47th

1 0 0
                                    

KEJAP-KEJAP dia menggaru kepala yang tak gatal, mengusap tengkuk dan menopang dagu kembali. Tak tahu macam mana akhirnya dia menapak juga ke dalam dewan itu sementara menunggu Hawa menyedarkan diri. Nak tahu juga couple mana yang sweet tak cukup tanah tu. Rupa-rupanya si nombor satu, the gangster CEO with his doggy yang sukakan si Yuichi?

Unrequited love but it's fine?

 "OK sebabkan tadi tak terikut line for few of them yang tak boleh gather together naik ke atas pentas. I will mention back untuk sesi photography,"

Kecuali nama Tery dan Yari, Mark dan C yang tidak disebutkan atas permintaan tuan badan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kecuali nama Tery dan Yari, Mark dan C yang tidak disebutkan atas permintaan tuan badan. Dia merenung sejenak C di sebelahnya. I respect her decision. Heh. "Apa pandang-pandang?" C dah menegur bagai ada kilat di sekelilingnya. Aura dia, fuh.

"C tak suka publisiti murahan, Mark."

Selamba badak C menjawab bagi menerangkan situasi mengapa dia tidak mahu nama mereka berdua diumumkan.

Dia takut attention.

Darah menyerbu muka seketika. C jawab macam tu pun comel! Dia hanya merenung C kembali. C lagi buat tak endah je gaya. Dia menyelak sedikit hud pink yang menutupi pipi C. "I love you, Moon." Seakan berbicara pada bulan pula. Baru nak mencium pipi C, penumbuk sedikit lagi nak dihayun ke arahnya. Kedua Pipi Mark ditarik-cubit oleh C. "Don't call me by that name! Gee!!!"

"OK sorry tak panggil, sakit!!!"

Mata Hanse fokus dihala pada Adam yang mula menghayun langkah keluar daripada dewan. Kalau Kaze unrequited love, Adam?

Yuichi... dangerous one. I'm almost fooled. Dia berlari pergi mengekori langkah Adam sambil melihat wajah Yuichi yang gembira di atas pentas. Selepas sekian lama mengekori langkah Adam dan melihat dia membuat panggilan dengan seseorang dan sebagainya, dia menyorok di sebalik tiang berdekatan.

Nampak Adam mula menyeberang. Nampak kereta. Matanya membulat. Baru nak menapak, dah ada orang yang menghalang Adam terlebih dahulu. Dia menghela nafas lega tanpa sedar, masih sedang memerhati.

"Kau tak nampak kereta ke???" Soal Yukei sedikit marah. Pertama kali dia nampak sebengang begitu. Adam menoleh pada Yukei yang sedang memaut lengannya. Pautan dilepaskan, meraup wajah dengan sebelah tangan sambil menahan sebak di dada. Boleh nampak pada pandangan Yukei hati Adam yang dirobek melalui kebengkakan mata Adam itu. "Kau ni broken teruk ni." Kalau ikut kata senang, dilenyek-lenyek, digilis-gilis.

"Ei tengokkan Adam kalau jumpa dia. Kita boleh ambil gambar banyak bila-bila masa. Kawan you, dia cuma dia, dia cuma satu. Don't let everything destroys him just once."

"Adam is Adam, Yukie. I know dia akan OK. I gerak dulu lah, Yukie jaga Afnan baik-baik."

Ditepuk-tepuk belakang Adam separa kuat. Lelaki juga manusia, punya emosi, punya air mata. Kalau dah sakit, menitis juga. "Aku lambat er, Ei???"

"Dahlah. Hei. You're free to cry tapi jadi lebih kuat okey lepas ni."

Hanse berlalu pergi selepas memerhati drama yang tidak dia dengari itu.

Duh!

Dia mengusap bahu perlahan merenung si pelanggar bahunya tadi. Perempuan. "L?"

"Who the freak is L?"

Terjegil mata JJ dengan teguran Hanse. "Dah langgar orang, panggil nama salah pulak tu." Rungut Hanse perlahan sambil berlalu pergi meninggalkan JJ dengan seribu kerut di dahi.

Macam mana nak cakap?

So jelmaan tu memang wujud lah ye?!




P/S; do vote and leave feedback!

Displayer; DelinquentWhere stories live. Discover now