam poket seluar."It seems that your dad left a note."
'I can't take care of Hiro anymore. Please come, get him.'
Sebak di dada cuba ditahan, melutut menghadap Hiro pula. Mengusap badan Hiro. "How long has it been, since I sent you to him?" Hiro hanya melalak perlahan, tak seperti selalu.
Sengaja Hiro dihantar pada bapanya sebaik dia meninggalkan DPW. Dia mahu sekurang-kurangnya bapanya dapat menjaga Hiro, berharap bahawa Hiro tidak dilupakan.
He's still being responsible. Buktinya pada Hiro sekarang.
"Mr. Kaze?" Tercungap-cungap si nurse memanggil. Kaze menoleh tersentak. "Your dad, is conscious now."
"WHAT ARE YOU doing to my dad?" Sergah Kaze. "If you're going to do your reporter job on my dad, please go away."
Si lelaki tidak dikenali itu membongkok hormat pada Kaze. "Obocchan. Tomio Kazeki."
Eh? Siapa ni? Macam mana boleh tahu nama full ni?
"He's my friend, Kaze." Kaze berdehem perlahan mendengar penjelasan bapanya.
"I'm making an agreement with your dad. Please excuse my rudeness for suddenly disturbing after he was woken up." Dia membongkok badan lagi. "I'll be going."
Kaze merapati bapanya, membiarkan si lelaki tadi meninggalkan bilik. Aku spend too much on DPW kah sampai tak ingat kawan-kawan dia?
No, we're completely strangers to begin with. Nothing new."Nah, water." Dia menghulur, acuh tak acuh. "You're dumb as usual, wanted to kill me right away. I can't take anything under anaesthesia, still."
"Wakatta-yo. This is for after you can drink right away." Sengaja memberikan alasan pula.
"He might done this operation, but we can't ensure... how much longer will he live."
Kaze sekadar meletakkan botol itu perlahan di atas loker kecil pesakit di sebelah katil itu.
Sunyi.
Seketika telefon berbunyi, ada pesanan baru masuk.
Adam.
Dia sedikit tersenyum pula.
"Please, bring him safely."
Adam
macammana, ayah?
He's good, dam
o, aight.
Takecare of her
yuichi
Dia sedikit menjengah melihat anaknya tu. "Let's talk."
"Speak."
"I made an agreement with him to change the CEO of the world. In fact, the new principal of the school too."
"Mm, I see."
Dia menggapai tangan anaknya yang seorang itu. "Forgive me, Kazeki."
"Say... no.. more.!" Tanpa sedar dia menggenggam kuat tangan orang tua itu, menangis dan meraung sekuat hati.
What do I do, what do I do, when you're not with me soon?
Leave Out All The Rest- Linkin Park.
"I'm very sorry, son."
"Ah mama, what about dad you like so much?" Rungutnya hairan.
"I like him for no reason!" Dia menepuk-nepuk bahu Kaze, senyum suka.
When my time comes
Forget the wrong that I've done
Help me leave behind some reasons to be missed
And don't resent me
And when you're feeling empty
Keep me in your memory
Leave out all the rest
{DPW}
"HARINI BELAJAR apa dengan Arata hm?"
"Zaman kegemilangan islam!"
"Tell me about it," teh dihidang sambil dia mengunyah biskut di dalam mulut.
"Nak juga. Biskut." Biskut di atas kaunter formika dihulurkan pada Yuichi.
Plastik biskut dikoyak. "Tapi kita orang cakap banyak fasal, kisah bulan terbelah dua." Biskut dikunyah. "Wanna listen?"
"Sure, go ahead." Yukie melabuhkan punggung di atas kerusi berhadapan Yui.
Nabi Muhammad adalah Nabi yang sangat dicintai oleh Allah S.W.T. Banyak mukjizat yang baginda dapat. Salah satunya mukjizat yang dapat membelah bulan. Orang kafir Quraisy sangat marah, apabila baginda dapat ramai pengikut, lalu mereka menentang ajarannya.
"Kalau memang engkau adalah seorang nabi, tunjukkanlah mukjizat, belahlah bulan purnama menjadi dua bahagian. Letakkan di sebelah atas bukit Abu Qubais dan sebelahnya di atas Bukit Qaiqa'an(dua bukit makkah), "Nabi Muhammad lalu berdoa memohon kepada Allah untuk menjawab tentangan Quraisy. Dengan izin Allah, Nabi Muhammad menunjukkan kebenarannya. Bulan terbelah menjadi dua bahagian dan diletak oleh Nabi tepat di atas dua bukit seperti diminta para kafir Quraisy. Para kafir Quraisy hanya terdiam melihatnya tetapi segelintir daripada mereka tetap bertegas mengatakan itu adalah sihir.
Yukie tiba-tiba mengangkat tangan sebelah. "Cop."
"Hm?" Kedepan mukanya merenung Yukie."Speaking of which, hari tu aku macam nampak Adam."
"Kau jangan macam-macam la, Adam takde kan. Dah nak masuk bulan puasa dah ni,"
"Tapi..." apa kena-mengena dengan bulan puasa?
P/S; do vote and give feedback!
YOU ARE READING
Displayer; Delinquent
De TodoSerasa hidup ini seperti di dua dunia yang berbeza Dunia nyata(AW); dunia maya(DPW). Bukan sekadar dunia khayalan semata seperti yang dikisahkan drama sinetron 'Dunia Khayalan'. Kami digelar avatar, it's too complicated untuk membiarkan orang memaha...